الناز رکابی: حق آسیایی‌ها خورده شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لغو مسابقات سنگنوردی انتخابی المپیک در چین، رؤیای الناز رکابی را بر باد داد. با اینکه رقابت‌های انتخابی قاره اروپا انجام شد اما برگزاری آن در قاره آسیا به دلیل شیوع کرونا لغو شد تا رؤیای حضور در المپیک الناز رکابی، دختر عنکبوتی ایران هم دود شود. 

خبرورزشیکوهنوردی؛ الناز رکابی بعد از نوزدهمی جام جهانی‌ ژاپن، مجوز انتخابی را گرفت اما در انتخابی فرانسه نتوانست خوب بدرخشد. رکابی در آنجا حتی مربی هم نداشت و کارش به مسابقات انتخابی قاره‌ای رسید. ولی با شیوع کرونا مسئولان برگزارکننده جهانی به دلیل گستردگی این بیماری رقابت‌ها را لغو کردند اما اواخر تابستان بود که قاره اروپا استارت را زد و المپیکی‌ها را انتخاب کرد. ولی رکابی شانسش را در قاره آسیا با لغو مسابقات از دست داد و نفر منتخب طبق رنکینگ توسط اتحادیه جهانی معرفی و سهمیه المپیک به سنگ‌نورد کره‌جنوبی رسید. 

رکابی بعد از لغو این رقابت‌ها می‌گوید: «مسابقه انتخابی المپیک آخرین شانسم برای سهمیه بود. درحالی که همه مسابقات قاره‌ها در این شرایط برگزار شد اما آسیایی‌ها آن را لغو کردند. نباید این فرصت را از ما، آسیایی‌ها می‌گرفتند. این حق همه ما (آسیایی‌ها) بود که شرایط برابری با بقیه قاره‌ها داشته باشیم، چون کرونا در دنیا همه‌گیر شده بود اما متأسفانه نشد!»

او در ادامه تأکید می‌کند: «بعد از خاطره تلخ آخرین مسابقه انتخابی در فرانسه، حتی یک روز هم ناامید نشدم. در شرایط قرنطینه فقط با رؤیای سهمیه تمریناتم را به هر صورت که بود پیگیری می‌کردم. یک سال تعویق بازی‌های توکیو نیز فرصت خیلی بزرگی را برای من ایجاد کرد تا آماده‌تر شوم. روحیه خیلی خوبی داشتم و امیدوار هم بودم بتوانم سهمیه بگیرم اما لعنت به کرونا که مرا در بهترین شرایط از رقابت خارج کرد. ولی حالا باید از المپیک توکیو خداحافظی کنم. حیف و حیف!»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی