نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
فینالیست‌های لیگ قهرمانان آسیا زیر ذره‌بین؛ نبرد تجربه و انگیزه
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این روزها در قطر، دو تیم از ایران و کره‌جنوبی به دنبال قهرمانی در هجدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا (با فرمت جدید) هستند.

خبرورزشیلیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیسی‌ها در دوحه برای فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌شوند. این متن شاید آشناترین عبارت برای چشم‌ هواداران فوتبال در ایران باشد؛ اما واقعاً کسی نمی‌داند سرنوشت بازی حساس شنبه آینده چه خواهد شد.

... و اما اولسان
اولسان هیوندای کره‌جنوبی صعودی مقتدرانه و بی‌حرف و حدیث به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان داشت. این تیم در مرحله گروهی در گروه F با اف‌سی توکیو ژاپن، شانگهای شن‌هوا اف‌سی چین و پرت گلوری استرالیا همگروه بود و به‌جز مساوی در بازی تشریفاتی آخر مقابل نماینده ژاپن، همه بازی‌ها را با برد تمام کرد.

نماینده کره‌جنوبی در مرحله یک‌هشتم نهایی ملبورن استرالیا را با ۳ گل شکست داد و در یک‌چهارم نهایی مقابل قدرت بیجینگ به برد ۲- صفر رسید تا در نیمه‌نهایی مقابل ویسل کوبه ژاپن قرار گیرد. این بازی نزدیک بود همه اندوخته‌های تیم کره‌ای را به باد دهد و اگر قضاوت ضعیف داور بحرینی و همین‌طور داوران مستقر در اتاق VAR   نبودند، ویسل کوبه ژاپن به فینال می‌رسید.

پرسپولیس برای این بازی آماده است؟
کادر فنی پرسپولیس دیروز به صورت کامل بازی اولسان و ویسل کوبه را دیدند. مسابقه‌ای که در زمان پرواز سرخپوشان به دوحه برگزار شد. حمید مطهری مربی پرسپولیس البته معتقد است باید چند بار دیگر فیلم بازی‌های اولسان در کره را ببینند و به دقت بازیکنان این تیم را آنالیز کنند.

تمرین در آرامش
پرسپولیسی‌ها در دوحه آرامشی نسبی را تجربه می‌کنند. کادر فنی به بازیکنان توصیه کرده ارتباط خود با فضای مجازی را به حداقل ممکن برسانند و این بهترین دستور برای عملکرد بهتر بازیکنان است. پرسپولیس خوب می‌داند که باید از حداقل فرصت‌ها بهترین استفاده‌ها را ببرد چون نه اولسان تیمی است که زیاد فرصت بدهد و نه پرسپولیس مهاجم شش‌دانگ درخور این بازی دارد. به این دلیل باید تمام تمرکز تیم روی استفاده از تک‌فرصت‌ها باشد.

اولین قهرمانی؟
این روزها در قطر، دو تیم از ایران و کره‌جنوبی به دنبال قهرمانی در هجدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا (با فرمت جدید) هستند. محمد بن‌همام که اهل همین کشور قطر هم بود بلافاصله بعد از آنکه ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را برعهده گرفت، مسابقات باشگاهی قاره را از حالت آماتور به حرفه‌ای تغییر داد و لیگ قهرمانان آسیا را پایه گذاشت. از سال ۲۰۰۲ که اولین دوره مسابقات لیگ قهرمانان برگزار شد تاکنون ۵ تیم از کره جنوبی قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کرده‌اند که اولسان هیوندای یکی از آن تیم‌ها بوده است. چونبوک موتورز (۲ بار)، پوهانگ استیلرز و سئونگ‌نام دیگر قهرمانی‌های کره‌جنوبی در لیگ قهرمانان را به دست آورده‌اند.

اما ایران تجربه قهرمانی در این رقابت‌ها را ندارد و با وجود حضور ذوب‌آهن، سپاهان و پرسپولیس ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا، هنوز به قهرمانی نرسیده‌ایم. پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی به دنبال آن هستند که افتخار اولین قهرمانی را از ان خود کنند و باید دید بازی حساس شنبه چه عاقبتی خواهد داشت که امیدواریم برای ما بسیار شیرین باشد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ایمان IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    اخ اخ کمرم شکست afc چرا قهرمانی کوپا امجدیه را حساب نکرد همش به خاطر وزیره پول داده به afc
  • مهدی IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    انشالله به امید خدا پرسپولیس اولین قهرمانی آسیا بدست می آورد و سبب شود سایر تیم های ایرانی هم به این امر مهم دست یابند مهم این هست که پرچم ایران و نام ایران در آسیا بدرخشد مهم نیست که این قهرمانی پرسپولیس بیاورد یا استقلال یا سپاهان یا سایر تیم ها و مهم نام ایران هست
  • وحید IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    از همون اول مشخص بود afc هوادار پرسپولیسه الان دیگه بطور جدی اینا نشون داد با نادیده گرفتن مسابقات مدرن کوپا امجدیه با حضور باشگاههای از کشورهای صاحب فوتبال مثل کره شمالی اندونزی و بنگلادش و اسراییل انجام میشد هوادار استقلال باید تلاش کنه تیم بره زیر نظر یوفا در اورپا یوفا نگاه تبعیض امیز به هیچ تیمی نداره
  • ارمانم IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    پس چرا درباره کوپا امجدیه حرفی نزدهafc الان دیگه سوس ماس هم جواب نمیده خخخخ
  • شاهین DE ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    باور کنید . حریف کره ای پرسپولیس را انچنان انالیز کرده. که مو لای درز اش نمی رود . حتی نوع غذا ی تیم را!! یادم هست میزبانی را که برای استقلال هدیه گرفته بودند. تیم کره ای دو ماه قبل هواشناسی ایران را انالیز کرده بود . و می دانست روز بازی باران خواهد امد و ازادی ان روز ها باتلاق بود. انها قبلا چند جلسه در زمین باتلاق تمرین کرده بودند. و موفق شسدندو دست استقلال از جام و میزبانی اماده کوتاه ماند!! ولی من به یک چیز اعتقاد دارم . ان هم این هست . کره ای ها کار شان بلد هستند . ولی اطلاعاتی که از طرف ایران به انها داده می شود از طرف طیف خاص ان تیم کره ای را نابود خواهد کرد.!!!!!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخ همان گونه که النصر را بازی دادند!! بیچاره ها پوشه بدست همه جا رفتند!!
  • بهنام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    به امید حق، با تلاش و پشتکار جنگندگی بازیکنان و درایت وتدبیر کادر فنی جام رو می‌بریم و اولین جام قهرمانان آسیا را برای ایران و ایرانی به ارمغان می‌آوریم ایران وایرانی مرد روزهای سخت است ما به این پیروزی نیاز داریم که حداقل مردم چندروزی مشکلات رو فراموش کنند و شاد وخوشحال باشند پس پرسپولیسیا برای ایرانی و ایران تا آخرین نفس بجنگید و افتخار آفرینی کنید
  • سعید IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    دمت گرم خبرورزشی وقتی میگی اولسان صعودمقتدرانه وبی حرف وحدیث داشت ماباورمون میشه هنوزوجدانهای پاک وصادق وجود داره درهیچ دوره ای این همه شکایت وشکایت کشی وجودنداشت،خدا عالمه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی