بهمن نصیری: مدال المپیک امکانات می‌خواهد 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ملی‌پوش زنجانی روئینگ به خبرورزشی گفت: مدال المپیک امکانات و برنامه می‌خواهد که ما نداریم. مدال المپیک تغذیه خوب، امکانات ورزشی، قایق خوب و... می‌خواهد و ما در این سال‌ها فقط نان علم مربی و غیرت خودمان را خورده‌ایم.

خبرورزشیفائزه زمانی؛ بهمن نصیری، ملی‌پوش زنجانی روئینگ، این روزها جدی‌تر از قبل در اردو پارو می‌زند تا به بلیت توکیو در انتخابی المپیک برسد. او با اینکه شانس سهمیه المپیک روئینگ است اما تا به حال در قهرمانی جهان پارو نزده است. 

ما نان علم مربی و غیرت‌مان را می‌خوریم
پاروزن ملی‌پوش روئینگ معتقد است مدال المپیک امکانات می‌خواهد: «مدال المپیک امکانات و برنامه می‌خواهد که ما نداریم. مدال المپیک تغذیه خوب، امکانات ورزشی، قایق خوب و... می‌خواهد و ما در این سال‌ها فقط نان علم مربی و غیرت خودمان را خورده‌ایم. غول‌های آسیا با همه امکانات هنوز نتوانسته‌اند مدال المپیک بگیرند چه برسد به ما. من تجربه آنچنانی در قایقرانی ندارم و ۴ سال است که عضو تیم ملی شدم و هنوز هیچ مسابقه جهانی نرفتم و مسابقات جهانی را به چشم ندیده‌ام. از سالی که ما عضو تیم ملی شدیم،گفتند ارز گران است و به مسابقات جهانی نرفتیم.»

من و ملایی برای طلای آسیا تمرین می‌کنیم
او از برنامه گرفتن دو سهمیه المپیک روئینگ می‌گوید: «قطعاً در روئینگ سهمیه داریم، ولی برنامه ما طوری است که من و نازنین ملایی دیگر ملی‌پوش روئینگ در انتخابی مدال طلا بگیریم و مسافر توکیو شویم. در انتخابی المپیک فقط قایقران قهرمان سهمیه  می‌گیرد و به همین دلیل من و ملایی این روزها فشرده تمرین می‌کنیم تا مثل پارسال مدال طلای آسیا را بگیریم.»

جرأت نداریم بدون ماسک به دریاچه برویم
او از روند اردوهای تیم ملی در دریاچه آزادی می‌گوید: «خوشبختانه اردوهای تیم ملی بعد از ۸ ماه شروع شد و اردوها تا ۱۰ دی هم تمدید شده که از این بابت از سهرابیان رئیس فدراسیون متشکرم. ما روزی ۲ جلسه و بعضی روزها ۳ وعده تمرین می‌کنیم، ۴ ماه تا زمان مسابقات انتخابی فرصت داریم که فقط باید تمرین کنیم. خوشبختانه اردوها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و سهرابیان کاری کرده که کسی جرأت ندارد بدون ماسک در دریاچه باشد. اجازه خروج از مجموعه را داریم ولی کاری نداریم که بخواهیم بیرون برویم.»

مشکلی برای تمرین در سرما نداریم
ملی‌پوش روئینگ سردی و بارش تهران را مانعی بر سر راه پاروزنی نمی‌بیند: «روزهایی که بارش شدید باشد، سرمربی برنامه را تغییر می‌دهد و به‌جای پاروزنی هوازی یا وزنه می‌زنیم و پارو زدن را به زمان دیگری موکول می‌کنیم، بنابراین مشکلی از نظر سرما و بارش باران و برف نداریم.»

رقابت با بوداغی خوب است
نصیری معتقد است تمرین با بعضی از ملی‌پوشان کایاک روی آمادگی تأثیرگذار است‌: «بعضی وقت‌ها در تمرین با امین بوداغی ملی‌پوش کایاک، همدیگر را توی فشار می‌گذاریم که این مسئله برای هر دوی ما خوب است. سرعت قایق روئینگ از کایاک بیشتر است و وقت‌هایی که طبق برنامه قرار است با سرعت کمتری پارو بزنم، بوداغی کنارم پارو می‌زند و باهم رقابت می‌کنیم.»

امیدوارم وزارت ورزش آستین بالا بزند
شانس اول سهمیه المپیک روئینگ تنها دغدغه این روزهایش تداوم اردوهای تیم ملی است: «همه فکر و ذکر این روزهای ما فقط تداوم اردوی تیم ملی است تا برای سهمیه کار کنیم. حالا اگر قایق‌های جدید هم برسد که خیلی خوب می‌شود. یک دست صدا ندارد. سهرابیان به تنهایی نمی‌تواند قایق‌ها را ترخیص کند. امیدوارم وزارت ورزش همت کند و برای ترخیص قایق‌ها آستین بالا بزند. من خودم دیدم سهرابیان پارسال در کاپ تایلند چقدر برای سفارش و رسیدن این قایق‌ها تلاش کرد ولی حالا رسیدن قایق‌ها نیاز به کمک مسئولان دارد.»

به استخدامم فکر نمی‌کنم 
نصیری به قول خودش دیگر به استخدامش فکر نمی‌کند: «یک سال از پیگیری من برای استخدامم می‌گذرد و بعد از یک سال هنوز هیچی به هیچی. پس می‌توانم بگویم که عجول نیستم اما دیگر به استخدامم فکر نمی‌کنم و حالا فقط تمرکزم را روی تمریناتم گذاشته‌ام، اگر بخواهم بنشینم و به استخدامم فکر کنم دیگر به تمریناتم نمی‌رسم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی