نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
۱۰ |
۰
پرسپولیس و بازی آخر؛ یک تیم و یک ملت
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حالا یک ملت است که از مرحله چرا که نه تمام‌قد و با تمام باور عبور کرده و می‌گویند مگر ما «ما» نیستیم، مگر ما، مای شگفتی‌ساز نیستیم؟ مگر این ما نبوده‌ایم که خاک را به نظر کیمیا کرده‌ایم؟

خبرورزشیاردشیر لارودی؛ یکم- اولش در ردیف محالات بود! توقع غیر ممکن! چرا، به این دلیل روشن؟‌ ...مهدی ترابی رفته بود که جانشینی در لیگ برتر نداشت! ...علیپور هم فیلش یاد هندوستان کرده بود و او هم بدیل نداشت! 
آل‌کثیر یک نفره، نشان داد که همیشه می‌توان به اتفاق‌های خوب، به احتمالات بعید دل بست ولی او هم ناگهانی و دفعتاً واحداً از دسترس خارج شد به یک بهانه در واقع مسخره با یک دلیل از آن جنس که مرغ پخته را هم به خنده وا می‌دارد گلزن نوپدید را، از بازی کردن محروم کردن و سلسله مراتب «بد بیاری»‌ها آوار شدن. 
وحید امیری دو اخطاره شد! احسان پهلوان اخراج شد و بعد از این همه «سه پلشک» که پشت ‌سر هم آمدن شجاع هم گفت من نیستم، من هم مسافر قطرم! او که پرید، بشار رسن هم هوایی شد!
یحیی، اینجا بود که صدایش درآمد و گفت نه! یحیی قبول نکرد که یک امضای کوچولو پای تصمیم مرد بزرگ خط هافبکش بگذارد! نه و نه، مرغ آقای گل‌محمدی یک پا داشت! 

اوضاع بد بود
دوم- اوضاع به همین بدی بود، بدتر هم بود! واقعیت‌های عینی هوش از سرت می‌ربود! گلزن تیمت را از دست داده‌ای، هافبک رونده‌ات را، ایضاً به همین شرح! ناگهان معلوم شد که آچار فرانسه تیمت هم رفته است و تو «قاق» مانده‌ای و تو باید بسازی با دست‌های خالی و کنار بیایی با نبود و نداشتن شجاع خلیل‌زاده! 
سبزینه‌های جوانه امید را اول بار چه کسی دید؟ رخ زدن شاخ‌های غیر مرئی تازه را- قاموس طبیعت و نظام هستی را- اول بار چه کسی دید؟ که باید مظهر امیدش دید و باید «سردیسش را» چرا که نه مجسمه تمام‌قدش را سر در محل تمرین پرسپولیس ساخت برای امید آفریدن و امیدوار بودن و دوباره و ده باره، امیدوار شدن را! 
اول بار که بود که از ناممکن‌های مثل روز روشن یک تخیل را وارد مقدورات می‌کرد! که بود که می‌گفت و تکرار می‌کرد و هر بار بیشتر و عمیق‌تر می‌گفت و باور خویش را می‌پراکند که: ...چرا نه؟ چرا که نه؟ بچه‌های ما حیز دیگری هستند. 

یک تیم و یک ملت
سوم- و حالا یک ملت است که از مرحله چرا که نه تمام‌قد و با تمام باور عبور کرده و می‌گویند مگر ما «ما» نیستیم، مگر ما، مای شگفتی‌ساز نیستیم؟ مگر این ما نبوده‌ایم که خاک را به نظر کیمیا کرده‌ایم؟ پس چرا نه؟ چرا از غیرت این بچه‌ها و از تعصب این مردان در حال ساخته شدن و ساخته‌تر از همه از همیشه هم شدن، توقع نداشته باشیم؟ حکایت غریبی است! دیالوگ‌ها پوست انداختند! حالا آنها که با نگاه علمی با- چوب و شلاق- نگاه علمی داشتن همه اهل نگاه باورمندانه اهل نگاه معجزه‌باور را می‌زنند و زدند خود به میدان آمدند، خودمندانی این امکان شده‌اند که: ...همه چیز ممکن است! همه چیز را می‌توان ممکن ساخت و این ویژگی، توان منحصر به فرد ما- هنر نزد ایرانیان است و بس- به شمار می‌آید که ما، ماییم! ماییم و خالق اتفاقات شاد، ماییم خالق و پدیدآورنده هر آنچه که هر آنچه خلق کردنی و رخ دادنی و وقوع پیوستی نمی‌نماید! ماییم مردمی که همه به معنای واقعی کلمه می‌گویند ما چیز دیگری هستیم و هستیم!

گفتمان نو
چهارم- گفتمان درباره لیگ آسیا تغییر کرده است! وزن خوشبینی به مراتب بالا رفته است! دیگر حرفی از نبودن آنها که رفته‌اند و آنها که مسابقه فینال را از دست داده‌اند کمتر به میان می‌آیند تیم به خودباوری کامل دست یافته و هواداران فوتبال در پی تکرار پیروزی دو مرحله بازی‌های غرب آسیایی‌اند! ناامیدی مسلط نیست طلب و مطالبه روز به روز ظهور و بروز بیشتری دارد تعداد کسانی که شانس قهرمانی آری شانس قهرمانی پرسپولیس را زیاد می‌دانند حتی امروز صبح نسبت به دیروز به مراتب بیشتر است همه توقع قهرمانی دارند همه مثبت می‌اندیشند! 
یحیی کارش را بلد است و با رعایت برنامه‌ای خاص به مردانش اعتماد به نفس تزریق می‌کند پرسپولیس در خود کمبودی که باز دارنده باشد نمی‌بینید پرسپولیس راه‌هایی در استفاده در ترکیب موجود جسته است و می‌جوید پرسپولیس برای قهرمانی بازی می‌کند! حال شاید به پنالتی کشیدن بازی! 

علم‌آوری یا علم‌ستیزی
پنجم- فوتبال ما که با انگ دانش‌ستیزی دچار نوعی خودخوری و هیولای درون بود یک مرحله سخت را پشت ‌سر گذاشت ما چون ماییم روش و شیوه و استیل مربوط به خود را داریم باید به این سبک به این سیستم و به این ترجیح وفادار بود و احترام گذارد و اجازه داد، کارش را تا آنجا که ممکن است درست و همه‌جانبه پیش ببرد! پرسپولیس، قسمت مهمتر مأموریت استراتژیکش را به خوبی انجام داده است‌؛ ...ریشه ناامیدی‌ها را زده است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هفت تیرکش معروف IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    لطفا بعد از برد اولسان سرود ملی پخش کنید چون میلیون ها نفر خوشحال میشن
    • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      کیسه کشا به سازمان لیگ دستور بدید تو مراسم شروع بازی سرود ژاپنی کره ای السعودی براتون پخش کننده شما که وطن فروشی رو علنی کردید دیگه نگران چی هستید؟؟؟؟
  • عشق اولسان IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    نه قرمز نه مشکی فقط اولسان عشقی ❤❤
  • عباس IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    چرا ملت؟ این تیم حکومتیه ربطی به ملت نداره . اینم ترفندهای نخ نما شده قدیمیه
  • ناصر IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    لطف کنید برای این تیم از ملت مایه نزارین، تیم ملت همونی بود که تو قطر اون رفتار باهاش شد،رفتار شما در تاریخ و ذهن مردم ثبت شده . این تیم همون مافیای حکومتیه که با حق الناس به اینجا رسیده.
  • پیروزی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    مگر ما حکومتی نیستیم مگر ما دستمون تو کیسه ملت نیست مگه ما تحت حمایت داوران نیستیم مگه ما صاحب امتیاز کمیته انضباطی نیستیم بله ما پیروزی هستیم
  • اولسان هیوندایی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    اولسان ❤❤❤❤❤
  • مهدی ادیب IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    وطن فروشان بی چاره ای که از آتش حسادت می سوزید! باور کنید هیچی نیستید!
  • صامت US ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    یک ملت غمگین چشم به شادی امروزدارند.ازاین یک ملت پانصدیافوقش هزارنفروطن فروش راکم کن که فکرمی کندداستقلالی یاگاوآهنی هستند.بقیه ملت میخواهند امروزشادباشند.خدایااین شادی رابه این ملت ارزانی کن که خیلی مهربانی.
  • کیسه کش منفور US ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    آخر پرسپولیس چه گناهی کرده که برای پیروزی در این دیدار همچین بار روانی سنگینی را روی دوششان گذاشته اید ؟؟؟؟؟؟ چرا آنها حالا باید با برد در این بازی بار تمامی مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را بدوش بکشند ؟؟؟؟؟؟؟ و متاسفانه این توقع سخت و دشوار از پرسپولیس در حالیست که کره ایها از نظر روحی و روانی این مشکلات را ندارند و مسلما خیلی راحت تر بازی می کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی