نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
بهمن عسگری: حذف کاراته، غلط بود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کاراته کای المپیکی کشورمان به خبرورزشی گفت: امیدواریم رایزنی‌های مسئولان فدراسیون جهانی شروع شود تا در المپیک ۲۰۲۸ شاهد حضور کاراته باشیم.

خبرورزشیسیدحسن صفوی؛ حذف کاراته از بازی های المپیک بدترین خبر برای المپیکی‌ها بود. کاراته کاهایی که حالا سودای مدال المپیک توکیو را دارند اما با شنیدن خبر حذف آن از المپیک ۲۰۲۴ پاریس نازاحت شدند. اتفاقی که بهمن عسگری کاراته کای المپیکی آن را غلط می‌داند.

عصر سه‌شنبه خبر تلخ حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ پاریس منتشر شد، به عنوان اولین مرد المپیکی کاراته ایران نظرت در این‌باره چیست؟
متأسفانه از زمانی که این خبر منتشر شد، دوستان و جوانان زیادی به ما پیام دادند و سؤال‌های زیادی داشتند، خیلی از جوانان نگران آینده‌شان بودند. اینکه این موضوع سیاسی بود یا خیر را دقیق نمی‌دانم اما مطمئنم تصمیم کاملاً غلطی بود. کاراته یک ورزش پرطرفدار و پرهیجان است اما نمی‌دانم برحسب چه متر و معیاری آن را از المپیک ۲۰۲۴پاریس خط زدند. واقعاً جای تعجب دارد، مخصوصاً اینکه فرانسوی‌ها همیشه میزبان خوبی برای مسابقات کاراته در پاریس بودند و بهترین و با کیفیت‌ترین مسابقات لیگ جهانی در پاریس برگزار می‌شود اما اینکه چرا کشوری که در کاراته صاحب قدرت است و طرفداران زیادی دارد، در رویداد بزرگ المپیک میزبان این رشته پرطرفدار نیست را نمی‌دانم.

حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ پاریس انگیره جوانان کاراته‌کا را کم می‌کند؟
متأسفانه چه بخواهیم و چه نخواهیم این خبر تأثیر منفی روی جوانان می‌گذارد و انگیزه آنها کم می‌شود اما این‌طور نباید باشد و امید را نباید از دست بدهند. چون کاراته در دنیا خیلی طرفدار دارد. دنیای کاراته بزرگ است. ما در ایران پتانسیل زیادی داریم و قهرمانان بزرگی در این رشته هستند و مدال‌های کاراته هم در المپیک و هم در بازی‌های آسیایی می‌تواند به کاروان ورزش ایران کمک کند. همان‌طور که دیدیم در بازی‌های آسیایی مدال‌های خوش‌رنگی برای ورزش ایران به دست آمد.

آیا احتمال دارد، کاراته به بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ برگردد؟
آرزوی همه کاراته‌کاهای دنیا همین است که برای همیشه المپیکی باشند. امیدواریم رایزنی‌های مسئولان فدراسیون جهانی شروع شود تا در المپیک ۲۰۲۸ شاهد حضور کاراته در آوردگاه بزرگ دنیا یعنی المپیک باشیم.

موافق هستید که این خبر نباید روی دیدگاه مسئولان ورزش کشورمان به رشته کاراته تأثیر منفی بگذارد؟
بله همه ما انتظار داریم که مسئولان ورزش کشورمان مثل قبل حامی این رشته پرطرفدار و پرمدال باشند و خدای نکرده دیدگاه‌شان به آن تغییر نکند، چراکه ما بازی‌های آسیایی، مسابقات جهانی، بازی‌های کشورهای اسلامی و... را داریم که می‌توانیم با حضور در این مسابقات برای ایران عزیز افتخارآفرینی کنیم. انتظار داریم که این خبر روی پاداش و جوایز مدال‌آوران کاراته تأثیر منفی نگذارد. به هرحال این‌طور نباشد که بگویند چون کاراته در دوره بعدی المپیک حضور ندارد، حمایت‌ها از این ورزش باید کمتر شود.

چه صحبتی برای جوانان کاراته‌کا داری که با خبر حذف کاراته از المپیک انگیزه‌شان را از دست ندهند؟
 نگاه ما به المپیک بعدی مثبت است. مطمئن باشند که زندگی ادامه دارد، انسان همیشه با امید زنده است. جوانانی که کاراته را با عشق دنبال می‌کنند نباید ذهن‌شان فقط حضور در المپیک باشد، نباید زندگی قهرمانی آنها تغییر کند. باید روند فعالیت خود را مثل همیشه ادامه دهند، ما انسان‌ها با امید زنده هستیم و نباید انگیزه‌مان را از دست بدهیم. کاراته ایران در دنیا صاحب سبک است و باید مثل گذشته برای موفقیت و مدال‌آوری در مسابقات جهانی، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و... تلاش کنیم.

اردوی مرحله دوم به میزبانی جزیره کیش آغاز شده، شرایط تمرین و اردو چطور است؟
خدا را شکر که همه چیز به خوبی پیش می‌رود، هفته به هفته تمرینات بهتر می‌شود و شرایط همه ما بهتر از قبل می‌شود. با برنامه‌ریزی فدراسیون و سرمربی یک برنامه‌ریزی دقیق انجام شده تا بتوانیم در المپیک برای مردم ایران افتخارآفرینی کنیم. انصافاً همه امکانات برای تمرین ما در اردوی دوم به میزبانی جزیره کیش مهیا است. سالن، محل اقامت و... همه شرایط ایده‌الی دارند. ما هم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تمرین می‌کنیم. سالن تمرین بدنسازی و خوابگاه به دقت ضدعفونی می‌شود و هیچ مشکلی وجود ندارد.

جزیره کیش حالا آب و هوای خوبی برای تمرین دارد، آیا رفت و آمدها به اردو کنترل می‌شود؟
بله، کیش خوشبختانه آب و هوای خوبی دارد و سرمربی و دستیارانش به دقت مراقب رفت و آمدها به محل تمرین هستند تا کسی ناقل نباشد و کرونا را شایع نکند. البته ما روز اول تست کرونا دادیم که خوشبختانه تست همه ملی‌پوشان و کادر فنی منفی بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی