نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
محمد فتوحی: عادت نداشتیم دور از هم بمانیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ششمیرباز ملی‌پوش سابر به خبرورزشی گفت: ما وقتی تست دوباره دادیم استرس داشتیم که جواب مثبت شود، چراکه باید دوباره قرنطینه می‌شدیم اما خدا را شکر تست منفی شد.

خبرورزشیمهری رنجبر؛ محمد فتوحی خوشحال است که بالاخره بعد از ۹ ماه اردوی تیم ملی شروع شد. ششمیرباز ملی‌پوش سابر حالا با انگیزه‌تر از قبل کار می‌کند. 

نگران بودیم
او می‌گوید: «ما از سه‌شنبه هفته پیش به اردو برگشتیم. خیلی خوشحال هستیم بعد از ۹ ماه دوری دوباره برای تمرین دور هم جمع شدیم. ما تا به حال عادت نداشتیم این همه مدت دور از هم بمانیم و دوست داشتیم کنار هم باشیم. بیشتر هم نگران بودیم که برای شروع مسابقات به آمادگی مد نظر نرسیم.» 

شروع اردو سخت بود
شمشیرباز یزدی اعتراف می‌کند شروع تمرین بعداز ماه‌ها خیلی سخت بوده: «ما تا به حال نشده بود چند ماه دور از اردو، تمرین و مسابقه باشیم، در این مدت هم با اینکه تمرین داشتیم اما شمشیربازی با هم نداشتیم، به همین دلیل بعد از ۹ ماه دوری و عدم آمادگی شروع تمرین جدی سخت بود اما کم‌کم عادت می‌کنیم.»

استرس داشتیم
فتوحی معتقد است قبل از تست استرس مثبت شدن هم داشته: «ما وقتی تست دوباره دادیم استرس داشتیم که جواب مثبت شود، چراکه باید دوباره قرنطینه می‌شدیم اما خدا را شکر تست منفی شد.»

ترس از مصدومیت داشتیم
به گفته او شروع اردو دغدغه جدیدی برای شمشیربازان درست کرده، ترس از مصدومیت: «ما جزو تیم‌هایی هستیم که خیلی علمی در اردو تمرین می‌کنیم، تصمیمات سرمربی تیم عجولانه و احساسی نیست. هرچند ما با شروع اردو ترس از مصدومیت داشتیم اما آقاپیمان برای جلوگیری از مصدومیت اصراری بر تمرین پرفشار ندارد و قرار است کم‌کم جلو برویم. به همین دلیل حالا تمرینات بدنسازی را انجام می‌دهیم تا بدن‌هایمان را برای تمرین پرفشار ششمیربازی آماده کنیم.»

فکر می‌کردم وضعیت سخت‌تر باشد
شمشیرباز ملی وضعیت‌شان را بد نمی‌داند: «شرایط ما با تمریناتی که این مدت انجام می‌دادیم خیلی بد نیست. من فکر می‌کردم وضعیت باید خیلی سخت‌تر باشد اما آن‌طور که تصور می‌کردم نیست. فکر می‌کنم اواخر اردوی دوم اوضاع ما بهتر شود تا بتوانیم تمرینات خیلی جدی‌تر داشته باشیم. کمتر از یک‌ماه دیگر فرصت داریم و از این بابت هم نگرانی وجود ندارد.»

تیم‌های روسیه و فرانسه روزهای سختی دارند
فتوحی داشتن سهمیه المپیک را موهبت بزرگی می‌داند: «خیلی مهم است که ما این روزها دغدغه سهمیه المپیک را نداریم. وقتی فکر می‌کنیم روسیه و فرانسه حالا چه روزهای سختی دارند، تصورش هم سخت است، چراکه مدام تاریخ مسابقات به دلیل کرونا تغییر می‌کند و آنها باید برای آمادگی حضور در رقابت‌های انتخابی فشار زیادی را تحمل می‌کنند، خوشبختانه ما با سهمیه‌ای که سال قبل گرفتیم خیال‌مان راحت است و بیشتر برنامه‌مان برای ۹ ماه بعد یعنی آمادگی المپیک است.» 

برای بالا بردن رنکینگ مسابقه می‌دهیم
ملی‌پوش سابر البته می‌داند در رقابت‌های سال آینده باید برای رنکینگ بهتر مبارزه کنند: «ما سال آینده هم در مسابقات برای بالا بردن رنکینگ جهانی مبارزه می‌کنیم تا شرایط بهتری در مسابقه تیمی المپیک داشته باشیم. هرچند خیلی هم لازم نیست رنکینگ‌مان را بالا ببریم. مهم برنامه‌ریزی است تا بدانیم برای نتیجه بهتر با کدام حریف روبه‌رو شویم، شگردی که سرمربی تیم ملی سال قبل هم به کار برد و اگر کرونا المپیک را به تعویق نمی‌انداخت می‌دانستیم کجا هستیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی