نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پوریا یلی‌: برزیل باید از ما می‌ترسید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پشت‌خط‌زن تیم ملی والیبال به خبرورزشی گفت: شاید اوایل کار با آلکنو سخت باشد، آن هم به دلیل اینکه شیوه تمرین و بدنسازی‌اش با ما فرق می‌کند اما کم‌کم حتی به روش‌های سختگیرانه او هم هماهنگ می‌شویم.

خبرورزشیمهری رنجبر؛ پوریا یلی هنوز شیرینی پیروزی مقابل برزیل را هنوز حس می‌کند؛ بردی فراموش نشدنی مقابل تیمی که خیلی‌ها آن را یک پای فینال قهرمانی والیبال جوانان جهان می‌دانستند اما با باخت برابر ایران در نیمه‌نهایی حذف شد؛ با نتیجه ۳- صفر. بازی که فدراسیون جهانی FIVB آن را در لیست بازی‌های جذاب گذاشته و دیشب، کانال یوتوپ FIVB بعداز یک‌ سال و ۵ ماه دوباره آن بازی پر هیجان را به نمایش گذاشت. پوریا یلی، پشت‌خط‌زن تیم ملی والیبال بعد از فینال لیگ ملت‌ها، آماده به این رقابت‌ها رسید و نقش بسزایی در قهرمانی ایران داشت، هر چند اسمش بین بهترین‌ها جا افتاده است. او خوشحال است  که درخشش با جوانان را در دنیا تجربه کرده است؛ تجربه‌ای تکرارنشدنی. 

اتفاق خوبی است که بازی ایران با برزیل در قهرمانی جوانان جهان جزو جذاب‌ترین بازی‌های FIVB قرار گرفته؟
دقیقاً. شب خوبی بود، خاطره آن شب هیچ وقت فراموش نمی‌شود. برزیل در آن مسابقات بازی‌های خیلی درخشانی داشت و تا قبل مسابقه با ما، همه حریفانش را ۳- صفر یا ۳- یک می‌برد. ما هم فکر می‌کردیم با برزیل در فینال برای قهرمانی می‌جنگیم اما حساب و کتاب ما درست از آب درنیامد و نیمه‌نهایی به هم خوردیم. چون سبک بازی ما با برزیل همخوانی دارد، همیشه مقابل آنها خیلی خوب بازی می‌کنیم. البته تنها در جوانان جهانی نبود که برزیل را بردیم که در جام جهانی‌ هم تیم ایران با ترکیب دوم برزیلی‌ها را خیلی اذیت کرد، هرچند ۳- یک به آنها باختیم اما ما در ست‌ها با نتیجه نزدیک و اختلاف دو امتیاز باختیم. ما در بازی نیمه‌نهایی جوانان جهان، خیلی خوب استارت زدیم و با پوئن‌های بالا و نتیجه ۳- صفر هم از خجالت آنها درآمدیم. تقابل ما با برزیل، بازی جذابی از کار درآمد. 

برزیل، احتمال نمی‌داد مقابل ایران بازنده باشد؟
اصلاً فکرش را نمی‌کرد، ولی باید از ما می‌ترسید، چراکه ما قهرمان نوجوانان جهان بودیم و می‌دانست ایران قهرمان جهان بوده. برزیل توان بالایی داشت اما ما هم به دلیل اینکه روی دست هم بازی می‌کنیم خیلی با هم هماهنگ بودیم. ما خیلی خوب دست‌شان را از پشت بستیم. 

ظاهراً آن بازی و قهرمانی جهان را هیچ وقت فرامش نمی‌کنی.
آن تورنمنت حساس‌ترین تورنمنت زندگی من بود. هیچ وقت دوباره آن تورنمنت برایم تکرار نمی‌شود، چراکه من دوباره ۲۱ ساله نمی‌شوم. البته من مسابقات جوانان جهان چک را داشتم که آنجا تیم پنجم شدیم اما مسابقات بحرین چیز دیگری بود و خاص. چراکه وقتی می‌بینی پتانسیل داری و به خاطر اشتباهات فردی و تیمی فرصت‌ها از دستت می‌رود، افسوس می‌خوری. ما در چک با یک باخت به جمع چهار تیم اول نرفتیم. اتفاقی که بدشانسی بزرگی محسوب می‌شد. به همین دلیل بحرین دیگر شوخی‌بردار نبود. خود من با انگیزه زیادی برای جنگ پوئن، پوئن بازی داشتم تا ورق برنگردد، به همین دلیل من هم کنار بچه‌ها همه زورم را زدم تا بهترین اتفاق رقم بخورد. 

کار با آلکنو سرمربی جدید تیم ملی را چطور می‌بینی؟
من شناخت زیادی از آلکنو ندارم. تنها اطلاعاتی که دارم این است که مربی پر افتخاری است و سابقه حضور در المپیک با تیم ملی روسیه را دارد و البته در تیم باشگاهی بزرگ زنیت کازان هم کار می‌کند. من تنها می‌دانم باید برای جلب توجه او خیلی تلاش کنیم. به هر حال ما ملی‌پوش هستیم و باید برنامه‌های سرمربی را اجرا کنیم، فرقی ندارد آلکنو باشد یا مربی دیگری سختگیر باشد یا نه. 

خیلی‌ها معتقد هستند، روش کار او خیلی سختگیرانه است. 
شاید اوایل کار با او سخت باشد، آن هم به دلیل اینکه شیوه تمرین و بدنسازی‌اش با ما فرق می‌کند اما کم‌کم حتی به روش‌های سختگیرانه او هم هماهنگ می‌شویم. به هر حال وقتی نظر آلکنو درباره بازیکنان مثبت باشد، می‌توانیم نتیجه خیلی خوبی در مسابقات سال آینده و المپیک بگیریم. 

یعنی تیم با آلکنو می‌تواند جزو ۴ تیم اول شود؟
اصلاً نتیجه‌ در المپیک قابل پیش‌بینی نیست، چراکه همه غول‌های دنیا با ۱۵۰ درصد قدرت آنجا می‌آیند. حتی همه بازیکنانی که شاید در رقابت‌های قبلی خیلی قوی ظاهر نشده‌اند با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای در المپیک بازی می‌کنند، مثلاً زایتسف شاید دو، سه سالی است، بازی نکرده اما در المپیک آماده، آماده کار می‌کند. ما هم باید توان‌مان را بالا ببریم تا ان‌شاءا... بتوانیم روی سکو برویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی