روایتی از صبحی که با درگذشت پائولو روسی تلخ شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امروز صبح با شنیدن خبر درگذشت پائولو روسی ستاره پیشین تیم ملی ایتالیا در ۶۴ سالگی، باز هم به دنیای فوتبال شوک دیگری وارد شد.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ پائولو روسی دو ماه پس از تولد ۶۴ سالگی در پی نبرد با بیماری درگذشت. درگذشت روسی در ساعات اولیه صبح امروز  توسط کانال تلویزیونی «رای اسپورت» ایتالیا، که وی در چند وقت اخیر به عنوان کارشناس در آن کار می‌کرد، اعلام شد.

مهاجم سابق یوونتوس و میلان، ایتالیا را در اسپانیا در سال ۱۹۸۲ به شکوه جام جهانی رساند، این مهاجم با شش گل خود توپ طلای مسابقات را به دست آورد. روسی در پیروزی ۳-۲ برابر برزیل هت‌تریک کرد، قبل از اینکه هر دو گل را در نیمه‌نهایی برابر لهستان به ثمر برساند و در فینال مقابل آلمان غربی، که ایتالیایی‌ها با پیروزی ۳-۱ و سومین عنوان قهرمانی خود در جام جهانی را بدست آوردند. با کسب عنوان قهرمانی جام جهانی، توپ طلایی و کفش طلایی، روسی اولین بازیکنی شد که هر سه افتخار را به طور همزمان در اختیار گرفت، تا اینکه این موفقیت توسط رونالدو نازاریو در سال ۲۰۰۲ تکرار شد. رکورد حرفه‌ای و بین‌المللی روسی شامل ۴۸ بازی ملی و ۲۰ گل برای ایتالیای محبوبش بین سالهای ۱۹۷۷-۱۹۸۶ بود.

پائولو روسی، ستاره ایتالیا در جام جهانی 1982

روسی پس از آغاز فعالیت باشگاهی خود با ویچنزا و سپس بلوغ با پروجا، اندکی پس از پیوستن به یوونتوس در ۱۹۸۱، خود را به عنوان یک ستاره ثابت کرد. روسی، معروف به پابلویتو ، که اولین بازی در سری A را با پیراهن کومو انجام داده بود، در پایان کار خود برای میلان و هلاس ورونا بازی کرد. او در ۳۳۸ مسابقه باشگاهی ۱۳۴ گل باورنکردنی به ثمر رساند و بدون شک یکی از بهترین مهاجمان زمان خود محسوب می‌شود. روسی دو بار با یوونتوس در سالهای ۱۹۸۲-۱۹۸۱ و ۱۹۸۴-۱۹۸۳ عنوان قهرمانی سری A را به دست آورد و همچنین جام قهرمانی اروپا را با بانوی پیر در سالهای ۱۹۸۵-۱۹۸۴ بالای سر برد.

پائولو روسی در یوونتوس

روسی حتی پس از پایان کار بازیگری، به عنوان یک ستون‌نویس و صاحب نظر درگیر فوتبال بود. انریکو واریاله، مجری «رای اسپورت» هنگام اعلام خبر  گفت: «چه خبر ناراحت کننده‌ای: پائولو روسی ما را ترک کرده است. پابلیتو فراموش نشدنی، باعث شد همه ما در تابستان ۱۹۸۲ عاشق فوتبال شویم و در طی سال‌های اخیر یک همکار کار گرانبها و شایسته در شبکه رای بود.»

پائولو روسی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    خدا رحمتش کنه. همیشه ازش نفرت داشتم.بخاطر گلهای مرده خوری. بخاطر برزیل زیبای 82
    • ابرام US ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      چقدر من با تو فرق دارم ؟!
  • فرشید US ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    حیف شد خاطرات جام۸۲ با ایتالیا از یادم نمیره هر چند طرفدار برزیل بودم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی