نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
ورزشگاه فینال لیگ قهرمانان آسیا را بشناسید؛ یک کشتی زیبا به نام الجنوب
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ورزشگاه زیبا و مجهز الجنوب در دوحه قطر قرار است شنبه آینده از بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا میان پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی پذیرایی کند.

خبرورزشیلیگ قهرمانان آسیا؛ طرح نهایی این ورزشگاه زیبا توسط زها حدید، خانم مهندس طراح عراقی- بریتانیایی آماده شد. مهندسی که در زمان آغاز مراسم ابتدایی کلنگ‌زنی ورزشگاه حاضر بود اما آن‌قدر عمر نداشت که افتتاح این ورزشگاه در سال ۲۰۱۹ را به چشم خود ببیند. آن روز فینال امیرکاپ برگزار شد تا همه دنیا با پدیده‌ای نو در معماری ورزشی روبه‌رو شوند. 

طراحی ورزشگاه از بادبان کشتی‌های سنتی صید غواصان مروارید در خلیج فارس الهام گرفته و جلوه زیبای ورودی ورزشگاه، ذهن شما را کاملاً به پرواز درمی‌آورد. از زمان آغاز کار تا افتتاح ورزشگاه ۵ سال زمان برد و ۶ هزار کارگر از ۱۲ ملیت روی آن کار کردند تا یکی از شاهکارهای معماری ورزشی خلق شود. ورزشگاهی که به دلیل تجهیزات رؤیایی و مهندسی خارق‌العاده، به عنوان پروژه‌ای برای ۵۰ سال بعد شناخته می‌شود. تیرهای خمیده‌ای که سقف را حفظ می‌کنند، ورزشگاه را از بیرون و درون، کاملاً شبیه کشتی کرده‌اند. سقف استادیوم قابل جمع شدن است و از پارچه و کابل‌های چین‌دار ساخته شده است تا طاق‌های ۲۳۰ متری، قابلیت جمع شدن داشته باشد. سیستم خنک‌کنندگی داخل ورزشگاه، می‌تواند هوای سکوها را برای تماشاگران تا ۱۸ درجه و هوای زمین چمن را برای بازیکنان تا ۲۰ درجه پایین بیاورد که همه این قدرت عجیب را از موتورخانه عظیم خود به دست می‌آورد تا هوای شهر دوحه با هوای ورزشگاه الجنوب تفاوتی شگفت‌آور داشته باشد.

این ورزشگاه برای جام جهانی ۲۰۲۲ ساخته شده و قرار است بعد از برگزار جام جهانی، ظرفیت این ورزشگاه از ۴۰ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر کاهش پیدا کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی