نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۶ نکته از بازی استقلال و صنعت نفت 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از برنامه‌های صنعت نفت آبادان به خصوص از دقیقه ۵۰ به بعد که دروازه‌اش باز شد انتقال توپ با کمترین ضربه ممکن برای دو مهاجم تیم یعنی حسن بیت سعید و طالب ریکانی بود.

خبرورزشی/ محمدرضا شکوهی؛ همان طور که پیش‌بینی می‌شد دیدار استقلال در برابر صنعت نفت آبادان یک بازی نزدیک و فشرده از کار درآمد که در نهایت هم هر ۲ تیم به تساوی و تقسیم امتیازات قناعت کردند، مطلب زیر نکاتی از این دیدار است.

نیمه اول کسل کننده و بدون موقعیت
متاسفانه نیمه نخست این بازی بسیار سرد و کسل کننده از کار درآمد و هیچ یک از این دو تیم برای زدن گل برنامه خاصی نداشت و هر دو تیم توان خود را و چرخش توپ در میانه میدان و مدیریت بازی قرار داده بودند که همین مسئله سبب شد تا نیمه نخست بدون اینکه موقعیت خاص گلزنی داشته باشد به پایان برسد و به اصطلاح ۴۵ دقیقه ابتدایی سوخته باشد.

نقش بازیکنان خلاق در گل استقلال
در حالی که در این بازی موقعیت چندانی ایجاد نمی‌شد گل اول استقلال از راه رسید و البته برای ثبت این گل باید به نقش پررنگ بازیکنان خلاق استقلال اشاره کنیم، در این لحظه محمدنادری و مهدی قائدی با تکنیک خوبی که از آن بهره می‌برند توانستند در جناح راست تیم صنعت نفت آبادان با همکاری یکدیگر شکاف لازم را ایجاد کند و به همراه یکدیگر زمینه‌ساز اصلی گل استقلال بشوند تا به این ترتیب نقش خلاقیت فردی در این گل بسیار پررنگ باشد.

تغییر چهره صنعت‌نفت‌ابادان بعد از خوردن گل 
تیم نفت آبادان تا قبل از خوردن گل بیشتر توانش را در گل نخوردن گذاشته بود اما بعد از دریافت این گل آن ها به معنای واقعی کلمه تغییر چهره دادند و به یک تیم دیگر تبدیل شدند و قابلیت و توان بالای خود را نشان دادند این تیم بعد از دریافت این گل به معنای واقعی باعث آزار استقلال شد و آنها را حسابی تحت فشار قرار داد، کاری که کمتر تیمی توان انجام آن را دارد.

سیو های دیدنی از گلرهای هر دو تیم
هرچند دروازه‌بانان هر دو تیم یک بار دروازه خود را باز شده دیدند اما در این دیدار هر دو گلر توانستند با عکس العمل‌های خوب خود در چندین صحنه مانع افزایش گلهای تیم مقابل شوند تا به این ترتیب هم رشید مظاهری و هم حامد فلاح زاده جزو چهره های شاخص این بازی باشند.

برنامه صنعت نفت آبادان در زمان انتقال توپ
یکی از برنامه‌های صنعت نفت آبادان به خصوص از دقیقه ۵۰ به بعد که دروازه‌اش باز شد انتقال توپ با کمترین ضربه ممکن برای دو مهاجم تیم یعنی حسن بیت سعید و طالب ریکانی بود، این دو مهاجم که از هم فاصله داشتند و بیشتر متمایل به کناره ها می‌شدند در این شکل بازی صنعت نفت آبادان وظیفه داشتند تا به کناره‌ها رفته و توپ را دریافت کنند و سپس اجازه دهند تا موج دوم بازیکنان به آنها اضافه شود حربه ای که موسوی و همکارانش خوب طراحی و اجرا کردند.

 جذاب و دیدنی در نیمه دوم 
نیمه دوم این بازی به معنای واقعی جذاب و دیدنی بود در این زمان بعد از گل زودهنگام استقلال تیم صنعت نفت کاملا جلو کشید و برای حملات خود به استقلال فشار آورد و همین جلو آمدن آنها باعث شد تا فشار از روی استقلال هم به نوعی برداشته شود و آنها هم بتوانند در حملات خود فضای لازم برای طراحی و موقعیت سازی به دست بیاورند بنابراین همین موضوع یکی از دلایل جذابیت بازی در نیمه دوم شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    ونکته اصلی گل صحیح صنعت نفت بود که افساید گرفته شد و حق تیم نفت ضایع شد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی