نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بیم و امیدهای سجاد مردانی برای سهمیه
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خبر محرومیت ورزش روسیه از المپیک تقریباً شادی پوچی در تکواندو به پا کرد. این روزها خیلی‌ها بر این باورند با تأیید محرومیت ورزش روسیه، ورزشکاران این کشور المپیک را از دست داده‌اند اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است. 

خبرورزشیسیدحسن صفوی؛ سال قبل، در آخرین مسابقات انتخابی المپیک تکلیف سهمیه‌های تیم ملی تکواندو مردان ایران در فینال گرندپریکس روسیه مشخص شد و در وزن ۸۰+ کیلوگرم نفر اول رنکینگ ولادیسلاو لارین روسی سهمیه گرفت و سجاد مردانی با هفتمی رنکینگ المپیک بلیت توکیو از دستش پرید. با این حال او فقط المپیکی‌ تمرین می‌کند تا شاید بتواند تحت شرایطی خاص سهمیه المپیک توکیو را بگیرد. 

حالا روزنه‌های امید سهمیه تحت شرایط خاص چند روزی است برای مردانی سوسو می‌کند، چراکه با محرومیت ورزشکاران روسی با پرچم کشورشان در المپیک شانس یک بار دیگر در خانه مردانی را زده است. چون نفر اول رنکینگ وزن ۸۰+ کیلوگرم روسی است و با محرومیت IOC برای روس‌ها تکواندوکار روسی هم از این قاعده مستثنی نیست و این یعنی چراغ سبز المپیک برای مردانی روشن شده است. البته قانون دادگاه حکمیت ورزش این اجازه را می‌دهد ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند، می‌توانند در المپیک حاضر شوند به شرط زیر پرچم‌ IOC، نه کشورشان. 

اگر روس‌ها طبق سیاست‌های کلان کشورشان تن به حضور در المپیک توکیو زیر پرچم IOC ندهند، پس ولادیسلاو لارین پسر خوش‌تکنیک روس‌ها و نفر اول رنکینگ المپیک، اتوماتیک‌وار از بین ۶  نفر اصلی حذف و سجاد مردانی به جای او به جمع ۶ نفر وزن ۸۰+ کیلوگرم با خوش‌شانسی تمام مسافر توکیو می‌شود. البته حضور یا عدم حضور مردانی در المپیک بستگی به تصمیمات پوتین و دولت مردان فدراسیون روسیه دارد. باید دید پوتین طبق سیاست‌های کلان کشورش حاضر اجازه حضور ورزشکارانش زیر پرچم IOC در المپیک را می‌دهد یا نه؟

اگر پوتین مثل قبل روی حرفش بر حضور ورزشکارانش به نام روسیه اصرار داشته باشد، آن وقت بدون شک  تیم ملی تکواندوی مردان ‌ایران با سه سهمیه آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی و سجاد مردانی به ترتیب در اوزان‌ ۵۸-، ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم راهی المپیک می‌شود، وگرنه با حضور روس‌ها زیر پرچم IOC در المپیک مردانی هیچ شانسی برای مبارزه روی شیاپچانگ توکیو ندارد، به جز اینکه برای ۶ نفر اصلی رنکینگ وزن۸۰+ کیلوگرم حادثه‌ای رخ دهد و بر اثر آن فرصت حضور در المپیک را از دست بدهد و مردانی نفر هفتم رنکینگ جایگزین آن ورزشکار شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی