کاظم‌زاده: بوکس به من مدال المپیک را بدهکار است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بوکسور ملی‌پوش کشورمان به خبرورزشی گفت: من هفت سال در تیم ملی مدال‌های مختلفی گرفته‌ام و حالا نوبت مبارزه روی رینگ المپیک است و فقط به مدال المپیک فکر می‌کنم، به‌جز مدال به هیچ چیزی فکر نمی‌کنم.

خبرورزشیسیدحسن صفوی؛ سجاد کاظم‌زاده بعد از تجربه هفت ساله با تیم ملی بوکس روی رینگ‌های مختلف، با اینکه مدال‌های زیادی گرفته اما برایش المپیک چیز دیگری است. او می‌خواهد با خوش‌رنگ‌ترین مدال، مسافر المپیک توکیو شود اما می‌گوید: «خدا را شکر تمرینات خیلی خوبی دارم. البته همه بچه‌ها در این مدت زحمت‌ کشیده‌اند و از جان و دل مایه گذاشته‌اند. البته نباید محبت‌های علیرضا استکی سرمربی تیم ملی را فراموش کنیم. او حتی با فوت پدر و مادرش تیم ملی را فراموش نکرده و به شدت مراقب تمرینات ملی‌پوشان است. همه ما یک تیم شده‌ایم تا در المپیک افتخارآفرینی کنیم، فدراسیون هم حمایت می‌کند تا نتیجه خوبی بگیریم.»

کاظم‌زاده ادامه می‌دهد: «من هفت سال در تیم ملی مدال‌های مختلفی گرفته‌ام و حالا نوبت مبارزه روی رینگ المپیک است و فقط به مدال المپیک فکر می‌کنم، به‌جز مدال به هیچ چیزی فکر نمی‌کنم. المپیک هر چهار سال یک‌بار است و این شاید آخرین فرصتی باشد که من در المپیک حضور دارم، پس باید مدال کسب کنم، بوکس به من یک مدال مهم بدهکار است و تلاش می‌کنم این مدال را در المپیک بگیرم.» 

هرچند بوکسور ۶۹ کیلوی ملی‌پوش می‌داند کار راحتی در انتخابی المپیک ندارد: «این رقابت‌ها خیلی سخت و مهم است. البته اول مسابقات قهرمانی اروپا برگزار می‌شود و بعد از آن مشخص می‌شود کدام یک از بوکسورهای دنیا به پاریس می‌آیند اما برایم اصلاً مهم نیست چه کسی در آخرین مرحله انتخابی هست یا نیست، چراکه من هدف اولم سهمیه المپیک و بعد از آن هم مدال المپیک است. من بعد از مسابقات اقیانوسیه در اردن هر روز تمرین داشتم و آماده‌ام.»

کاظم‌زاده نمی‌داند چند نفر برای انتخابی المپیک به پاریس می‌روند: «مسابقات خردادماه سال آینده قرار است در پاریس برگزار شود. برای حضور در این رقابت‌های خیلی مهم قرار است کادر فنی انتخابی درون‌اردویی را برگزار کند تا تکلیف ۶ بوکسور مسافر مسابقات انتخابی المپیک مشخص شود. البته اینکه چند نفر به مسابقات انتخابی می‌روند را نمی‌دانم اما این موضوع را می‌دانم که بوکس ایران هنوز شانس ۶ سهمیه دیگر را دارد. البته در آخرین مرحله مسابقات انتخابی دو ملی‌پوش المپیکی هم شرکت می‌کنند تا برای‌شان دیدار تدارکاتی قبل از المپیک باشد.»

با اینکه شرایط به دلیل شیوع کرونا خیلی مناسب نیست اما بوکسور ملی‌پوش، اردوی مشترک را مناسب می‌داند: «خیلی از کشورهای اروپایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اردوی مشترک برگزار می‌کنند اما وضعیت ایران از لحاظ کرونا خیلی مناسبِ برگزاری اردوی مشترک نیست. کشور ما شرایط ویژه‌ای از لحاظ شیوع ویروس کرونا دارد و مردم باید خیلی بیشتر از این شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا زمانی که واکنس کرونا به دست ما برسد. ما تا زمانی که شرایط را رعایت نکنیم کرونا مهمان ماست. پس باید رعایت کنیم تا از شر این مهمان ناخوانده راحت شویم. حضور در اردوی مشترک برون‌مرزی قبل از مسابقات انتخابی المپیک خیلی می‌تواند به ما کمک کند اما با این شرایط بعید می‌دانم بتوانیم در اردوی مشترک حضور داشته باشیم.» 

کاظم‌زاده تمرین را رها نمی‌کند: «تا زمانی که اردوها برگزار می‌شود، شبانه‌روز در اردوها زیر نظر کادر فنی تمرین می‌کنیم اما وقتی اردوها تعطیل است به‌صورت انفرادی پرقدرت تمرین می‌کنم تا از لحاظ بدنی در اوج باشم. کرونا باشد یا نباشد همه ما شبانه‌روز تمرین می‌کنیم تا به هدف مشترک‌مان یعنی مدال المپیک برسیم و در توکیو بدرخشیم.»

او از مردم می‌خواهد برای موفقیت بوکس دعا کنند: «همه ما مردم دنیا یک آرزوی مشترک داریم، آن هم نابودی کروناست. امیدوارم دوباره مردم دنیا مثل گذشته زندگی کنند و همه از شر این مهمان ناخوانده راحت شویم. بعد از آن برای موفقیت در المپیک از مردم ایران می‌خواهم برای تیم ملی ایران و ورزش ایران دعا کنند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی