چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۸
۰ |
۵
۳ امتیاز آن تیم گرفت که بازی کرد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دستاورد فوتبال تدافعی تنها کسب یک امتیاز است. نفت در بازی‌های این فصل، پرسپولیس قهرمان فصل گذشته را متوقف کرد اما برنامه داشتن بعد از دفاع کردن موجب می‌شود برابر تیم‌های بزرگ به پیروزی برسید.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ نفت برابر سپاهان ارائه‌گر بازی خوبی بود و در نهایت مزد خود را با برتری ۳ بر یک گرفت‌؛ شاید خوشبین‌ترین طرفدار تیم نفت تصور نمی‌کرد این تیم برابر سپاهان به برتری ۳ بر یک برسد اما باید گفت کمترین چیزی که در این پیروزی ارزشمند دخیل بود، شانس و اتفاق بود. نتیجه‌ای که در این بازی به دست آمد، حاصل تلاش و کوشش بی‌اندازه شاگردان مجتبی حسینی در زمین بود. ایمان به توانمندی و تلاش در مسیر از پیش تعیین شده از سوی سرمربی به همراه یک فوتبال ساده، پایان خوبی را برای نفت رقم زد. تیمی که پیش از این تراکتور و پرسپولیس را متوقف کرده، به این باور رسیده بود که در زمین، آن تیمی پیروز می‌شود که زحمت می‌کشد نه تیمی که رقم قراردادهایش بیشتر است یا اسم بازیکنانش بزرگ‌تر. 

البته که یک پیروزی دوای همه دردهای نفت مسجدسلیمان نیست. نفت برای اینکه این بازی‌ها و این نتایج را تکرار کند، باید دوباره این‌چنین فوتبال کند و این‌گونه انگیزه داشته باشد. نکته‌ای که در بازی نفت- سپاهان به نسبت بازی‌های گذشته تیم مجتبی حسینی محرز بود، کم کردن از دفاع و اضافه کردن به حمله بود. در حالی که نفت در بازی‌های پیشین با ۵ مدافع بازی می‌کرد، این‌بار با ۴ مدافع بازی کرد و علاوه بر پاس‌های بلند سعی می‌کرد با بازی ترکیبی هم به دروازه حریف نزدیک شود و ثمره‌اش گلی بود که در جریان بازی به ثمر رسید. نفت روی توانمندی که داشت یعنی ضربات ایستگاهی، دو بار به هدف رسید اما همیشه نمی‌شود روی ضربات ایستگاهی به گل رسید و نفت برای کسب ۳ امتیاز باید پلن‌های دیگری هم برای پیروزی داشته باشد. 

واقعیت این است که دستاورد فوتبال تدافعی تنها کسب یک امتیاز است. با فوتبال تدافعی حتی می‌شود از تیم مدعی قهرمانی یک امتیاز گرفت کما اینکه نفت در بازی‌های این فصل، پرسپولیس قهرمان فصل گذشته را متوقف کرد اما برنامه داشتن بعد از دفاع کردن موجب می‌شود برابر تیم‌های بزرگ به پیروزی برسد. این دستاورد نفت مسجدسلیمان از بازی با سپاهان بود و اگر در بازی‌های آتی در سایه فوتبال دفاعی روی فاز تهاجمی برنامه داشته باشد، می‌تواند به امتیازات شیرینی دست یابد. تجربه مشترک حسینی و نفت‌؛ ۳ امتیاز آن تیم گرفت که بازی کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی