نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
به احترام سلطنت روبرت لواندوفسکی، بهترین بازیکن فیفا در سال ۲۰۲۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

روبرت لواندوفسکی جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۲۰ فیفا را برد و کسی هم در شایستگی او برای کسب این جایزه شک نداشت.

خبرورزشی/ بوندس‌لیگا آلمان؛ برای اینکه بهترین باشی و جایزه بگیری لزوماً نباید ستاره بی‌چون و چرای مستطیل سبز باشی و کار خارق‌العاده انجام دهی. درست مثل روبرت لواندوفسکی که مثل لیونل مسی و کریس رونالدو در زمین جادوگری نمی‌کرد اما توانست همچون لوکا مودریچ به سلطه جایزه بردن این دو پایان دهد. 

شروع از لهستان
روبرت مسیر پیچیده‌ای را از ابتدا طی کرد. او آقای گل ۳ لیگ سطح اول لهستان شد. لوا همراه با زنیز پروژکاو در لیگ دسته دوم و دسته اول آقای گل شد و بعد با پیراهن لخ پوزنان در فصل ۲۰۰۹-۱۰ توانست خودش را به عنوان آقای گل لیگ برتر لهستان معرفی کند. 

تحول با دورتموند
لوا در ماه مارس ۲۰۱۳ بود که به دورتموند پیوست و رکوردشکنی‌هایش را در این تیم ثبت کرد. او رکورد فریدهلم کونیتسکا را با زدن ۱۲ گل متوالی مال خود کرد. لوا اولین بازیکن تاریخ شد که در یکی از بازی‌های نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهار گل می‌زند. او چهار گل را در همان سال ۲۰۱۳ وارد دروازه رئال‌مادرید کرد تا اسمش را حسابی سر زبان‌ها بیندازد. قبل از لوا تنها لهستانی‌ که توانسته بود مقابل مادریدی‌ها هت‌تریک کند یان اوربان اوساسونایی بود که در سال ۱۹۹۰ این کار را کرد. این فاصله زیاد ارزش کار او را بیشتر می‌کرد. لواندوفسکی دورتموند را به عنوان برترین گلزن اروپایی باشگاه ترک کرد و سپس به بایرن رفت تا مسیر جدیدش را آغاز کند. مسیری از جنس رکوردشکنی‌های جدید. 

۲۰۲۰ درخشان لوانگلفسکی
برای لواندوفسکی سال ۲۰۲۰ پر از موفقیت فردی و باشگاهی بود. هیچ‌کس به اندازه لواندوفسکی در تقویم ۲۰۲۰ گلزنی نکرد. لواندوفسکی فقط در سال موفق شد ۴۰ گل به ثمر برساند. او این رکورد را در ۳۶ حضوری که در زمین داشت، به ثبت رساند. هیچ بازیکنی در لیگ‌های برتر اروپا نتوانست به اندازه لوا گل بزند. همینجا بود که لقب لوانگلفسکی را دریافت کرد. 

پذیرایی با ۴۰ گل
رکوردشکنی برای چندین سال متوالی فقط از روبرت برمی‌آید. او سال‌ها به طور مداوم رکورد گلزنی‌هایش را ادامه داد. مهاجم استثنایی لهستانی‌ها برای چهارمین سال متوالی در تمام رقابت‌ها رکورد ۴۰ گل را شکسته است. هیچ بازیکن دیگری در پنج لیگ معتبر اروپا نمی‌توانسته تاکنون با آن برابری داشته باشد. در دهه گذشته فقط لیونل مسی و کریستیانو رونالدو موفق شدند در یک سال ۴۰ بار یا بیشتر (هر کدام ۸ بار) گل به ثمر برسانند. 

سلطان بوندس‌لیگا
او اگرچه در جزیره یا اسپانیا و ایتالیا بازی نکرد اما ستاره بدون تردید بوندس‌لیگا بود و هست. او کلاس خودش در بوندس‌لیگا را به ثبت رساند. لواندوفسکی در تابستان برای پنجمین بار در کارنامه خود به قهرمانی بوندس‌لیگا رسید. لوا در فصل جدید با ۱۲ گل آن هم در ۹ مسابقه بار دیگر در این رقابت‌ها برای آقای گلی پیشتازی می‌کند. جالب اینجاست رکوردی که تا اینجای فصل به ثبت رسانده ۱۳ گل بود. با این حال او هنوز هم بیشتر از یک‌سوم تیم‌های بوندس‌لیگا گلزنی کرده است. نکته جالب‌تر اینکه ۶ باشگاه در این فصل کمتر از ۱۲ گل دارند. 

بهترین لیگ قهرمانان
لواندوفسکی در ۹ بازی که در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۰ انجام داد ۸ گل به ثمر رساند و یک رکورد خارق‌العاده دیگر را ثبت کرد. او در پیروزی ۳ بر یک برابر سالزبورگ موفق به گلزنی شد و توانست هفتاد و یکمین گل لیگ قهرمانان دوران حرفه‌ای خود را به ثمر برساند. او در این راه حالا با رائول در رده سوم لیست گلزنان تاریخ این رقابت‌ها مساوی است. 

بیش از یک گل بهتر است
فوتبالیست سال اروپا در سال ۲۰۲۰ موفق شده در ۱۰ مسابقه بیش از یک گل در یک بازی به ثمر برساند. رکوردی که فقط با ارلینگ هالند دورتموندی مطابقت می‌کند. علاوه بر این لواندوفسکی یکی از تنها ۷ بازیکنی است که در لیگ‌های مهم اروپا موفق به گلزنی در همه بازی‌های این سال شده است. این بازیکن ۳۲ ساله یکی از ۵ بازیکن لیگ‌های برتر اروپاست که حداقل در ۱۰ بازی در هر ۹۰ دقیقه میانگین بیش از یک گل در همه مسابقات داشته است. میانگین لواندوفسکی در سال ۲۰۲۰ هر ۷۹ دقیقه یک گل است که فقط ارلینگ هالند با ۷۳ دقیقه یک گل رکورد بهتری را نسبت به او ثبت کرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی