نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پای رئیس جمهور ترکیه هم به دیدار جنجالی پاری‌سن‌ژرمن - باشاکشهیر باز شد
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس ادعای یک روزنامه‌نگار، اعضای تیم فوتبال استانبول باشاک‌شهیر به دستور رئیس جمهور ترکیه از ادامه بازی با پاری‌سن‌ژرمن خودداری کردند.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان اروپا؛ تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و استانبول باشاک‌شهیر شب گذشته (سه‌شنبه) در هفته پایانی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه پارک‌دوپرنس به مصاف هم رفتند، اما این بازی به دلیل استفاده سباستین کولتسکو، داور چهارم و رومانیایی این دیدار از یک لفظ نژادپرستانه که منجر به بیرون رفتن بازیکنان دو تیم شد، نیمه‌کاره ماند.

آلساندرو آلچاتو، خبرنگار شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت ایتالیا» مدعی شد؛ بازی شب گذشته دو تیم پاری‌سن‌ژرمن و استانبول باشاک‌شهیر به دلیل تماسی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با مالک این باشگاه ترکیه‌ای داشته، از سرگرفته نشده است. طبق ادعای این خبرنگار ایتالیایی، بازیکن تیم باشاک‌شهیر در تونل منتهی به ورزشگاه پیش بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن رفته‌اند و گفته‌اند که "مالک باشگاه دستور داده تا به زمین بازنگردیم".

بر اساس گزارش‌های منتشرشده؛ داور چهارم جنجالی این بازی در صحنه‌ای در ارتباط بیسیم با اویدیو هاتگان، داور مسابقه برای اشاره به تخلف پیر وبو، کمک مربی کامرونی باشاک‌شهیر از لفظ «آدم سیاه» استفاده کرد که همین موضوع با انتقاد شدید وبو و دیگر اعضای این تیم ترکیه‌ای که در رأس آنها دمبا با،‌ مهاجم سابق چلسی بود، همراه شد. وبو و دمبا با بابت همین اعتراض‌ها از داور کارت قرمز گرفتند.

اعتراض تیم ترکیه‌ای اما به اینجا ختم نشد و بازیکنان و مربیان این تیم به رختکن رفتند تا بازی به حالت تعلیق درآید. در این حرکت بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن هم تیم ترکیه‌ای را همراهی کردند و به نشانه اعتراض زمین بازی را در حالی که نتیجه بدون گل بود، ترک کردند. در ادامه با وجود پیشنهاد تیم داوری برای عوض شدن جای داور چهارم با کمک داور ویدئویی، بازیکنان تیم استانبول باشاک‌شهیر حاضر به بازگشت به زمین نشدند. قرار است این بازی امروز از دقیقه ۱۳ پیگیری شود و تیم داوری هم به کل عوض شود.

در تصاویر تلویزیونی که به ثبت رسیده، دمبا با در اعتراض به داور چهارم بازی می‌گوید: تو هرگز نمی‌گویی "این آدم سفید" بلکه می‌گویی "این آدم"، پس چرا وقتی می‌خواهی (به یک فرد سیاهپوست) اشاره کنی ... به من گوش کن ... پس چرا وقتی می‌خواهی به یک فرد سیاهپوست اشاره کنی می‌گویی "این آدم سیاه‌".

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی»، تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که پرسنل کیمپمبه، مدافع فرانسوی و سیاهپوست پاری‌سن‌ژرمن نیز در ادامه خطاب به داور چهار می‌گوید "آیا حق با او (دمبا با) نیست؟ ما از زمین بیرون می‌رویم. بله همین کار را می‌کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پارسه DE ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    واقعا جالبه، آروغان خودش نمونه بارز یک فاشیسته کسی که دستش به خون هزاران نفر از کردها، سوری ها، عراقی ها، و ارامنه آغشته هست شده مخالف نژاد پرستی. آدم چه چیزها که نمی بینه و نمی شنوه
  • saadoon-perspolis IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    این یارو از هیتلرم فاشیست تره که
  • هادی IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    والا درود به شرف اردوغان با این که یه عده اونو فاشیست میدونن بازم حامی مردمشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی