نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
۰ |
۰
هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا؛ به میلان توجه کنید!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در حالی امشب هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا به پایان خواهد رسید که در میلان شاهد نبردی حساس بین اینتر و رئال خواهیم بود.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان اروپا؛ امشب هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا به پایان خواهد رسید. در حالی که خیلی از بزرگان خیال‌شان راحت است، اینتر و رئال در دیداری فینال‌گونه در میلان به‌مصاف هم خواهند رفت که شاید نتیجه‌ای باعث حذف یکی از دو تیم شود. 

گروه A‌؛ از مونیخ تا مادرید
بایرن باز هم قدرتش را به رخ کشیده و با وجود اینکه اتلتیکومادرید هم‌گروهش بود، خیلی زود خودش را جدا کرد. ۴ گل به نزدیک‌ترین رقیب زد و شاید حتی این هفته صدرنشینی‌اش هم قطعی شود. در حالی که در بازی رفت به نظر می‌رسید ردبول سالزبورگ رقیب سرسختی باشد، در دقایق پایانی حریف را به خاک و خون کشیدند! ۶ گل به ردبول هم زدند و در بازی برگشت که خانگی است شاید حتی بیشتر هم گل بزنند. ردبول شانس صعود دارد اما بعید است دل به امتیاز گرفتن در مونیخ بسته باشد. باواریایی‌ها در ۹ دیدار مقابل رقبای اتریشی ۶ برد، ۲ تساوی و یک شکست داشته‌اند. 

اتلتیکو برای اینکه تیم‌های سمجی مثل لوکوموتیو مسکو یا ردبول را از خودش دور کند، نیاز دارد در مادرید مقابل تیم روسی پیروز شود. در بازی رفت فقط یک امتیاز از این رقیب گرفتند. تیم سیمئونه شرایط خوبی دارد، چراکه موفق شده طلسم بارسلونا را چند روز پیش بشکند. مادریدی‌ها ۶ مرتبه به مصاف لوکوموتیو رفته‌اند که در ۴ بازی پیروز شده‌اند و باختی هم نداشته‌اند. لوکوموتیو این روزها در لیگ برتر روسیه وضعیت خوبی ندارد و هشتم است. ۲ بازی آخرشان را هم باخته‌اند. 

گروه B‌؛ قربانی میلان
غیرقابل پیش‌بینی‌ترین گروه لیگ قهرمانان در دور رفت این گروه بود. گروه برعکس شد و رئال‌مادرید و اینترمیلان سوم و چهارم شدند. دور رفت حداقل برای رئال‌مادرید خوب تمام شد اما هنوز هم تیم زیدان برای صعود برد می‌خواهد. اینتر اگر در خانه‌اش هم از رئال امتیاز نگیرد کارش خیلی سخت خواهد شد. کونته دوست ندارد مثل فصل پیش خیلی زود از لیگ قهرمانان خداحافظی کند. با وجود برتری در ال‌کلاسیکو هنوز هم کهکشانی‌ها وضعیت خوبی ندارند. ۲ بازی آخرشان در لالیگا را نبردند اما اینتر با یک کام‌بک مقابل تورینو به استقبال مادریدی‌ها خواهد رفت. ۷ برد برای هر تیم و ۲ تساوی در دیدارهای رودررو رقم خورده است. نراتزوری در ۵۱ مصاف با تیم‌های اسپانیایی فقط ۱۵ برد داشته. جالب است که حدوداً نیمی از آنها مقابل رئال بوده. ۲۳ بازی را هم مقابل اسپانیایی‌ها باخته‌اند. با توجه به نزدیکی امتیازها نمی‌توان گفت این بازی، بازی مرگ و زندگی است. با این حال اگر تیمی ببازد شاید با حذفش شگفتی بزرگی رقم بخورد. به خصوص اگر آن تیم رئال‌مادرید پرافتخار باشد. 

اما در این گروه شگفتی فقط برای بزرگان رقم نخورده. تصور کنید شاختار در مادرید، رئال را برد و سپس در خانه خودش ۶ گل از مونشن‌گلادباخ شکست خورد. همین نتایج است که گروه B را پرهیجان کرده. کره‌اسب‌ها در روزهایی صدرنشین گروه‌شان در لیگ قهرمانان هستند که در بوندس‌لیگا نتایج خوبی نگرفته‌اند. ۲ بازی آخر را نبرده‌اند و تا هفته هشتم در رده هفتم هستند. شاختار که در ۲۳ مصاف با آلمانی‌ها ۸ برد و ۸ شکست داشته، ۴۰ گل از تیم‌های بوندس‌لیگا خورده. آنها برای اینکه شانس صعود داشته باشند باید در آلمان امتیاز بگیرند. 

گروه C‌؛ سیتی تنها
برخلاف گروه قبلی، این گروه غافلگیرمان نکرد. منچسترسیتی همه امتیازها را گرفته و با سرعت به سوی مرحله حذفی می‌رود. المپیاکوس را بازی قبلی با ۳ گل بردند و در منچستر امشب میزبان این تیم یونانی خواهند بود. المپیاکوس ۳ امتیاز گرفته و می‌خواهد با امتیاز گرفتن در انگلیس شانس صعود داشته باشد. سیتی در مجموع ۳ مرتبه مقابل یونانی‌ها بازی کرده که ۲ برد و یک تساوی داشته. المپیاکوس هم در ۲۹ بازی مقابل انگلیسی‌ها ۱۱ برد و ۱۵ شکست داشته. پرافتخارترین تیم یونان مثل خیلی فصل‌های پیش صدرنشین سوپرلیگ است. سیتی در لیگ برتر شرایطی کاملاً متفاوت با لیگ قهرمانان دارد. یکی در میان پیروز می‌شوند و بازی آخرشان را هم به تاتنهام باختند. 

پورتو که شانس دوم صعود از این گروه است برد با ارزشی مقابل مارسی کسب کرد که مسیرشان را تغییر داد. حالا با امتیاز گرفتن در فرانسه می‌توانند حداقل یکی از رقبا را از میدان به در کنند. اژدهایان پرتغالی در ۵ بازی قبلی مقابل مارسی ۴ برد و یک تساوی داشته‌اند و آمار نشان از برتری مطلق آنهاست. مارسی که ۳ بازی آخرش در لیگ فرانسه را برده، اگر امشب پورتو را نبرد باید کم‌کم آماده خداحافظی با لیگ قهرمانان اروپا شود. 

گروه D‌؛ اقتدار لیورپول
درد هم لیورپول را از پا نینداخته است. تیم کلوپ با وجود مصدومان پرتعداد هم مسیر خودش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان را به خوبی رفته. در لیگ برتر که هم‌امتیاز تاتنهامِ صدرنشین هستند. در لیگ قهرمانان هم که تیمی در گروه سخت‌شان به گرد پای‌شان نرسیده. به نظر می‌رسید خط حمله آتالانتا با آن تعداد گلی که در ایتالیا و اروپا در فصل قبل و این فصل زده بود، دفاع نافصل لیورپول را به‌هم بریزد، ولی این اتفاق رخ نداد و در برگامو نابود شدند. هنوز چیزی برای‌شان تمام نشده و در رقابت با آژاکس برای صعود هستند. لیورپول که در کنار چلسی تنها تیم‌های دور رفت مرحله گروهی بودند که گل نخوردند، تابه‌حال ۳۲ بازی مقابل ایتالیایی‌ها انجام داده‌اند که ۱۲ برد و ۱۲ باخت و ۸ تساوی داشته‌اند. آتالانتا اخیراً نتایج خوبی نگرفته و امیدوار است از آنفیلد دوباره در مسیر خوب قرار بگیرد. 

آژاکس که در بازی قبلی میتیلند را سخت برد با کسب ۳ امتیاز دیگر مقابل این تیم به استقبال بازی‌های حساس با لیورپول و آتالانتا خواهد رفت. شرایط فعلی نشان می‌دهد آژاکس شانس بیشتری نسبت به آتالانتا برای صعود خواهد داشت. این تیم هلندی مقابل دانمارکی‌ها ۴ برد، ۲ تساوی و ۳ شکست داشته. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی