نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
پرسپولیس می‌تواند مرهمی برای زخم‌های جامعه باشد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال در آستانه دیدار پرسپولیس و اولسان در فینال لیگ قهرمانان آسیا یادداشتی در اختیار خبرورزشی قرار داد.

خبرورزشی/ امیر حاج‌رضایی؛ پرسپولیس به عنوان نماینده فوتبال ما قرار است ۴۸ ساعت بعد در برابر اولسان کره‌جنوبی بازی کند. سرفصل‌های مختلفی برای تفاوت دو فوتبال و دو کشور می‌توان برشمرد و از چند منظر می‌توان این تقابل را بررسی کرد:

۱- دو کشور از نظر اقتصادی هیچ شباهتی به هم ندارند. کره‌جنوبی اقتصادی پویا دارد و از نظر تکنولوژی یکی از ۵ کشور برتر دنیاست که این شرایط عالی به فوتبال هم تعمیم پیدا می‌کند...  و اقتصاد ما به دلیل اتفاقات چند سال اخیر و تحریم‌ها آسیب فراوانی دیده که دامنه مشکلاتش به فوتبال سرایت کرده است.

۲- فوتبال کره‌جنوبی یک فوتبال کاملاً حرفه‌ای و مدیریتی حرفه‌ای‌تر است اما فدراسیون فوتبال ما یک سال است که رئیس ندارد و با سرپرست اداره می‌شود. کلاً در فوتبال ما اصول حرفه‌ای کمتر رعایت می‌شود.

۳- اولسان تیمی حرفه‌ای با امکانات بسیار بالاست. از نظر آموزشی، امکانات تمرینی و زیرساخت‌ها کاملاً مسلح است.

در این سو، ما با مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم که نیاز به بازگو کردن آنها نیست. پرسپولیس گرفتار ابتدایی‌ترین مشکلات مالی است و همین مشکلات، گاه بازیکنان خوبی مانند علی علیپور، مهدی ترابی و شجاع خلیل‌زاده را از تیم جدا می‌کند.

۴- در مقطعی تاریخی قرار گرفته‌ایم. پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و همین موجب می‌شود که همه دنیا پرسپولیس و فوتبال ما را ببینند. فینال قبلی پرسپولیس، امتیازها و آورده‌های بسیاری برای ما داشت. ایرادهای اساسی ورزشگاه آزادی برطرف شد و رهبران دنیا به ایران آمدند و همه دنیا دیدند تماشاگران فهیم ما چگونه متمدنانه اجازه دادند جشن قهرمان حریف در حضورشان برپا شود.

فینال قبلی موجب همایش ملی در فوتبال و جامعه ما شد و امیدواریم این بار هم همین گونه باشد. اگر پیروز شویم که عالی است اما همین حضور هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

۵- شرایط اقتصادی کشور ما اصلاً خوب نیست. کرونا هم هر روز چند صد نفر از هموطنان‌مان را می‌گیرد. این دردها می‌تواند برای چند ساعت فراموش شود. برد پرسپولیس در بازی شنیه می‌تواند بر بخشی از دردهای و زخم‌های مردم ما مرهم بگذارد و جامعه را تا مدتی شاد کند. ضمن آنکه این برد بر تمام لایه‌های جامعه اثر خواهد کرد.

۶- اجازه بدهید از کتاب رهبری سرالکس فرگوسن کمک بگیرم. ایشان در بخشی از کتابش نوشته «همواره بر سر انتخاب بازیکنان مستعد و بازیکنان باانگیزه، دومین گروه را انتخاب کرده‌ام چون انگیزه معجزه می‌کند». من امیدوارم مدیران باشگاه، فوتبال ایران و ورزش کشور به گونه‌ای رفتار کنند که به انگیزه تیم آسیبی وارد نشود.

۷- امید هم معجزه‌گر است. بعد از برد ۴- صفر پاری‌سن‌ژرمن مقابل بارسلونا همه تیم اسپانیایی را حذف‌شده می‌دانستند اما نیمار گفت «اگر ما یک درصد شانس داشته باشیم ۹۹ درصد امید داریم. من این امید را دارم.....» نیمار به واسطه امید، بهترین بازیکن آن بازی بود و بارسلونا توانست به واسطه امید، برنده مجموع دو بازی باشد. من آرزو می‌کنم امید بازیکنان فوتبال کشورم در بازی شنبه معجزه کند و ما شاهد اتفاقی بزرگ در این جامعه دردکشیده باشیم. جامعه‌ای که مردم آسیب‌دیده‌اش یک میلیون وام می‌گیرند و با پول یارانه قسط می‌دهند و مدیران فوتبالش میلیاردها تومان را با سوءمدیریت از بین می‌برند. جامعه ما به این برد برای فراموش کردن زخم‌های فراوانش نیاز دارد.

۸- در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال هستیم. من امیدوارم رئیس آینده فوتبال ما بتواند بخشی از مشکلات فراوان فوتبال ما را از بین ببرد چون برطرف شدن تمام مشکلات به یک افسانه شبیه شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    زخم های که در حال عمیق تر شدن هستند.
  • پوپولیستها به بهشت نمی بَرند!! IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    زبان و لحنی شیرین و همینطور خوش تیپ و موقر مثل امیرخان حاج رضایی با کمال عذرخواهی از شما به نظرم دیگر حنای این جمله کلیشه ای و تکراری که در زمان خود دارای بُرد بود رنگی ندارد : "شرایط اقتصادی کشور ما اصلاً خوب نیست و........... این دردها می‌تواند برای چند ساعت فراموش شود" البته هنوزهم در عالم سیاست یادر عالم سیاست بازان ممکن است رنگی داشته باشد و بشود استفاده ای هم کرد که میکنند همانطور که مدتهاست از پرسپولیس و هوادارانش سنگری ساخته اند تا این جمله شما را واقعی نشان دهند و کارهای خود را پیش ببرند و فوتبال را با چنین بلایایی مواجه کنند هم دل حامیان و هواداران پرسپولیس را خنک میکنند هم از کنار ورزش و فوتبال کارشان را پیش میبرند درفوتبال به جای جلب پشتیبانی همه مردم و هواداران فوتبال سعی میکنند با توسل به وعده‌هایی فقط دل پرسپولیس را شاد کنند تا مثلا جامعه شادشود !! افکار بسیار سطحی که به شکاف بین هواداران فوتبال و در واقع بین مردم بیشتر دامن زده شادی ملی را با محو تبعیض با محو رانت و لابیگری با محو جاسوس بازی و کودتا در تیمهای فوتبال باید رقم زد اگرنه که برد شادی آفرین است
    • ناشناس GB ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      نه کیسه حکومتی بره ؟؟؟/ غیر اقلیتی کسی کیسه ناپاکی ها رو نمی خواد قلب ایران پرسپولیسیه
  • اقبال ساعدپناه IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    برو آقا برو حالمون رو بدتر نکن همچین میگه مرهم آدم فکر میکنه پرسپولیس قراره تموم مشکلات مارو حل کنه...
  • بیدادبان IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    حاج رضایی وقتی به یه تیم خاص می‌رسه نطق ملی گرایبش وا میشه ، در بقیه موارد یه مهاجم فرهنگی که در غالب یه کارشناس بی‌طرف جلوه می‌کنه ،هنوز میزگرد دلایل باخت تیم ملی به کره با ضربات پنالتی رو از یاد نبریم جناب ، که چقدر بی‌طرف بودی !!
  • لنگی جام ندیده IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    آقای خوش تیپ! پرسپولیس خودش زخمه چجوری قراره مرحم بشه؟ بالایی ها بخاطر فینالیست شدن این تیم همه فوتبال و ورزش ایرانو نابود کردن تا مصلا جام بگیرن خب که چی ؟ کادویی که پدر دانش آموز پولشو بده تا مدرسه تقدیم بچه ش کنه هیچ ارزشی نداره! پرسپولیسم رو شایستگی و لیاقت نرفته فینال که اینجوری همه حلوا حلواش می کنن.جمع کنین کاسه کوزه هاتونو. جام ندیده ها پروژه ملی کردن این مسابقات دو زاری و بی ارزش رو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی