پیروز قربانی: سیدجلال حسینی رفیق خوب ماست
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی تیم فوتبال سایپا به خبرورزشی گفت: آقا صمد مرفاوی، آرش برهانی، حنیف عمران‌زاده یا حتی پرویزخان مظلومی سرپرست تیم همگی چکیده‌های استقلال هستند و این خیلی خوب است.

خبرورزشیمهدی یکتا؛ پیروز قربانی را سال‌هاست می‌شناسم. یکی از بازیکنان خوب و البته تحصیلکرده فوتبال ایران که چند سالی بازوبند کاپیتانی استقلال را هم با قدرت بر بازو بست. چند روزی بعد از بازی سایپا و پرسپولیس صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه پیروز قربانی دستیار اول «ابراهیم صادقی» از کنار خط با نیمکت قرمزها و سیدجلال حسینی تنش داشته است! هرچند با وجود شناختی که از مربی کنونی سایپا دارم باور نمی‌کردم این زمزمه‌ها صحت داشته باشد اما بد ندیدم دقایقی با او هم‌کلام شوم‌. 

آقا پیروز ماجرای بگو مگو با نیمکت پرسپولیس چه بود؟
واقعاً نمی‌دانم این حرف و حدیث‌ها از کجا آمده است. کادر فنی ما و پرسپولیس در طول مسابقه غیر از خوش و بش قبل و دست دادن بعد از بازی هیچ مسئله‌ای نداشتیم. جالب آنکه شنیدم در فضای مجازی هم صحبت‌هایی شده که من با سیدجلال حسینی هم جروبحث کرده‌ام!

مثل اینکه از کنار خط حرف‌هایی به مهاجم جوان سایپا علیاری زدید که سیدجلال را دریبل بزن یا اینکه...  
نه به‌جان خودم! سیدجلال رفیق ماست و خیلی هم دوستش دارم. ما لب خط فقط بازیکنان خودمان را کوچ کردیم و کاری به بازیکنان حریف نداشتیم. خود شما من را می‌شناسید و می‌دانید اهل این کارها نیستم آن‌هم برای سیدجلال حسینی که یکی از بازیکنان بزرگ و ارزشمند فوتبال ماست. من نمی‌دانم چرا این صحبت‌ها بعد از امتیاز ارزشمندی که سایپا گرفت مطرح می‌شود؟ چرا نمی‌گویند سایپا مقابل تیم فینالیست آسیا با قدرت امتیاز گرفت؟

انصافاً هم خوب بازی کردید و چند بازیکن جوان سایپا ازجمله ابوالفضل جلالی مدافع چپ شما عالی ظاهر شدند. 
همین جلالی بازیکن امیدهای سایپاست. الان من حرفی بزنم می‌گویند چون عضو کادر فنی سایپاست این صحبت‌ها را می‌کند ولی ابراهیم صادقی واقعاً با بازی دادن به این جوان‌ها کار بزرگی انجام می‌دهد. خیلی شهامت می‌خواهد که شما جلوی پرسپولیس این بچه‌ها را بازی دهید. امید درّه مدافع ما که جلوی پرسپولیس بازی کرد فقط 20 سال سن دارد یا یک جوان 18 ساله به اسم امیرعلی صادقی داریم که قطعاً بیشتر از او در آینده خواهید شنید. 

این هفته هم باید در مسجدسلیمان به مصاف نفت بروید؟
بازی بسیار سختی پیش‌روی ماست. نفت مسجدسلیمان از تراکتور در تبریز امتیاز گرفته است. بنابراین کار دشواری در مسجدسلیمان خواهیم داشت. هرچند بچه‌های سایپا هم سراسر انگیزه هستند و امسال تیم جوان ما می‌خواهد حرف‌های بیشتری در لیگ برتر بزند. 

نمی‌شود با پیروز قربانی صحبت کرد و از استقلال نپرسید!
راستش من الان مربی سایپا هستم و شاید درست نباشد بخواهم درباره استقلال صحبت فنی انجام دهم اما خوشحالم این تیم فصل را با برد شروع کرد. پیروزی در اولین مسابقه خیلی می‌تواند به استقلال کمک کند. 

در خصوص محمود فکری سرمربی جدید استقلال چه صحبتی دارید؟
حاج محمود فکری کاپیتان من در استقلال بوده و از ته دل دوست دارم در کارش موفق باشد. نکته‌ای که من می‌بینم و لذت می‌برم کادر استقلالی اوست. آقا صمد مرفاوی، آرش برهانی، حنیف عمران‌زاده یا حتی پرویزخان مظلومی سرپرست تیم همگی چکیده‌های استقلال هستند و این خیلی خوب است. فکری در نساجی مازندران هم کادری استقلالی دورهم جمع کرده بود و موفق هم شد. به نظرم این اقدام سرمربی جدید استقلال خیلی ارزشمند است. امیدوارم حاج‌محمود و استقلال فصل موفق، خاطره‌انگیز و همراه با جام را تجربه کنند. 

شاید یکی از سوژه‌های اصلی این روزهای فوتبال ایران عدم دعوت «وریا غفوری» کاپیتان استقلال به تیم ملی باشد. خیلی‌ها به‌ویژه استقلالی‌ها از دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کشورمان انتقاد کرده‌اند که چرا «وریا» را ندیده است. نظر شما چیست؟
وریا غفوری بازیکنی نیست که امسال درخشیده باشد. همه ما وریا را می‌شناسیم و از توانایی‌های این بازیکن باخبر هستیم. او هم می‌توانست به تیم ملی دعوت شود و من امیدوارم در آینده این اتفاق بیفتد اما باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم. هر مربی با توجه به تفکرات تاکتیکی خود بازیکن به تیم ملی دعوت می‌کند. 

به نظر می‌رسد شما دراگان اسکوچیچ را قبول داشته باشید؟
راستش را بخواهید من یکی کارش را قبول دارم. آقای اسکوچیچ یک مربی با دانش و با شخصیت است. من به عنوان یک مربی می‌دانم خیلی سخت است بخواهید در دو بازی دوستانه تیم ملی دو سیستم کاملاً متفاوت را انتخاب و به بهترین شکل ممکن اجرا کنید. خیلی سخت است که تیمی بتواند دست این تیم ملی ما را بخواند. 

منظور شما بازی با سیستم 2-4-4 لوزی برابر ازبکستان و 3-4-3 در دیدار با بوسنی است؟
بله و حتی معتقدم برابر بوسنی با سیستم 1-2-4-3 بازی کردیم. این تاکتیک بازی برای خود من هم تازگی داشت و جالب بود. به نظر من تیم ملی کشورمان نیاز به حمایت دارد و برای صعود از مرحله گروهی و ان‌شاءا... رسیدن به جام جهانی‌ قطر باید همه کمک کنیم. از من مربی و فوتبالی بگیرید تا شما رسانه‌ها و همه و همه از اسکوچیچ و تیمش حمایت کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    شما درست میگی همه از خصوصیات اخلاقی شما کاملا مطلع هستن کیسه کشه پر حاشیه
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      به عنوان یک پرسپولیسی من آقای پیروز قربانی رو قبول دارم چون مثل بعضی از پیشکسوت هاشون درباره موفقیت پرسپولیس چرت و پرت نگفته
    • سرخپوشان ایران و آسیا IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      منطقی ترین پیشکسوت استقلال همین پیروز قربانی هست
    • کاج متوهم IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      ما هم ازخصوصیات اخلاقی جنابتان مطلع هستیم
  • الدوچرخه چی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    البته بعد از فکری منطقی ترین هست قربانی.
  • آنالیزور CA ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    حالا اشکالی داره ؟ مربی دیده بازیکنش توانایی دریبل دفاع رو داره بهش گوشزد کرده و ازش خواسته که تو میتونی و دریبل بزن و نترس ! ایرادش کجاس ، البته واسه هوادار لنگ که عادت کردن بازیکنای حریف جلوشون سوتی بدن و سال بعد سر از لنگ در بیارن و یا بازیکنای قدیمشون جلوی لنگ وا بدن ، بیشتر پسندیده س تا بازی جوانمردانه که باهاش غریبه هستن .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی