نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴
۲۵ |
۴
چرا عادل فردوسی‌پور یک میلیارد پول گرفته؟!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر شبکه ۳ سیما در توضیح آن‌چه که مظلوم‌نمایی فردوسی‌پور خواند، اعلام کرد طی یک سال گذشته یک میلیارد تومان از مطالبات ایشان را پرداخت کرده‌اند و شبکه ورزش هم به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شبکه ۳، عدد خیلی درشتی به تهیه‌کننده فوتبال۱۲۰ داده است.

مصاحبه اخیر رئیس شبکه سوم سیما با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد؛ اغلب از توانایی‌های فردوسی‌پور گفتند و محبوبیتی که در این ۲۰ سال به طرق مختلف، حتی در نظرسنجی‌های صداوسیما به اثبات رسیده است.

اما ناگفته این‌که، مشخص نیست هدف علی فروغی از آن اشاره‌های مالی چیست! این‌که «سال گذشته ۱میلیارد از مطالبات خود را گرفته» یا «یک عدد خیلی درشتی هم برای فوتبال۱۲۰ دریافت کرده»، پاسخ کدام اعتراض یا به زعم آقای رئیس مظلوم‌نمایی‌های فردوسی‌پور است؟ آیا تهیه‌کننده ۹۰ و فوتبال۱۲۰ مصاحبه‌ای کرده یا حتی در محفلی نشسته و از بدهکاری صداوسیما گلایه کرده است؟ عادلی که در ۲۰ ماه گذشته حتی حاضر به یک مصاحبه ساده نشده، چه‌طور با «میلیارد»! مقابل افکار عمومی توصیف می‌شود؟ آیا چنین اعلانی بدون توضیح مشخص (مثلا این مطالبه برای کدام فصل یا چند قسمت بوده، از چه تاریخی مانده که به «طلب» تبدیل شده، و چه نکته مبهمی داشته که حالا دستور پرداختش حقانیت آقای رئیس محسوب شود)، گذشته از قانون و شرع، اخلاقی است؟

تاکید بر «میلیارد» و «خیلی درشت» در شرایط کنونی جامعه و حقوق‌های حداقلی مردم، بدون توجه به دو نکته مهم، اول این‌که تهیه‌کننده بار حقوق و دستمزد ۱۰ها نفر را به دوش دارد، و دیگر این‌که پرداخت‌های صداوسیما نه ماهیانه که گاه با تاخیر حتی ۱ ساله انجام می‌شود، جز با این هدف بوده که مخاطب تصور کند شخص عادل فردوسی‌پور درآمد میلیاردی داشته است؟

به نظر می‌رسد مدیر جوان تلویزیون، برای فرار از نگاه‌های سنگین جامعه باید روش‌های منصفانه‌تری را برگزیند؛ حتی موضع ریاستی، که «دلم خواست حذفش کردم»، موجه‌تر از روش‌های تحریک‌کننده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    پاسخ مشخصه این آقا طبق برخی اخبار هدفش این بود عادل فردوسی پور فینال آسیا رو‌ گزارش نکنه ؟!!!!!!!!!!!!!!؛؛
  • ابرام US ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    با نیت تسویه حساب و بد نام کردن فردوسی پور گفته شده و در این هم سر سوزنی شک و تردید وجود ندارد ؟ اصلا وجود افرادی نظیر جناب فروغی در رأس امری خطیر و با اهمیت چون مسؤلیت شبکه ورزش۳ با کدام سا بقه و ارزش گذارس کدام نهاد تو جیه پذیر است بماند . اما نبا ید مطرح شود که افرادی چون فردوسی پور و مشا بها تشان هم دستی در گرفتن وجوه میلیاردی دارند ؟ ا صلا این ها له تقدس فردوسی پوری از کجا نشأت می گیرد ؟ اگر میلیاردی پول گرفتن و در آمد داشتن بد است خب همه جا بد است و به فردوسی و سعدی و انوری هم بداست ......نه این که فروغی چو گفت پس بد است. آقا جان در آمد های اینچنینی در شرایط اینچنینی در هر صورت سؤال بر انگیز است . فردوسی پور تکذیب کند اگر مایل به شفافیت است برای خودش . برای دیگران همیشه متمایل بوده است .
    • :) IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      دوست عزیز اینکه در مملکت همه حقوق یکسانی داشتن باشند و درامدشان مساوی باشد تقریبا برای هفتاد سال پیش هسش، برمیگرده به تفکرات مارکسیستی و حکومت های کمونیستی، اما چیزی که ما تو جامعه مدرن میبینیم عادل فردوسی‌پور تو جایی ک کار میکرده باعث سودآوری و برند شدن مجموعش شده و اگر صدا و سیما دولتی نبود و ما شبکه های خصوصی هم داشتیم اونوقت بود که حقوق عادل حتی بیشتر از این میشد و جایگاه بالاتری در برنامه‌اش پیدا میکرد.
    • ابرام US ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      عزیز برادر :) دو نقطه ۳ صفر : با احترام ٬ أنچه جنابعالی می فرمایید و مارکسیسم لنینسم را نقاشی می کنید و منتسب به دیگران می پندارید همان شیپور است و سر گشادش که می دمید . کدام رابطه و ضا بطه مشخص و متراژ وا ضح خرج و دخل وجود دارد که حضرتعالی میزان و معیار ما سا چو ست ای را تو صیه فرموده و در بازارهای نیویور ک پر سه می زنید . این آروغ های متعفن با صطلاح همه چیزدانی و دیگران را پپو فر ض کردن را امروز نمیتوان همه جا زد . فردوسی پور اگر حقش بوده و مشروع در آمد زایی کرده مردانه بگوید و رسوا کند دروغ گو را . حاصل بیش از ۲۰ سال روشنگری ها ی امثال فردوسی پور همین است که شا هدش هستیم . ظهور و حضور فروغی ها ما حصل حضور و نمود فردوسی پور هاست . فردوسی پور هم در آمد میلیاردی داشته و با ید توضیح دهد مشروع کسب کرده همانگونه که هدایتی ها با ید توضیح دهد که چگونه کسب در امد می کرده اند ؟ صرفا چون فروغی در مورد درآمد میلیاردی فر دوسی پور نظر داده ٬ پس موجه است و مبرا و مو لای درزش نمیرود که حق با فردوسی است و خاک عا لم بر سر سلطان محمود غزنوی . در ما سا چوست هم مو را از ماست می کشند .
    • علی پرسپولیسی دو آتیشه IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      اکثر مردم قسمت اول پیامتا خوندن و لابک مثبت دادن خیلی متن کثیفی بود برا زیر سوال بردن عادل.‌‌ طبق فرمایش شما دو تا فوتبالیست باید حقوق یکسان بگیرن!!!!
    • MGH IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      برادر من حاج ابرام، ساده صحبت کن. اینقدر صغرا کبری نچین. این چه حرفیه شما میزنی؟ توی مملکتی که بزرگترین بنگاه اقتصادیش مالیات نمیده، اما از کارمند بیچاره قبل از اینکه حقوقشو بگیره مالیات کسر میکنند توقع دارای بیاد ته توی ۱ میلیارد در بیاره؟ اونم از کی، عادل فردوسی پور که به مراتب بیشتر از این حقشه. به نظرت برای برنامه ۹۰ با اون همه کارمند و اون همه بازدهی ۱ میلیارد رقمی حساب میشه؟ مثل اینکه از قیمتا خبر نداری؟ ۱ میلیارد یعنی یه خونه ۵۰ متری توی جنوب تهران!! این یارو هم روی هوش امثال شما حساب کرده که همچین حربفایی زده. کیه که ندونه توی صدا سیما ۵۰ هزار نفری ۱ میلیارد اصلا جز رغم حساب نمیشه. بعدشم کی گفته توی یک جامعه درآمد همه باید یکی باشه؟ اونیکه مستعده باهوشه و برنامه خوب میسازه اندازه اونی که خنگه و فقط بله قربانگو هستش در بیاره؟ اخرین کشوری که میخواست همچین برنامه ای پیاده کنه بیش تر از ۲۵ ساله که نابود شده!
    • ابرام US ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      علی پرسپولیسی دو آتیشه ٬ این اگثر مردم که معتقدی اولش رو دیدند و آخرش رو گذاشتند تو ببینی و فتو ا هم صادر کنی و اونا گول خوردند و تو روشنشون داری می کنی گول نخورند همانی هستند که گز نکرده می برند و کار که از کار گذشت تازه می فهمند گه شیرینی کا شته اند و دیگه نه راه پسی براشون میمونه و نه پیشی . پسر جون اول آتیشت رو بیا ر پایین تا کار دست خودت و دور و بری هات ندادی و بعدش دهانت رو بشور از متن کثیفی که نوش جان کردی خلاص شی و خیلی زود گول نخور اول ببین با کی طرفی شا ید طرف میخواد گولت بزنه تو که نباید براحتی گول بخوری ٬ بعد هم هنوز مونده امثال تو حو صله داشته با شند تا آخر چیزی رو بخونند و تو همون اولش خودشونو خلاص می کنند . تازه اگه چیز خوندنی گیر شون بیاد و الا تا ابد الدهر میمونند تو همون ما یه ها یی که بودند ...... تر سم نرسی به کعبه ای اعرابی .... این ره که تو میروی به ترکستان است .
  • بهرام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    آقای فروغی چرا توضیح نداد این میلیارد که به فردوسی پور پرداخته اولا برای چه مدت بوده وثانیا اگر این مبلغ را بین همه عوامل تولید نود تقسیم کنند فقط یک درآمد ناچیز کارمندی به هرکدام میرسد . آقای فروغی جوان و بی تجربه باید بگوید چند نفر مشغول تهیه این برنامه در سراسر کشور بوده اند
  • Me IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    واقعا جناب فروغی حواسش نیست یا خوذش رو زده به بی حواسی؟ هر دقیقه تبلیغ قبل نود به واسطه عادل بود و گرنه که شبکه ۳ حلی تبلیغ نیست!
  • پرسپولیسسسسسی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    وقتی با رابطه مسئولیت میگیرن نباید بیش از این توقع داشت
  • محمود IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    به ادبیات بزرگوار توجه کردید؟اینجوری صدا و سیما از هم می پاچه!!!بالاخره شبکه ورزش زیر شبکه سه هست!!!واقعا یه مدیری که مثلا فرهنگی است باید اینگونه حرف بزند.من مطمئنم این مصاحبه انجام شد تا کمی دیرتر از سبکه سه خارج شود.
  • 000 IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    رقم یک میلیاردی درتولیدتلویزیونی رقم خیلی درشتی نیست.این یک رفم معمولی درتولیدیک برنامه پربیننده است.چیزی که آقای فروغی نگفته انداین است که چه مقدارازاین پول درجیب عادل میرود؟تهیه کننده تلویزیونی مثل یک پیمانکاراست.ممکن است یک پیمان کارساختمانی یک رقم میلیاردی بگیرد.ولی چه مقدارازاین میلیاردبه جیب پیمانکارمیرود؟اون بااین پول بایدآهن بخرد،سیمان بخزد،ماسه بخرد.سنگ ولوله وکاشی وسیم برق و.....ودستمزدبناوکارگرولوله کش و.....رابدهد.یک تهیه کننده تلویزیونی هم بایدپولی راکه میگیرد_که اتفاقادرصداوسیما خیلی دیربه دیربه دست تهیه کننده میرسد-بایدبه عوامل برنامه سازپرداخت کند.کرایه دوربین وتجهیزات وهزینه ترابری وخوردوخوراک ومسافرت و.....هزارتاخرج دیگه.والبته درآمد عادل هم کم نیست.چرا؟ چون توی کشور80 میلیونی فقط وفقط وفقط یک عادل فردوسی پورداریم.ونه بیشتر.کاری راکه عادل انجام می دهدر اهیچکسی نمیتونه انجام بده .مردم هم بدشان نمی آیدکه آدمی چون عادل پولی راکه حقش هست بگیرد. پول مورددرخواست کسانی هم که باعادل کارمیکنند کم نیست.چ.ن عادل بهترین هارابه کارمیگیردوازشان به سختی کارمیکشد.
  • محمود IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    ایشون با این منش و البته تنگ نظری مدیر پرمخاطب ترین شبکه رسانه ای است که به فرموده دانشگاه است،خوب پس خیلی نباید مطالبه فرهنگی جدی از این جامعه داشت.
  • رضا IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    اخه یک میایارد چیه الان تهیه کننده هست فیلمی میسازه 5 میلیارد هزینه کرده بعد بیست میلیارد سود میکنه فقط برای دوساعت عادل ماهی حداقل ده ساعت برنامه داشت .. شما بیا پرداختی به تمام تهیه کننده با حجم استقبال و دریافتی اگهی در قبال اون برنامه هم اعلام کنن .. فروغی اخر عاقبتت مشخصه
  • علی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    می خواهدمالیات عقب مانده خودرابپردازد.
  • ویریا IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    صدا و سیما با این مدیران بدون برنامه این همه بودجه را حرام کرده و مردم را به سوی شبکه های غیر ایرانی سوق می دهند !!
  • Faridon.gh4848 IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    صدا وسیما نهادی است که برخواسته از انتخاب مردم نبوده حتی دولتی هم نیست بماند که خصوصی بودنش هم اصلا وجود ندارد و تنها مخاطبان اندکی دارد که نیاز به نظر سنجی است هر مجری و بازیگری و...اندک محبوبیتی و خلاقیتی وراهکاری جهت جذابیت برنامه ایجاد میکند ممنوع التصویر یا محرومیت ویا اخراج میکنن داستانی که ادامه دارد...
  • کی روش IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    نیست که شمامجانی کار میکنی،حالا خوبه اون هفته ای یک شب میلیونها نفر رو پای تلوزیون می‌شوند شما چی آقای فروغی؟
  • محمد IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    حالا مگه صدا و سیما بابت باقی برنامه ها و سریالها مبلغ درشت نمیده مثلا الان بابت فوتبال برتر چیزی پرداخت نمیشه ؟ خوب دستمزد کاری که انجام داده رو گرفته الان دوساله برنامه پخش نمیشه یعنی تازه مطالبات رو گرفته! !!!!!! حالا اینا اصلا چه ربطی به عدم حضورش داره یعنی نباید میگرفته
  • Kamran IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    آقای فروغی باهدف تخریب فردوسی پور مبلغ یک میلیارد رو عنوان کرد ولی موفق که نشد هیچ، باعث محبوبیت بیشتر فردوسی پور هم شد، یک میلیارد تومن برای برنامه پرمخاطب فردوسی پور مبلغ ناچیزیه و شبکه ۳ از آنتن این برنامه و تبلیغات در این برنامه خیلی بیشتر منافع مالی برده امان از روزیکه خدا بخواد کسی رو ضایع کنه آقای فروغی
  • مازن س IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    هرکس فکر کنه فردوسی پور مردمی بوده و برنامه هاش تبعیض نداشت و خط نمیگرفت سخت در اشتباهه
  • علی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    واقعا خجالت اور برای یک نفر که خود را مدیر حساب کرده کاش به راه راست خداوند هدایتت کند
  • ناشناس IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    خبر ورزشی این خبر که قراره عادل فردوسی پور فینال اسیا رو گزارش کنه صحت داره؟
  • صادقی IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    ای کاش رییس صداوسیما حرف مردم را بشنود و اینقدر به فروغی بها ندهد
  • سید محسن IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    چه به افق هم خیره شده.....فروغی یادت باشه اگر عادل 30 سال دیگه هم نباشه باز مردم دوسشون دارن و به یادش هستن...اما اگر تو 30 سال دیگه هم مدیر شبکه 3 باشی مردم نه دوستت خواهمد داشت و نه به یاد ها خواهی موند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی