ستاره‌های پرتغالی در انگلیس می‌درخشند؛ لیگ برتر بهشت پرتغالی‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در سالیان اخیر فوتبال پرتغال چندین ستاره را روانه انگلیس کرده و اکثر آن‌ها در لیگ برتر عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ قرن بیست‌ویکم پای فوتبالیست‌های پرتغالی را به انگلیس باز کرد. با ورود ستاره‌هایی همچون کریس رونالدو، دکو، پائولو فریرا، ریکاردو کاروالیو و... به فوتبال جزیره، اعتماد انگلیسی‌ها به جنس پرتغالی بیشتر شد. کار به جایی رسید که آنها مشتریان جدی ستاره‌های پرتغالی تازه شکوفا شده شدند. لیگ جزیره امسال هم کم ستاره پرتغالی ندارد که هزینه‌های زیادی برای‌شان صرف شده است. 

پدرو نتو
ورودش به فوتبال جزیره تابستان گذشته بود که با ولورهمپتون قرارداد امضا کرد. پدرو نتو ۲۰ ساله فصل سختی را سپری کرد که حاصلش ۳ گل و ۳ پاس گل در ۲۹ بازی بود. امسال اما اوضاع بهتر شد. او در ۱۰ بازی ۳ گل و ۲ پاس گل ثبت کرد تا مهره مهمی برای تیمش به حساب بیاید. بازیکن سابق لاتزیو در جزیره بهتر پیشرفت می‌کند. 

روی‌ پاتریسیو
گلر تیم ملی پرتغال مسئول حراست از دروازه ولورهمپتون است. او به‌خاطر پنالتی‌هایی که گرفته حسابی در جزیره مطرح شده است. پاتریشیو در این فصل ۴ کلین‌شیت را هم به‌نام خودش زده تا کیفیت کارش را به خوبی نشان دهد. او تاکنون‌ ۳ پنالتی از ۶ پنالتی اخیر حریفان تیمش را مهار کرده است. او فصل گذشته ۱۳ کلین‌شیت را هم در لیگ برتر از خود به‌جا گذاشت. 

روبن دیاس
بهترین نمایش خود در فصل جاری را مقابل آرسنال داشت که گل هم زد. روبن دیاس تابستان امسال با منچسترسیتی قرارداد بست تا آینده خط دفاعی این تیم تضمین شود. قلب خط دفاعی سیتی الان متعلق به روبن دیاس ۲۳ ساله است. دیاس امسال ۷ بازی برای سیتی انجام داده و پپ گواردیولا نظری مثبت روی او دارد. 

دیوگو ژوتا
بازیکن سابق ولورهمپتون و فعلی لیورپول توانست فصل جاری را به بهترین شکل ممکن با درخشش مقابل آرسنال آغاز کند. ژوتا ۲۳ سال بیشتر ندارد اما در چهار مسابقه پیاپی در لیگ موفق به گلزنی شده است تا لیورپولی‌ها غیبت صلاح کرونایی را در برهه‌ای حس نکرده باشند. زدن ۴ گل در لیگ قهرمانان و هت‌تریک مقابل آتالانتا باعث شد ژوتا پیشرفت چشمگیری داشته باشد. ۹ گل در ۱۴ بازی برای او ثبت شده است. 

برونو فرناندس
بدون تردید بهترین و باثبات‌ترین بازیکن پرتغالی جزیره همین برونو فرناندس است. کسی که یک سال نمی‌شود به یونایتد آمده اما ستاره را از شانه‌های پوگ کنده و مال خود کرده است. او در ۳۶ بازی روی ۳۵ گل مشارکت داشته که ۲۲ گل و ۱۳ پاس گل را شامل می‌شده است. تأثیرگذاری او در زمین تقریباً هر ۹۰ دقیقه یک‌بار بوده است. او همچنین چهارمین بازیکن تاریخ باشگاه است که در ۵ بازی متوالی خارج از خانه موفق به گلزنی می‌شود. در یونایتد سرمربی تیم، او را با کریس رونالدو مقایسه می‌کند... 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی