حمیدرضا قلی‌پور: مثل یک سرباز جنگجو مبارزه می‌کنم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ملی‌پوش سابق تیم ووشو ایران به خبرورزشی گفت: برای مبارزه از چند سازمان پیشنهاد داشتم تا اینکه رئیس سازمان TGFC افغانستان پیشنهاد داد و پس از مشورت با مربیانم آن را قبول کردم.

خبرورزشیسیدحسن صفوی؛ این‌بار می‌خواهد در مسابقات MMA برای خود اسم و رسمی دست و پا کند. او که سال‌ها با مبارزه در تیم ملی ووشو چندین مدال طلای مسابقات جهانی، جام جهانی، بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا را گرفته کرده، حالا چشمش کمربند قهرمانی MMA را گرفته است. صحبت از حمیدرضا قلی‌پور است، قهرمانی که دو روز پیش با سازمان TGFC افغانستان برای مبارزه در مسابقات MMA یک‌ساله به توافق رسید. 

حمید، اول از وضعیت زانویت، بعد از جراحی بگو؟
متأسفانه زانویم مصدومیتی داشت که ناچار با همان شرایط تمرین کردم و به سختی مسابقه دادم. حتی در دو مسابقه با همین شرایط مبارزه کردم و هر دو فایتر را شکست دادم اما با شیوع کرونا و تعطیلی دنیا، همه مسابقات هم لغو شد. من هم با استفاده از این فرصت و با مشورت با پزشکان تصمیم به جراحی زانویم گرفتم. خوشبختانه با گذشت چند ماه مصدومیتم رفع شد و حالا به طور جدی تمریناتم را آغاز کرده‌ام. 

تو دو بازی در گرجستان و آذربایجان داشتید، آیا این مبارزات هم جزو رکوردهایت محسوب می‌شود یا خیر؟
بله دو مبارزه خیلی خوب داشتم که هر دو حریف را ناک اوت کردم و در واقع استارت خوبی در MMA داشتم. البته من هیچ قرارداد رسمی با آن سازمان‌ها نداشتم و مسابقاتم تک‌مبارزه بود. هر بازی هم به صورت مجزا انجام شد و جزو رکوردهایم محسوب می‌شود و حالا دنبال رکوردشکنی برای این سازمان هستم. 

این سازمان اولین سازمانی است که به صورت رسمی با آن قرارداد بسته‌ای؟
بله، طبق توافقی که با سازمان جدید داشتم، قرار است من یک سال برای آنها مبارزه کنم، در بندهای قراردادم ذکر شده که چهار بازی برای یک سال باید داشته باشم. اولین مبارزه من ۲۳ بهمن امسال برگزار می‌شود. 

چطور شد که شما با این سازمان به توافق رسیدید؟
 برای مبارزه از چند سازمان پیشنهاد داشتم تا اینکه رئیس سازمان TGFC افغانستان پیشنهاد داد و پس از مشورت با مربیانم آن را قبول کردم. البته امیرعلی بهزادی، مدیربرنامه‌ام کارهایم را انجام می‌دهد. در هر صورت بعد از پیشنهاد، ما تقریباً دو ماه رایزنی کردیم و به توافق نهایی رسیدیم. البته پیشنهاد آنها قرارداد دو ساله بود اما من قبول نکردم و قرارداد ما فعلاً یک‌ساله است. طبق صحبت‌هایی که داشتم، قرارداد ما یک‌ساله است اما تمام نمی‌شود و در آینده به صورت سوپرایز ادامه دارد. 

یعنی اتفاقات خوبی در راه است؟
اجازه بدهید سر فرصت همه چیز را می‌گویم. قرار است یک اتفاق خوب رخ دهد. (باخنده)

ظاهراً در سازمان که شما قرارداد بسته‌اید، فایترهای بزرگی هم حضور دارند؟
احمد هونگ، قهرمان سرشناس و نامدار افغانستان است. او یکی دیگر از فایترها خوب سازمان TGFC افغانستان است که طی چند روز گذشته با این سازمان قرارداد بسته است. احمد در میان وزن مبارزه می‌کندو از دوستان بسیار خوب من است‌. 

قطعاً شما در نیمه سنگین مبارزه می‌کنی و هیچ مبارزه‌ای با این قهرمان سرشناس افغانستان نداری؟
من در وزنی مبارزه می‌کنم که احمد هونگ در آن نیست، هیچ مبارزه‌ای باهم نداریم. اولین مبارزه‌ام ۲۳ بهمن قرار است برگزار شود و اولین حریفم از کشور جمهوری آذربایجان است. شناخت زیادی از حریفم ندارم اما سعی می‌کنم اطلاعاتی در نوع و نحوه مبارزات حریفم پیدا کنم. همه هدفم موفقیت در این سازمان است. 

از قرارداد با سازمان حرفه‌ای در MMA، چه هدفی را دنبال می‌کنی؟
به هرحال من ۱۳ سال در مسابقات بزرگ دنیا برای تیم ملی ووشو مبارزه کرده‌ام، ترسی از مبارزه ندارم، مثل همیشه آماده‌ام تا مدعیان را شکست دهم. اینکه وارد دنیای جدیدی شده‌ام را قبول دارم و باید برای رسیدن به هدفم مثل دورانی که لباس تیم ملی ووشو را به تن داشتم، تلاش کنم. همه هدفم موفقیت در این سازمان است، من سرباز کشورم هستم، یک سرباز وظیفه دارد هرجا که باشد برای کشورش بجنگد. من هم از این قاعده مستثنی نیستم و برای افتخارآفرینی و بالا بردن پرچم کشورمان تلاش می‌کنم. قول می‌دهم مثل یک سرباز جنگجو مقابل حریفانم مبارزه کنم. 

حرف آخر؟
در این مسیر مربیان مختلفی به من کمک کرده‌اند. قاسم مرادی و حامد جاریانی از مربیان بسیار خوب من بوده‌اند. دوستان زیادی بودند که از همه آنها بابت کمک‌هایشان تشکر می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی