نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
استقلال و گلهای تکراری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

استقلال که مسابقه را به سود خود با گل وریا غفوری پیش می برد، کجا را واداد و چه حرکاتی را مرتکب شد که باخت؟ یا اینکه فولاد، سوراخ دعا را در کجا دیده بود؟ 

خبرورزشیاردشیر لارودی؛ یکم- از خوبی های کار کردن با یحیی یکی هم این است: ...هوای همه جا را دارد! نه از یک رفتار اخلاقی صرف‌نظر می کند و نه یک عکس العمل را به حساب عادت‌ها و اخلاقیات بیش‌خواهانه و زیاده‌طلبانه می گذارد! نه چشم می‌پوشد و نه غلو می کند! که هر چیزی به‌جای خویش نیکوست! 
ندیده می پذیریم که در مورد اخیر که امید عالیشاه را از تیم کنار گذارده، صرفه و سود باشگاه و تیم چنین اقتضا می‌کرد! یک بار شل آمدن و وادادن، مساوی است با همه چیز را باختن! گل‌محمدی به کمبود «ادای مدیریتی» مبتلا نیست! بگذریم و اجازه بدهیم، صلاح مملکت خویش خسروان هر تیم اعمال می کنند! حتی کمی سختگیری هم جای دوری نمی رود! 
و اما استقلال و فولاد! از مهم‌ترین گفته محمود فکری کمک می‌گیریم تا بدانیم که چرا استقلال، یک بازی برده را باخت و چرا این باخت، یک باخت تکراری هم بود؟ در کدام مسابقه مربوط به سال پیش بود که دانشگر و بقیه، روی یک ارسال ساده، بد جاگرفته و گل بدی خوردند؟ جای‌گیری باز هم غلط، دست از سر استقلال برنمی‌دارد!

کالبدشکافی یک باخت! 
دوم- فکری ادای شجاعان را درنمی آورد! حاج‌محمود، واقعاً یک دل بزرگ است! ولی او باید بداند که تقصیر کدام اشتباه یا کدامین اشتباهات را برعهده خود می داند! کوتاهی تیم آقای فکری چه بود؟ استقلال که مسابقه را به سود خود با گل وریا غفوری پیش می برد، کجا را واداد و چه حرکاتی را مرتکب شد که باخت؟ یا اینکه فولاد، سوراخ دعا را در کجا دیده بود؟ 
فکری اگر این علت را نیابد، هیچ درسی از هیچ آموزگاری نخواهد آموخت و باز هم به همین شکل و با همین قیافه خواهد باخت! محمود فکری، یک «تعارفی» زده‌ است، مبادا که «شاه‌عبدالعظیمی» باشد! محمود فکری در بجا آوردن یک واجب دیگر ناچار مینماید:...  چرا بازی اول خود را- برابر مس کرمان- برد؟ و چگونه از فولاد که در پرسینگ قویتر هم می نمود، پیش افتاد و برای دقایقی هم برنده نشان داد! برندهای که باختن را دوست‌تر می داشت و ترجیح میداد انگار که!
برای صدمین بار باید گفت و نهیب زد که: ...حضرات، دفاع کردن، دفع توپ نیست! با دور کردن توپ، خطر را زمینه‌چینی می کنید! دفع توپ در دفاع اجبار پیدا می کند!

و اما جواد نکونام
سوم- سبک مربیگری جواد نکونام فقط جالب و دیدنی نیست که سخت مؤثر هم هست! فولاد در اغلب بازیهایش یک یار اضافی دارد! یاری که بقیه را از ایستادن و «ایست‌ورزی» کردن بازمیدارد! فولاد بدون جواد، یک تیم عادی و معمولی است و با او، قالب یک مدعی را به‌خود می گیرد! فوتبال نکونام علیه حریفانش، خرابکار است! تخریبگر هم هست! تخریبگری علیه حریفان! و در سومین هفته، فولاد اهواز با گلگهر مسابقه دارد! پیکار هفته! 
اما گلگهر سیرجان در حال اثبات دوباره این فرضیه تثبیت شده است: با اصول و اسلوب بازی کردن، ولو آنکه غلط باشد، به مراتب بهتر است از دویدنهای سر به هوا! قلعه نویی، با وفاداری به گوشه های اصلی فوتبالش، یک بار دیگر خوش می درخشد! گلگهر، چه در سیرجان با رفسنجان، چه با تکیه به کیروش استنلی یا اتکا به گادوین منشا، بازی با مهاجمان نوک را خوب بلد است! لازم باشد از روی هوا، لازم باشد از روی زمین! گلگهر، بازیکنانی دارد معمولی و فوتبال را طوری بازی میکند که انگار بهترین هایند! چرا؟ چون بهتر از همه حرف گوش می‌کنند! چون برای مربی خود، کم نمی گذارند!
تیم سپاهان این هفته به تبریز می رود! برای باز کردن حسابی نو برابر تراکتور! این‌هم یک بازی بزرگ دیگر!

لیگ یک، لیگ شماره یکها
دیدنی در حد لیگ برتر!

چهارم- هم ملوان هست و هم شاهین بوشهر! دو بخش از فوتبال اصیل ایرانی! هم از ملاثانی- شهری در خوزستان- تیم خوش‌نقشی داریم در لیگ یک و هم دل خوشیم به حضور استقلال اهواز! اسم‌های نازنین باز هم هستند! یکی خیبر خرم‌آباد که باید مسئولانه پاییدش تا دوباره صاحب ۳۰ هزار تماشاگر بشویم! 
لیگ یک از امروز راه می افتد و چه راه افتادنی! شیراز با تیمهای قشقایی و فجر سپاسی! گیلان در کنار ملوان، چوکای تالش و شهرداری آستارا! عنایتی با هوادارش، مس کرمان، گل ریحان کرج، اضافه کن به این خوبان، تیمهای خوب دیگری چون ۹۰ ارومیه را، خوشه طلایی ساوه را و پارس جنوبی شهر جم را و امسال، رایکای بابل را هم نباید دست‌کم گرفت! لیگ یک، با ۱۱، ۱۲ تیم خواهنده و پرانگیزه، رقابتی دارد دیدنی! گویا امسال نوبت رسیده است به ملوان، مس کرمان، آستارا، فجرسپاسی و رایکای بابل!

داوری
دورریز میلیاردی اشتباهات

پنجم- هم گل آفساید داشتیم و هم پنالتی دلبخواهی! هم داورانی دیدیم که باید به احترام عملکردشان و کوشش در صحیح دیدنشان از جای خود برخیزیم و هم باید از عالیجنابان لجباز داوری بپرسیم که چرا؟ این‌همه اشتباه چه توجیهی دارند! مگر شما، مدیران و اداره‌کنندگان داوری نیستید؟ مگر داوران خود ناخدایان داخل زمین به شمار نمی‌روند؟ پس چرا جایگاه خود و سنگینی وزنشان را نمی‌دانید و حد نمی شناسید؟! چرا خود را و داوری‌ها را پراشتباه می‌خواهید؟! چرا داوران را صاحب اقتدار و مردان اقتدارگرای لیگ نمیخواهید و اجازه لازم را نمیدهید؟! 
در دو هفته، ۷، ۸ و بلکه ۹، ۱۰ تصمیم سرنوشتساز! در دو هفته داوری، تأثیری دارد به مراتب بیشتر از بازیکنان ممتاز در کسب نتایج مسابقه ها! گل به تیم نساجی را- که خورد- با چه معیاری گل گرفتید؟ و اخراج در دقیقه یکم، جواب کدام غلط رفتاری بود؟ کارت قرمز الکی را چه می‌کنیم؟ 
این بازیها، چندین صد میلیارد تومان ارزش و بهای پول دارند! در ازای هر اشتباه، چند میلیارد تومان در هفته هدر می‌شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی