نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
عکس| مسابقه و جایزه ویژه اولسان هیوندای برای هواداران ایرانی!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اپراتور حساب رسمی شبکه‌های اجتماعی اولسان هیوندای یک ایونت ویژه برای طرفداران ایرانی را افتتاح کرده است.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان آسیا؛ حساب رسمی باشگاه اولسان به زبان فارسی در اینستاگرام فعالیتش را برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا آغاز کرد. در این پیج تصویری از سئول یانگ-وو مدافع کناری تیم را در حالی که لبخند می زند را منتشر کرد. در زیر تصویر سئول یانگ-وو که مربوط به ماه گذشته در زمان حضور تیم المپیک کره در مسابقه دوستانه در کشور مصر است به انگلیسی نوشته شده: «Iranian Fans. Do you know Seol Youngwoo? Dorood» به این معنا: «دورود هواداران ایرانی؟ آیا سئول یانگ-وو را می شناسید؟»

اما نکته جالب واکنش هواداران ایرانی بود که در یک لحظه مثل یک انفجار زیر این پست کامنت می‌گذاشتند. در یک لحظه بیش از ۳۷۰۰ کامنت به زبان فارسی زیر این پست منتشر شد. 

هواداران اولسان در تهران

جالب است که اولسان هیوندای در تهران پایتخت ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. این تیم روز شنبه در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان و در دوحه به مصاف پرسپولیس ایران می‌رود. 

هواداران استقلال رقیب پرسپولیس در دربی تهران که دوست ندارند موفقیت پرسپولیس را ببینند هر روز یک مبارزه آنلاین جدی و متعصبانه را برای حمایت از اولسان انجام می‌دهند. در گذشته و در لیگ قهرمانان آسیا اتفاقات مشابهی نیز به وجود آمده است. 

در جریان بازی های مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۳ که استقلال تهران و اف‌سی سئول به مصاف هم می رفتند هواداران پرسپولیس در فضای مجازی از اف‌سی سئول حمایت کرده و این باعث انتقاد هواداران استقلال شد. در آن زمان اف‌سی سئول توانست با پیروزی برابر استقلال به مرحله بعدی برود. 


و حالا یک انتقام جدی بعد از ۷ سال  در جریان است. در حالی که پرسپولیس برای دومین بار در سه دوره اخیر به فینال رسیده، استقلال در مرحله یک شانزدهم نهایی و خیلی زود از مسابقات کنار رفت و هواداران این تیم اکنون صفحات مربوط به باشگاه اولسان را به اشغال خود درآورده‌اند. طرفداران کره ای اولسان البته از اینکه نمی‌توانند به خوبی زبان فارسی کامنت‌ها را بفهمند ناراحتند.

هواداران استقلال از روز سیزدهم (دسامبر) به پیج اولسان هجوم آوردند؛ درست پس از آنکه اولسان توانست در یک بازی 120 دقیقه‌ای در نیمه نهایی ویسل کوبه را شکست داده و به فینال برسد. همه این طرفداران آرزو می کنند اولسان برنده فینال برابر پرسپولیس باشد.

تعداد دنبال کنندگان این صفحه که بیش از ۳۰ هزار نفر بود طی دو روز نزدیک به ۴۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده و تعدات کامنت ها از ۲۰۰-۳۰۰ کامنت به طور میانگین به ۳۰۰۰ کامنت برای هر پست به طور میانگین رسیده است. 

پس از چهار سال حضور در لیگ قطر و از سال ۲۰۱۵، اکنون تعداد کامنت‌های زیر پست کو میونگ-جین از ۹ هزارتا فراتر رفته است و تعداد نظرات برای پستی که زمان بازی فینال برابر پرسپولیس را اعلام کرده از ۱۵ هزار نفر گذشته است. 

البته عملکرد هواداران رقیب پرسپولیس به اینجا ختم نمی شود بلکه در روز تعداد زیادی پیام های متنی و مستقیم به ایمیل های باشگاه ارسال می شود. هواداران استقلال پیام های جالبی می‌فرستند مانند اینکه «طرفداران استقلال عاشق اولسان هستند.» و یا «نقطه ضعف دروازه‌بان پرسپولیس روی ارسال از جناحین است.» کئون لینگ-مین مدیربخش بازاریابی باشگاه اولسان می‌گوید: «نمی‌توانم جلوی خنده‌ام را در برابر برخی پیام‌ها وقتی به کره‌ای ترجمه می‌شوند بگیرم. او با لبخند گفت: «به نظر می‌رسد می‌خواهند بگویند ارسال‌های تند و تیز از کناره‌ها کارساز است.»

باشگاه اولسان دو روز بعد از حضور در فینال لیگ قهرمانان به خاطر استقبال هواداران ایرانی از صفحه این تیم‌، مسابقه‌ای را برای هواداران ایرانی و به زبان فارسی در اینستاگرامش برگزار می‌کند

هواداران استقلال همچنین گفته‌اند: «مراقب مدافعان میانی این تیم  سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان باشید. سیامک نعمتی، احمد نوراللهی و بشار رسن بازیکنان اصلی آن‌ها هستند.»

آن‌ها به بازیکنان کلیدی پرسپولیس اشاره کرده‌اند، اینکه این تیم خط دفاع کاملا مستحکم اما کندی دارد بنابراین اگر اولسان استراتژی بازی را برای رسیدن به فضاهای پشت دفاع این تیم بگذارد می‌تواند به گل برسد: «از آنجایی که مهاجمان اصلی تیمشان را در اختیار ندارند بر اساس ضدحمله بازی خواهند کرد.» و هشدارهای دیگری از این دست: «بازیکنان پرسپولیس خشن هستند و به بازیکنان حریف آسیب می‌زنند.» و یا اینکه: «مطمئن باشید که بعد از بازی آن‌ها تست دوپینگ بدهند.» و همچنین «مربیان پرسپولیس می‌خواهند روی خط دفاعی اولسان فشار بیاورند» و ... و جالب تر اینکه یکی از این هواداران استقلال مقاله‌ای را از رسانه‌های ایرانی برای ما ترجمه کرده و فرستاد که در آن سرمربی پرسپولیس گفته است: «که می‌خواهیم از خط جلو روی دفاع اولسان فشار آورده و پرس کنیم.» درواقع این هوادار به عنوان یک تحلیلگر و آنالیزور داوطلبانه و خارج از چارت باشگاه برای ما کار می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سروش IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    استقلالی ن دیگه :))))))))))))))))))))))))))))))
    • دانیال IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      نه حمایت و نه دشمنی هواداران سایر تیمها هیچکدوم باعث برد یا باخت پرسپولیس نمیشه اصلا بازیکنی که در این سطح قرار داره به این مسائل نگاه نمیکنه مثلا فکر میکنید عبدی یا هر بازیکن دیگه پرسپولیس جلوی دروازه اولسان میگه لعنتی استقلالیها از من حمایت نکردن و میزنه تو اوت یا بلعکس نکته مثبت اینجور کارها اینه که عده ای عقده گشتیی میکنن و با عدم موفقیت تیمشون راحتتر کنار میان اما نکته منفیش اینه که باعث ناراحتی هواداران تیم پرسپولیس میشن و در موقعیت های مشابه مثل اونها یا بدتر رفتار کنن
    • شاهین DE ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      من کره ای ندیدم به سایت باشگاه پرسپولیس رجوع کند!! برای همین هست که اونها بدون نفت گاز جزو ده کشور برتر جهان هستند!
  • جک تری دی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    فقط طرفداران کیسه مونده برن ..... ترجمه کنید اون چند نقطه رو
  • لنگیه حکومتی DE ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    آرزو میکنم و لحظه شماری میکنم برای به امید خدا تحقیر و شکست سنگینه پیروزی این تیم منفوره حکومتی
    • Amir perspolisi IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      بقرآن مجید به رسول الله این برا شما سربلندی و افتخار نیست بلکه اوج سرشکستگی و کوچیک شدنه، کاش ما هر دو سال یکبار بریم فینال و خدای نکرده ببازیم و شما به ما طعنه بزنین که نائب قهرمان شدیم!!! فضای مجازی استقلالو کوچیک کرد
    • امیرحسین IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      تو که کیسه کشی نمی خواد جواب استقلالی ها رو بدی امیر کیسه کش
  • نادی اللنگ حکومتی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    دفعه قبل علی پروین جامو داد کاشیما.... ایندفعه بدین شیث یا نصرتی بدن خخخخخخخخ
  • ایمان IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    خخخ عربستانیهای مقیم ایران الان دکل نورد کره شدن
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    چیز عجیبی نیست سال ۹۲ ما رفتیم ورزشگاه شدیم هوادار کره من هم جز اون هواداران بودم الان هم استقلالی ها هوادار تیم اولسان شدند
  • شایان IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    از هواداران استقلال کمال تشکر رو دارم.و امیدوارم در آینده بتونیم به بهترین نحو کمک های چند ماهشون به تیم های عربی و کره ای رو جبران کنیم.
  • هادی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    این همه از بی غیرتی جای تعجب داره.....همیشه این کشورهای عربی علیه ما متحد میشن....بازی بحرین و ایران رو یادتون رفته در سال 2002 که با پرچم عربستان رقص انجام دادن....این هم وطن های ما توهین سرمربی تیم ملی کره رو یادشون رفته....باز دم غیرت کیروش گرم.....اون از خیلی ها ایرانی تر بود.....چرا ما فراموش کار شدیم
  • جک تری دی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    جماعت پودری الان افتخار شما اینه و تنها دلخوشی که ما قهرمان نشیم ببین به چه روزی افتادین چون میدونید تیمتون هیچی نیست مگه اینجور اروم بشید
  • پرسپولیس قهرمان GB ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    هوادارای استقلال حقارت رو به معنای واقعی کلمه به نمایش گذاشتن ، کره ای ها و همه مردم جهان شگفت زده شدن
  • امیرحسین IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    از جماعت پودری کیسه کش که برزگشون حسین حسینی هست هیچ انتظاری نیست))))))))
  • ایمون زاید IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    سیاست کثیفی راه انداختن که بین برادر و رفیق نفرت پراکنی و تفرقه اندازی کنن ،دلم به حال اون عده ای میسوزه که ناآگاهانه وارد این بازی کثیف شدن و به حقارت و پستی اون عده که آگاهانه وارد این فضا شدن و مزد بگیر ایجاد اختلاف بین برادران و دوستان شدند ،تفرقه بینداز و حکومت کن رو این عده به خوبی معنی کردند ،بیائید با وارد نشدن به این بازی کثیف شعور خودمان رو نشون بدیم
  • رضا IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    نادی الکیسه.
  • این ها هواداران استقلالی هستن به جای اینکه دعا کند IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    این ها استقلالی هستن
  • سلطان آسیا IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    جایزه ای برای وطن فروشی!!!
  • کیسه مافیا 666666 IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    استقلالیهای حقیر
  • فرشید IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    وقتی خودت هنر و عرضه ای نداری مجبوری آویزون یه تیم خارجی بشی. پرسپولیس تنها تیم ایرانه که دو بار به فینال رفته این موضوع بد میسوزونه اگه پرسپولیس قهرمان بشه رقیب حسود و تنگ نظر را جزززززغاله میکنه پس بهشون حق بدید
  • خشایار HU ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    وقتی یک تیم با میلیارد میلیارد نمی تونه نتیجه آبرومندی تو آسیا بگیره، طرفدارهای مغموم و ناراحتش مجبورن برای ارضای اعصابشون برن اینجوری خودشون رو تخلیه کنن، ولی خب نمیدونن که با اینکارا افتخاری برای تیمشون کسب نمیکنن و فقط لکه ننگ در تاریخ فوتبال و باشگاهشون ثبت میشه. فرق اینجاست کل عرب ها و ژاپنی ها میان پرچم پرسپولیس دست میگیرن ولی هواداران رقیب پرچم تیموشون رو میذارن زمین و پرچم دار تیم های دبگه میشن، هر روز یه تیم. با افتخارپرسپولیسی هستم AK8
  • Saed IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    جالبه شما حمایت نکردید از اف سی سئول که به ما خرده می گیرید هر هوادارای تو دنیا دوس داره تیم رقیبش ببازه البته اگهاقدام علیه امنیت ملی حساب نمیشه
  • امیر IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    جای تاسف دارد برای وطن فروشان .
  • محمد IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    من تراکتوری هستم از پرسپولیسم خوشم نمیاد .ولی دیگه بعضی ها شورش رو در اوردن .بابا هر چی باشه واس کشورمون افتخاره
  • بهلول !!! IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    از وقتیکه آدمهایی مثل مرحوم حجازی ، مرحوم پورحیدری ،اصغر حاجیلو ، جواد زرینچه و پیشکسوتان با شعوری مثل اینها دیگر در استقلال نیستند و یه بازیکنی که چند ساله اومده میگه من بزرگ استقلالم و از روی پیشکسوتهای بزرگ استقلال خجالت نمیکشه باید هم هوادارانی اینچنین باعث تعجب دنیا بشن و با خفت از تیم رقیب هموطن خود حمایت کنن . اگر هم در دل خوشحال باشید از شکست پرسپولیس نباید باحقارت جاسوسی کنید برای کره ای های {...}!!! ننگتان باد.
  • ابرام چرخی!!!! IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    فقط قیافه اینهایی که رفتند تو صفحه اولسان هیوندای و پاچه خواری کردند دیدنیه وقتی که ببینند کنعانی داره وسط زمین با جام میرقصه . تازه شجاع هم نیست تا جام را برداره ببره خونه شب با اون بخوابه !!!
  • ناشناس IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    هر استقلالی که طرفدار اولسان هیوندای باشه ایرانی نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی