نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا؛ بازی مرگ و زندگی رئال در نمایش آخر 
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شب آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در حالی امشب سپری خواهد شد که مهم‌ترین نبرد در اسپانیا بین رئال‌مادرید و مونشن‌گلادباخ برگزار می‌شود.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان اروپا؛ امشب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به آخر خودش می‌رسد. در گروه A اتلتیکومادرید هنوز اضطراب صعود دارد، در گروه B هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد و رئال‌مادرید و اینتر امید دارند صعود کنند، در گروه C تکلیف صعود مشخص شده و منچسترسیتی صدرنشین خواهد بود و در گروه D هم لیورپول به‌عنوان صدرنشین به مرحله بعد رفته و تنها مانده تعیین دومین تیم صعودکننده. 

گروه A‌؛ دلهره آخر
بایرنی‌ها خیلی زود خرج خودشان را از دیگر تیم‌های این گروه سوا کردند. بایرن حتی با وجود استراحت دادن به برخی ستاره‌هایش هم مقابل اتلتیکومادرید شکست نخورد. حالا در گام آخر بایرن باید به مصاف لوکوموتیو مسکو برود و همین شانس تیم روسی را برای صعود کمتر خواهد کرد. آنها می‌دانند بایرن با وجود تشریفاتی بودن، بازی را جدی می‌گیرد. باواریایی‌ها در ۲۱ دیدار با تیم‌های کشور روسیه ۱۲ برد، ۶ تساوی و ۳ شکست داشته‌اند. 

اما حساس‌تر از بازی در آلمان، نبرد در اتریش است. اتلتیکو می‌خواست با استفاده از اینکه بایرن ترکیب نصفه‌نیمه‌ای را به مادرید فرستاده صعودش را حتمی کند اما این اتفاق رخ نداد و سیمئونه پس از پایان بازی هفته پیش با عصبانیت زمین را ترک کرد. با این حال یک تساوی هم حکم صعود اتلتیکو را در اتریش امضا خواهد کرد. ردبول زالتسبورگ هم که می‌خواهد شگفتی‌ساز مرحله گروهی شود. خبر خوب برای هواداران تیم مادریدی این است که هیچ‌گاه مقابل اتریشی‌ها شکست نخورده‌اند. در ۹ بازی قبلی ۸ برد و یک تساوی داشته‌اند. تنها بردشان در این گروه هم مقابل ردبول ثبت شده است. 

گروه B‌؛ فرصت آخر
توصیف «مرگ و زندگی» می‌تواند برای بازی آخر رئال‌مادرید صدق کند. تیم زیدان نتایج خوبی اخیراً نگرفته و برد مقابل سویا تنها کمی از دردهای هواداران را تسکین داد. گفته می‌شد زیزو اولتیماتوم گرفته اما او چنین مسئله‌ای را تکذیب کرد و اعتقاد دارد هر اتفاقی رخ بدهد باشگاه حمایتش می‌کند. در هر صورت آخرین نبرد رئال مقابل گلادباخ می‌تواند روی آینده این تیم در تمامی مسابقات تأثیر بگذارد. باور اینکه پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا پس از سال‌ها در مرحله حذفی نباشد، سخت است. در بازی رفت به‌سختی از گلادباخ یک امتیاز گرفتند. تیم آلمانی با خط حمله ویرانگرش می‌تواند کهکشانی‌ها را به کام مرگ بکشاند. گلادباخ در کنار بایرن و بارسا با ۱۶ گل زده در ۵ بازی بهترین خط حمله را پیش از هفته آخر داشته. در ۵ بازی قبلی برای این دو تیم همه‌چیز مساوی بوده. یک برد برای هر کدام و ۳ تساوی. هر کدام هم ۱۰ گل به دیگری زده‌اند. آخرین مرتبه‌ای که یک تیم آلمانی مانع رئال شده سال ۲۰۱۳ بود که دورتموند در نیمه‌نهایی آنها را شکست داد. 

برخلاف رئال، اینتر تازه اوج گرفته و با ثبت نخستین برد در هفته پنجم رقابت‌ها را پیچیده‌تر کرد. نراتزوری شرایط بدی ندارد اما کیست که نداند شرایط خوب میلان باعث شده هواداران ناراحت و کلافه باشند. دوست ندارند حالا که ۵ امتیاز از رقیب دیرینه عقب هستند، در لیگ قهرمانان هم حذف شوند. شاختاردونتسک شگفتی‌ساز این گروه و البته عجیب‌ترین تیم گروه بوده. ۱۰ گل از گلادباخ خوردند و حتی یک گل هم نزدند اما رئال را دبل کردند! در دیدار رفت مقابل اینتر به تساوی بدون ‌گل رسیدند. شاختار شاید حتی با یک تساوی هم صعود کند، در صورتی که رئال برنده نشود. اینتر هم باید برنده شود و منتظر باشد نبرد رئال و گلادباخ برنده داشته باشد، چراکه اگر با مادریدی‌ها هم‌امتیاز شوند، بازی رودررو را باخته‌اند. اتفاق خوب برای اینتر اینکه هیچ‌وقت به شاختار نباخته‌اند، ۲ برد و ۲ تساوی مقابل این تیم داشته‌اند. کلاً اینتر هیچ‌وقت به اوکراینی‌ها نباخته و در ۱۰ بازی، ۶ برد و ۴ تساوی داشته. 

گروه C‌؛ شب آخر
تنها اتفاق مهم این گروه تعیین تیم صعودکننده به لیگ اروپا از بین المپیاکوس و مارسی خواهد بود. دیدار رودررو را المپیاکوس برده و اگر هم‌امتیاز تیم فرانسوی شوند به لیگ اروپا می‌روند. منچسترسیتی که صعودش به‌عنوان صدرنشین را مسجل کرده به مصاف مارسی خواهد رفت. در بازی رفت در فرانسه ۳ گل زدند. تیم گواردیولا باز هم روی دور برد افتاده و می‌خواهد کارش در مرحله گروهی را هم با یک برد تمام کند. سیتیزن‌ها مقابل تیم‌های فرانسوی ۳ برد، ۳ تساوی و ۳ شکست داشته‌اند. مارسی که در ۵ بازی آخرش در لیگ فرانسه پیروز شده، کار سختی برای رسیدن به لیگ اروپا خواهد داشت. 

المپیاکوس با یک برد خیال خودش را راحت می‌کند. پیش از این مقابل پورتو ۳ برد، یک تساوی و ۳ شکست داشته‌اند. تیم یونانی در کل مقابل تیم‌های پرتغالی ۱۸ مرتبه قرار گرفته که ۸ برد داشته، ۲ مرتبه به تساوی رسیده و ۸ بازی را باخته. برای پورتو هم این بازی تشریفاتی خواهد بود اما می‌خواهد روند خوب‌شان را با یک برد دیگر ادامه دهند. 

گروه D‌؛ نبرد آخر
خیال لیورپول با دبل کردن آژاکس راحت شد. باخت مقابل آتالانتا می‌توانست کار شاگردان کلوپ را سخت کند اما برد خوش‌موقع در آنفیلد باعث شد صدرنشینی‌شان مسجل شود. حالا در بازی آخر که تشریفاتی است به مصاف میتیلند خواهند رفت و بعید نیست در این دیدار کلوپ بسیاری از جوانانش را به میدان بفرستد. در بازی رفت لیورپول ۲ گل به این حریف دانمارکی زد. میتیلند طبق انتظار عملکرد خوبی نداشت و حتی به لیگ اروپا هم نرسید. لیورپول در دیدار با دانمارکی‌ها ۳ برد، یک تساوی و یک شکست داشته. 

اما حساس‌ترین بازی این گروه نبرد آتالانتا و آژاکس خواهد بود. هلندی‌ها بد نتیجه گرفتند و امشب اگر پیروز نشوند باید کارشان را در لیگ اروپا ادامه بدهند. تیم تن‌هاخ نشانی از تیم خوب ۲ فصل پیش نداشته. قابل پیش‌بینی هم بود تیمی که ستاره‌هایش غارت شدند به این حال و روز بیفتد. آتالانتا هم این روزها در سری A وضعیت خوبی ندارد و تیم قدرتمند گذشته نیست. با این حال در آنفیلد به خودشان آمدند و همان برد می‌تواند باعث صعودشان برای دومین فصل پیاپی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان شود. ۱۴ برد، ۱۸ تساوی و ۱۶ شکست در ۴۸ دیدار با ایتالیایی‌ها برای آژاکس به ثبت رسیده. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی