نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا؛ شب رویارویی مسی و رونالدو
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

امشب لیگ قهرمانان اروپا تحت تأثیر نبرد لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در دیدار بارسلونا و یوونتوس قرار خواهد گرفت.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان اروپا؛ امشب ۴ گروه به پایان کارشان در لیگ قهرمانان می‌رسند. در گروه E بازی‌ها تشریفاتی است، در گروه F تکلیف یک سهمیه دیگر باید مشخص شود، در گروه G بازی بزرگ بارسلونا- یوونتوس فقط شاید نام صدرنشین را تغییر دهد اما در گروه H امکان وقوع هر اتفاقی هست و شاید حتی صدرنشین صعود نکند. 

گروه E‌؛ تمرین آخر
سویا به یک‌باره کم آورد و چلسی کولاک کرد تا همه‌چیز قبل از هفته پایانی تمام شود. حالا چلسی صدرنشین قطعی است چراکه نبرد رودررو با سویا را هم برده. امشب آبی‌های لندن به مصاف کراسنودار خواهند رفت و خبر خوب برای لمپارد این است که تیمش نباید برای این بازی تشریفاتی به روسیه برود و در لندن بازی خواهد کرد. چلسی این روزها حال خوبی دارد و کراسنودار هم سرمست از راهیابی به لیگ اروپاست. آبی‌ها در ۷ مصاف قبلی با تیم‌های روسیه ۶ برد و یک شکست داشته‌اند. 

سویا هم که بعد از شکست مقابل چلسی به رئال‌مادرید هم باخت به مصاف رن خواهد رفت. سویا صعود کرده و نباید ناراحت شکست قبلی باشد. شاید این بازی برای شاگردان لوپتگی بازی خوبی برای بازگشت باشد. روزهای حساسی را در پیش دارند، در لالیگا و در مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا. رن هم برخلاف فصل قبل، این فصل در لیگ فرانسه هم وضعیت خوبی نداشته، بدش نمی‌آید کارش در لیگ قهرمانان را با ثبت نخستین برد در مرحله گروهی این رقابت‌ها به پایان برساند. 

گروه F‌؛ سهمیه آخر
دورتموند بعد از شکست در بازی اول به اوضاعش سروسامان داد، با این حال در دیدارهای رفت و برگشت مقابل لاتزیو بازنده است. از طرفی صعود لاتزیو توسط بروژ تهدید می‌شود. در واقع دیدار لاتزیو و کلوب بروژ، دیداری برای کسب سهمیه دوم صعود خواهد بود. بازی رفت با تساوی یک-یک تمام شد. لاتزیو ۹ امتیازی است و بروژ ۷ امتیازی. بیانکوچلسی در ۵ مصاف قبلی با بلژیکی‌ها ۲ برد، یک تساوی و ۲ شکست داشته. بروژ سخت در پی نخستین صعود از مرحله گروهی در فرمت جدید لیگ قهرمانان است. 

زنبورها فقط در پی حفظ صدر جدول هستند. دورتموند ۲ بازی آخرش در بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان را نبرده و می‌خواهد با شکست زنیت هم جبران مافات کرده باشد و هم جایگاهش را تثبیت کند. زنیتی‌ها هم که می‌دانستند این فصل توانایی رقابت با هم‌گروه‌های‌شان را ندارند، برد نداشته‌اند و حتی به لیگ اروپا هم نخواهند رسید. این بازی می‌تواند با یک برد روحیه‌بخش برای ادامه کارشان در لیگ برتر روسیه مفید باشد. دورتموند در ۳ نبرد قبلی با زنیت ۲ برد داشته و یک بازی را باخته. زنیت در ۱۵ مصاف با آلمانی‌ها ۴ برد، ۴ تساوی و ۷ شکست داشته. 

گروه G‌؛ ضربه آخر
سرانجام شبی که منتظرش بودیم رسید. لیونل مسی بعد از مدت‌ها دوباره مقابل کریستیانو رونالدو قرار خواهد گرفت. در دیدار رفت رونالدو کرونایی شد نبرد حساسی را از دست داد که در نهایت تیمش شکست خورد. حالا بی‌صبرانه لئو و کریس منتظر ملاقات دوباره یکدیگر هستند. بارسلونا برخلاف لالیگا نتایج خوبی در لیگ قهرمانان گرفته و با پیروزی در تمامی دیدارها صدرنشین است. یوونتوس هم حال و روز خوبی در سری A ندارد و صعودش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان را مسجل کرده، با این حال شاگردان پیرلو در پی صعود به‌عنوان صدرنشین هستند. کارشان در نوکمپ دشوار خواهد بود. ۱۲ مرتبه پیش از این بارسا و یووه به مصاف هم رفته‌اند که بلوگرانا ۵ برد داشته و بیانکونری به ۳ برد رسیده. ۴ بازی هم مساوی شده است. بارسا در ۴ بازی آخر مقابل یوونتوس شکست نخورده و بانوی‌پیر آخرین مرتبه در مرحله یک‌چهارم نهایی فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ موفق شد ۳ بر صفر این رقیب را شکست دهد. یوونتوس بیش از هر کشور دیگری مقابل تیم‌های اسپانیایی قرار گرفته. در ۷۴ بازی، ۳۰ برد، ۱۷ تساوی و ۲۷ شکست برای آنها به ثبت رسیده است. 
دیگر دیدار این گروه بین دیناموکیف و فرنتس‌واروش هم حساسیت دارد، چراکه تعیین‌کننده تیمی خواهد بود که به لیگ اروپا می‌رود. در دیدار رفت فرنتس‌واروش از شکست فرار کرد. دینامو هیچ‌وقت مقابل تیم‌های مجارستانی شکست نخورده، ۳ برد و یک تساوی داشته. قهرمان مجارستان هم از بین تیم‌های اوکراینی فقط مقابل دیناموکیف مصاف داشته که حاصل کارش یک تساوی و یک شکست بوده. 

گروه H‌؛ جنگ آخر
گروه عجایب! از ابتدا تصور می‌شد که وضعیت این گروه پیچیده شود و مثلث صعود را ببینیم اما نه اینکه در آخرین هفته ۳ تیم ۹ امتیاز داشته باشند. حالا شرایط مساعد را پاری‌سن‌ژرمن دارد که باید به مصاف استانبول باشاکشهیر برود. پاریسی‌ها با برتری ارزشمند در اولدترافورد مقابل منچستریونایتد سرنوشت‌شان را به دست خودشان گرفتند. اگر به تیم ترکیه‌ای در خانه ببازند و حذف شوند، یک شگفتی خواهد بود. در ترکیه که ۲ بر صفر برنده شدند. در حال حاضر هم پاریسی‌ها شرایط بهتری پیدا کرده‌اند. در واقع برد مقابل شیاطین‌سرخ به آنها روحیه داده. باشاکشهیر هم که فقط یک برد مقابل منچستریونایتد داشت که باعث شد فقط شرایط گروه پیچیده‌تر شود. آنها به لیگ اروپا هم نخواهند رسید. 

نبرد بزرگ در ردبول آرنا برگزار خواهد شد، جایی که لایپزیش میزبان منچستریونایتد خواهد بود. یونایتد در بازی رفت ناباورانه و با ۵ گل تیمی را شکست داد که فصل قبل بین ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان بود. با این حال تیم ناگلزمن به شدت غیرقابل پیش‌بینی است. آنها همین چند روز پیش بایرن را متوقف کردند و وضعیت بدی ندارند. با این حال لایپزیش برای صعود فقط برد می‌خواهد، چراکه نمی‌تواند دل به این ببندد که باشاکشهیر مقابل پاری‌سن‌ژرمن پیروز شود و با تساوی هم صعود کنند. منچستریونایتد هم دوباره حال بهتری پیدا کرده و سولشائر هم تحت فشار نیست. شیاطین‌سرخ در ۳۲ بازی قبلی مقابل آلمانی‌ها ۱۶ برد، ۸ تساوی و ۸ شکست داشته‌اند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی