سرمقاله| فوتبال بیانیه‌نویس‌ها به درد ما نمی‌خورد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از جمعه‌شب که بازی فولاد - استقلال تمام شد تا ساعت‌ها، بازار توهین و بیانیه‌نویسی داغ بود. افراد به‌هم توهین می‌کردند و از خجالت هم درمی‌آمدند.

خبرورزشیعلی جوادی؛ یک بازی بدون تماشاگر اما پر از خشونت و توهین. آنها که هیجان سکوها را دوست دارند با آنها که دوست دارند هیجان کاذب تولید کنند، تفاوتی ماهیتی دارند و این دسته دوم کمی برای فوتبال ما خطرناک به نظر می‌رسند. از جمعه‌شب که بازی فولاد- استقلال تمام شد تا ساعت‌ها، بازار توهین و بیانیه‌نویسی داغ بود. افراد به‌هم توهین می‌کردند و از خجالت هم درمی‌آمدند. این همه داستان فقط برای این است که تکلیف‌مان را در زمین فوتبال نمی‌دانیم. آنها که در زمین نتوانستند کاری بکنند، در بیرون زمین همه کار می‌کنند و هر حرفی می‌زنند غافل از آنکه فوتبال، هنر افرادی است که در زمین و با فوتبال حرف می‌زنند نه بیرون از زمین و با بیانیه و توهین. 

همه آموخته‌ایم که فوتبال را در زمین ببینیم. هرچه زیباتر، لذت‌بخش‌تر. و آموخته‌ایم در پایان بازی برنده و بازنده را دست در دست هم ببینیم چون روح ورزش به همین رفتارها و آموزه‌ها زنده است نه آنکه برنده و بازنده در پایان بازی به جان هم بیفتند و از خجالت هم دربیایند و الفاظی رد و بدل شود که از انتشار آن خجالت بکشیم. این فوتبال، برای آنها که بیانیه می‌نویسند شاید شیرین باشد اما برای ما نه. ما فوتبالی می‌خواهیم که همه چیزش درون زمین سبز و در طول ۹۰ دقیقه باشد و در پایان بازی احترام، حرف اولش را بزند. فوتبال بیانیه‌نویس‌ها به درد ما نمی‌خورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عبدل آبدوغ IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    اتفاقا این فوتبال بیانیه نویسی برای ما خیلی هم جذاب و شیرین است. این فوتبال که تماشا ندارد. برای تماشای فوتبال سراغ بازیهای اروپایی و آمریکای لاتین می رویم. تنها لذت این فوتبال در حاشیه هایش هست. هر چه بیشتر بیانیه بنویسند و توهین بکنند و دعوا بکنند و حاشیه دست بکنند ما بیشتر می خندیم و کیف می کنیم و تخمه می شکنیم. :))))))))))))
  • امیرحسین IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    واقعا این بیانیه ها رو با چه عقلی می نویسن طرف فحش ناموسی داده فیلمشم در اومده ولی هنوز قبول ندارن آدم چی بگه به این جماعت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی