نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جنگ داخلی کشتی برای صعود، با یک مصدوم و کلی اعتراض!
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

گروه ب مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد با صعود تیم‌های بازار بزرگ و هیئت کشتی قائمشهر دنبال شد.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ بازار بزرگ ایران و هیئت کشتی قائمشهر از گروه ب به نیمه نهایی صعود کردند. دیدارهای دوربرگشت گروه ب مسابقات لیگ‌برتر کشتی‌آزاد باشگاههای‌کشور جام‌یادگارامام (ره) گرامیداشت سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار و با معرفی تیمهای راه‌یافته به نیمه‌نهایی خاتمه یافت. دیدارهای روز دوم و پایانی دور برگشت گروه ب باانجام ۴ مسابقه و معرفی تیمهای صعودکننده به نیمه‌نهایی، تکلیف تیمهای حاضر در مرحله ضربدری، که روز پنج‌شنبه هفته‌آینده برگزار می‌شود، را روشن کرد. باتوجه به تغییر زمان برگزاری دیدارهای نیمه‌نهایی، دو تیم بازاربزرگ‌ایران و هیئت‌کشتی قائمشهر به‌عنوان تیمهای اول و دوم گروه ب، روز پنج‌شنبه به‌مصاف استقلال تهران و دانشگاه‌آزاداسلامی دوتیم اول و دوم گروه الف، می‌روند تا تیمهای بازنده دیدار رده‌بندی را برگزار کنند و دوتیم برنده هم درفینال بیستمین‌دوره لیگ‌برتر کشتی‌آزاد با هم کشتی بگیرند.

جنگ‌داخلی با یک‌مصدوم و کلی اعتراض!
همانگونه که ازقبل هم انتظار می‌رفت، رویارویی دوتیم هیئت‌کشتی‌قائمشهر و پاس‌ستارگان‌ساری، یک جنگ‌داخلی واقعی بین دوتیم مازندرانی بود که برای صعود به نیمه‌نهایی، به‌خون هم تشنه بوده و برای هم شمشیرها را از رو بسته بودند! مسئولان این‌دو تیم‌مازنی بارها به بهانه‌های مختلف از همه اتفاقات یا حوادث ایراد گرفته و دیگران را متهم به‌حمایت حریف، یا تبانی علیه خود و ...... می‌کردند و معتقد بودند عده‌ای تلاش دارند تا تیم آنها از رسیدن به نیمه‌نهایی محروم شود. درهرصورت به‌هرشکلی که بود، پایان جنگ‌داخلی این دو تیم‌مازنی، یک مصدوم روی دست قائمشهری‌ها گذاشت که شاید هفته‌آینده نتوانند از علیرضا کریمی۸۶ کیلوی خودشان درمرحله ضربدری و سپس رده‌بندی یا فینال استفاده کنند. دیدار دور رفت این دوتیم ۶ – ۴ به سود قائمشهری‌ها خاتمه یافته بود و این‌بار ساروی‌ها می‌خواستند، با جبران شکست دور رفت، صعودشان به نیمه‌نهایی را قطعی کنند. هرچند درجبران شکست دور رفت با تحمیل یک شکست میلیمیتری و ناپلئونی به‌حریف، موفق به کسب پیروزی ۵ – ۵ با امتیاز مثبت ۲۱ – ۱۸ شدند، اما همان شکست ۶ – ۴ دور رفت، کار دستِ ساروی‌ها داد تا نتوانند راهی نیمه‌نهایی شوند.  

صدرنشینی بازار بزرگ و صعود قائمشهر
دو تیم بازاربزرگ‌ایران و هیئت‌کشتی‌قائمشهر به نیمه‌نهایی صعود کردند. تیمهای بازاربزرگ‌ایران، هیئت کشتی‌قائمشهر، پاس‌ستارگان‌ساری، چسب‌رازی و اترک‌خراسان‌شمالی عناوین اول تا پنجم گروه ب را به دست آوردند. بازار بزرگ‌ایران با ۸ بردتیمی، ۲۸۳ امتیازمثبت، ۵۸۶ امتیازفنی به‌عنوان صدرنشین گروه ب راهی نیمهنهایی شد تا روز پنج‌شنبه ابتدا با تیم دوم گروه الف (دانشگاه آزاداسلامی) کشتی بگیرد، تیم برنده راهی فینال می‌شود و بازنده هم در رده‌بندی به‌میدان خواهد رفت. هیئت‌کشتی‌قائمشهر نیز با ۵ برد تیمی و ۱۷۱ امتیاز مثبت به‌عنوان تیم دوم گروه ب روز پنج شنبه به‌مصاف صدرنشین گروه الف (استقلال‌تهران) می‌رود تا برنده این دیدار هم راهی فینال شده و بازنده در رده‌بندی حاضر شود. نکته مهم در پایان دیدارهای گروه ب، این‌بود که پاس ستارگان‌ساری با ۵ برد تیمی، ۱۹۱ امتیاز مثبت و ۴۳۰ امتیاز فنی شرایط بهتری نسبت به قائمشهر داشت ولی پیروزی ۶ – ۴ دور رفت در دیدار مستقیم و تعداد ۵ پیروزی با ضربه‌فنی قائمشهری‌ها، درمقابل ۳ پیروزی با ضربه‌فنی ساروی‌ها، حکم به حضور شاگردان مهدی تقوی در نیمه‌نهایی داد. 

حضور با ۴ غایب برای رفع اتهام تبانی!
تیم اترک‌خراسان‌شمالی که در روز نخست دور برگشت با ۳ کشتی‌گیر کمتر به مصاف پاس‌ستارگان‌ساری رفته و متهم به تبانی بااین تیم شده بود! در روزدوم رقابتها برای اثبات حقانیت و بی‌گناهی خود و تبرئه ازاین اتهام با ۴ کشتی‌گیر کمتر! به‌مصاف قائمشهری‌ها رفت تا ثابت کند هیچ تبانی یا ساخت و پاختی در کار نبوده و فقط به‌دلیل مشکلات ناشی از مصدومیت، کرونا و .... موفق به استفاده از کشتی‌گیرانش در اوزان مختلف برابر این دوتیم مدعی صعود به عنوان تیم دوم گروه ب نشده، لذا هیچ غرض و نیت غیرورزشی درکار نبوده است.

تصمیم‌جنجالی پزشک و سرعت‌عجیب داوران دراعلام رای
بدون‌شک حفظ سلامتی کشتی‌گیران، یکی‌از مسئولیتهای اصلی و مهم پزشک مسابقات است. هنگام مصدومیت کریمی ۸۶ کیلوی قائمشهری‌ها مقابل حریف ساروی، دکتر سلطانی پزشک سالن روی تشک حاضر شده و در تصمیمی عجیب و سریع (شاید هم براساس تخصص و تجربه‌ای که داشت) بلافاصله با ادامه کشتی گرفتن کریمی مخالفت کرد و در اقدامی عجیب‌تر، داوران با سرعتی باور نکردنی دست مهدی هدایتی را به‌عنوان کشتی‌گیر برنده بالا بردند تا همه ازاین سرعت عمل دردلسوزی برای حفظ‌سلامتی یک کشتی‌گیر متعجب شده و انگشت به‌دهان بمانند! 

لیگ‌برتر بهترین فرصت برای تمرین و مرورفن یزدانی
حسن یزدانی قهرمان‌المپیک و جهان، تنها ستاره‌بلامنازع حال‌حاضر کشتی‌آزاد ایران، بهترین بهره رااز حضور در لیگ‌برتر برد. یزدانی برخلاف همه نامداران و بزرگان کشتی‌ایران که از رویارویی با حریفان‌گمنام یا کم‌عنوان خودداری می‌کنند، باحضور مقابل همه‌حریفان اعم از تیمهای مدعی یا زنگ‌تفریحی لیگ، بدون هیچ افاده و ادعا کشتی گرفت (فقط در آخرین دیدار امشب مقابل چسب رازی با تشخیص کادرفنی تیمش روی تشک نرفت تا کامران قاسم پور در ۸۶ کیلو به مصاف حریف جوانش برود) و ازشرایط فراهم شده برای برگزاری لیگ برتر، به‌عنوان بهترین فرصت برای تمرین‌کشتی و مرورفن استفاده کرد تا درایام کرونا، مشکل حدود ۹ ماه دوری از میادین را با این دیدارها جبران کند. 

نتایج انفرادی و تیمی روز پایانی گروه ب
در روز دوم و پایانی دور برگشت گروه ب، تیمهای بازار بزرگ ایران، هیئت کشتی قائمشهر، پاس ستارگان ساری، اترک خراسان شمالی و چسب رازی امروز و امشب به مصاف هم رفتند که نتایج دیدارها به این شرح است:

* بازاربزرگ‌ایران ۱۰ –  پاس‌ستارگان‌ساری صفر، اسامی بازاربزرگ ابتدا آمده است:

* ۵۷ کیلو: علیرضا سرلک ۴- افشین رحمانی صفر 
* ۶۱ کیلو: مجید داستان ۱۱- عباس ابراهیم‌زاده صفر 
* ۶۵ کیلو: امیرحسین مقصودی ۵- محمدباقر یخکشی ۴ 
* ۷۰ کیلو: امیرحسین حسینی ۷- محمد کریمی ۶ 
* ۷۴ کیلو: مصطفی حسین‌خانی ۵ –  جمال خدابنده‌لو ۲ 
* ۷۹ کیلو: امیرحسین کاووسی ۳- رضا ابراهیم‌نژاد ۲ 
* ۸۶ کیلو: حسن یزدانی ۱۱- آرش نیرآبادی صفر 
* ۹۲ کیلو: کامران قاسم‌پور ۴- محمد علی‌تبار ۲ 
* ۹۷ کیلو: محمدحسین محمدیان برنده بدون حریف 
* ۱۲۵ کیلو: امیرحسین زارع ۱۱- وحید یوسفوند صفر

* هیئت‌کشتی‌قائمشهر ۷ – اترک‌خراسان‌شمالی ۳، اسامی قائمشهر ابتدا آمده است:

* ۵۷ کیلو: رضا مؤمنی برنده با ضربه‌فنی – محمد ایزانلود 
* ۶۱ کیلو: جواد جوادی ۴- حمیدرضا ترابی ۶ 
* ۶۵ کیلو: ابولفضل حاجی‌پور، برنده بدون‌حریف 
* ۷۰ کیلو: سید میرشاد اکبری، برنده بدون‌حریف 
* ۷۴ کیلو: نیما اشفاقی ۹- سعید رسولی ۴ 
* ۷۹ کیلو: بدون حریف – فریبرز بابایی برنده 
* ۸۶ کیلو: علیرضا کریمی برنده با ضربه‌فنی – فرید محمدی 
* ۹۲ کیلو: عزت‌اله اکبری (کشتی نگرفت) – مصطفی نجفی برنده 
* ۹۷ کیلو: مصطفی صادق‌زاده برنده بدون‌حریف 
* ۱۲۵ کیلو: یداله محبی برنده بدون‌حریف

* پاس‌ستارگان‌ساری برنده ۵ – ۵ با امتیاز مثبت ۲۱ – ۱۸ هیئت‌کشتی‌قائمشهر، اسامی ساری ابتدا آمده است:

* ۵۷ کیلو: صابر خانجانی ۶ –  رضا علی‌جان‌زاده ۱ 
* ۶۱ کیلو: داریوش حضرتقلی‌زاده صفر – خیراله قهرمانی ۴ 
* ۶۵ کیلو: مهران شیخی، برنده ۲ – مهران نصیری ۲ 
* ۷۰ کیلو: ایمان رحمانی‌زاده ۱۱– سید میرشاد اکبری ۲ 
* ۷۴ کیلو: حسین الیاسی ۶ – ۶ بودند، باضربه‌فنی برنده شد – نیما اشفاقی 
* ۷۹ کیلو: امید حسن تبار ۲ – بهمن تیموری ۸ 
* ۸۶ کیلو: مهدی هدایتی، برنده – علیرضا کریمی (مصدوم شد) 
* ۹۲ کیلو: اباذر اسلامی صفر – ارشک محبی ۵ 
* ۹۷ کیلو: دانیال شریعتی‌نیا صفر – علی شعبانی ۹ 
* ۱۲۵ کیلو: علیرضا گرزبر ۱– یداله محبی ۴ 

* بازاربزرگ‌ایران ۱۰- چسب‌رازی صفر، اسامی بازاربزرگ ابتدا آمده است:

* ۵۷ کیلو: رضا اطری ۱۰ – مهدی ویسی صفر 
* ۶۱ کیلو: محمد نامجومطلق ۵- محمدرضا ابراهیمی ۲ 
* ۶۵ کیلو: ایمان صادقی ۶ – افشین خوشبخت ۱ 
* ۷۰ کیلو: محمدمهدی یگانه‌جعفری ۵ - امیرحسین متقی ۱ 
* ۷۴ کیلو: مصطفی حسین‌خانی ۱۱- علیرضا خدایاری صفر 
* ۷۹ کیلو: پیمان یاراحمدی ۱۲ – بهنام شکوهیان ۲ 
* ۸۶ کیلو: کامران قاسم‌پور ۱۰- حسین نوری صفر 
* ۹۲ کیلو: احمد بذری ۶– امیرعلی آذرپیراد ۳ 
* ۹۷ کیلو: محمدحسین محمدیان ۱۰ – امیررضا فتاحی صفر 
* ۱۲۵ کیلو: مجتبی گلیج ۱۲– سهیل یوسفی ۱

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی