نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۱۲ نکته از دیدار پرسپولیس و اولسان هیوندای کره در فینال لیگ قهرمانان آسیا
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پس از گذشت یک روز از بازی پرسپولیس و اولسان هیوندای در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا، می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به این رویارویی داشته باشیم.

خبرورزشی/ محمدرضا شکوهی؛ در حالی که پرسپولیس کاملاً شایسته کسب عنوان قهرمانی در آسیا بود متاسفانه در فینال لیگ قهرمانان آسیا شکست خورد تا در یک قدمی رسیدن به جام قهرمانی دستش از این جام معتبر یک بار دیگر کوتاه شود.

استراتژی کلی و صحیح کادر فنی پرسپولیس در شروع بازی
کادر فنی پرسپولیس با توجه به حساسیت دیدار فینال و همچنین محرومیت چند بازیکن کلیدی‌اش، استراتژی اصلی خود را به طرز صحیح و درستی بر مبنای گل نخوردن و استفاده از اشتباهات احتمالی حریف استوار کرده بودند. برنامه‌ای که از سوی یحیی و همکارانش با توجه به شرایط موجود منطقی انتخاب شده بود و البته سرخ‌ها در این بازی و از همان شروع بازی در این زمینه جدیت لازم را هم از خود نشان دادند و حتی زننده گل اول بازی هم شدند.

کرنرهای پرسپولیس زیاد و متنوع ولی بدون ثمر
در این بازی به طرز چشمگیری پرسپولیس در زمینه کسب کرنر برتری فاحشی نسبت به حریف خود داشت و البته آنها با توجه به استقرارشان در این لحظات از بازی هم نشان دادند که برای کرنرها از قبل تمرینات لازم را انجام داده‌اند ولی متاسفانه علی رغم اینکه تنوع زیادی را در شکل ارسال کرنر ها از سوی نماینده کشورمان دیده شد ولی متاسفانه گلی را ندیدیم تا در کرنرها سودی عاید پرسپولیس نشود.

این ۲ دقیقه لعنتی
بعد از گل بسیار خوش موقعی که پرسپولیس به ثمر رساند همه به این امیدوار شدند که در پایان نیمه اول پرسپولیس قطعاً برنده به رختکن خواهد رفت و همین موضوع باعث فشار بسیار زیادی به نماینده کره خواهد شد اما متاسفانه آن دو دقیقه لعنتی از راه رسید و در یک غافلگیری و یک اشتباه محاسباتی از سوی احمد نوراللهی تیم کره‌ای صاحب ضربه پنالتی شد تا بازی در همان نیمه نخست با تساوی به پایان برسد اتفاقی که باعث شد تا حالا نوبت به تیم کره‌ای برسد که با برتری روانی بالاتر و بهتر به رختکن برود.

حریف کره‌ای شوتزن اما بی‌علاقه به گرفتن کرنر
از همان شروع بازی تیم اولسان علاقه بالای خود را به زدن شوت از پشت محوطه جریمه پرسپولیس نشان داد و آنها در این زمینه حتی توانستند تیر دروازه نماینده کشورمان را به لرزه در بیاورند، اما به همان اندازه که تیم کره‌ای اصرار زیادی به زدن شوت داشت این تیم هیچ انگیزه‌ای برای گرفتن کرنر و ضربات ایستگاهی دیگر و استفاده از این حربه در جریان بازی نداشت.

حسرتی به نام VAR 
به معنای واقعی در این بازی تک تک هواداران پرسپولیس همراه کادر فنی و بازیکنان این تیم دعا می‌کردند که ای کاش VAR وجود نداشت چرا که در هر دو صحنه‌ای که پرسپولیس گل خورد ابتدا داور دستور به ادامه بازی داده بود ولی این سیستم VAR بود که باعث شد داور تصمیم‌های قبلی خودش را وتو کند و دو ضربه پنالتی را که البته هر دوی آن‌ها هم صحیح بود را به ضرر پرسپولیس اعلام کند تا به این ترتیب حسرت بزرگی به نام VAR مانع برتری پرسپولیس در این بازی شود.

دیدار پرسپولیس و اولسان هیوندای

۵ تعویض اولسان در مقابل ۲ تعویض اجباری پرسپولیس
با توجه به شرایط بازی اولین تعویض بازی را کره ای ها انجام دادند و کادر فنی این تیم دو بازیکن را به طور همزمان در اولین تعویض خود به بازی آورد و سپس در ادامه آنها سه تعویض دیگر هم کردند تا در این زمینه مشخص شود که این تیم دارای نیمکت پر و پیمانی است و به راحتی از تمام داشته‌هایش در داخل زمین استفاده می‌کند، اما عکس این شرایط را پرسپولیس تجربه کرد و تعداد محرومان بالای این تیم دست یحیی و همکارانش را برای انجام تعویض حسابی در پوست گردو گذاشته بود تا در این زمینه شاهد یک جدال کاملاً نابرابر بین دو تیم باشیم و یادمان بیاید که AFC تا چه اندازه با فوتبال ما عناد و دشمنی دارد و کسی هم نیست که از حقانیت فوتبال ما دفاع کند.

لک در یک قدمی شاهکار
وقتی اعلام ضربه پنالتی به سود اولسان شد مسلماً همه نگاه‌ها به سمت حامد لک رفته بود و او نیز در این لحظه با رشادت تمام و بازی‌خوانی صحیح توانست ضربه جونیور برزیلی را مهار کند اما چه حیف که در برگشت توپ دقیقاً جلوی پای این بازیکن افتاد تا او گل اول خودش را به ثمر برساند. لک با گرفتن این ضربه پنالتی در بار اول تا یک قدمی شاهکار هم پیش رفت ولی بخت متاسفانه با او یار نبود.

نوع حملات متفاوت اولسان
تیم اولسان در این بازی و به خصوص در نیمه اول دو شرایط متفاوت را برای حمله کردن انتخاب کرده بود؛ آنها در جریان بازی از سمت راست خود و پشت سر سعید آقایی به ارسال‌های بلند به داخل محوطه ۱۸ قدم اقدام می‌کردند و در جناح چپ خود و در جایی که مهدی شیری حضور داشت بیشتر بازی ترکیبی را در دستور کار داشتند و سپس اقدام به شوخی می‌کردند.

واکنش پرسپولیس بعد از خوردن گل دوم
بعد از خوردن گل دوم وقتی که پرسپولیس دیگر فرصتی برای ادامه استراتژی کارش در نیمه نخست نداشت، آنها بیشتر از همیشه به نیمه حریف حرکت کردند و با بیرون کشیدن مهدی شیری و قرار دادن سیامک نعمتی در پست او از توان تهاجمی سیامک برای حمله کردن استفاده کردند و البته در این بین به بازی آوردن آرمان رمضانی بلندقامت هم به منظور زدن ضربات سر در پشت محوطه جریمه و به اصطلاح ساباندن توپ برای بازیکنانی که ازپشت سر او به محوطه ۱۸ قدم وارد می شدند مورد تاکید بود که البته این برنامه به غیر از یکی دو بار خیلی موفق عمل نکرد تا این برنامه یحیی سودی به حال پرسپولیس نداشته باشد.

حیف از گل زیبای عبدی
در پس شکست پرسپولیس متاسفانه گل زیبای مهدی عبدی نادیده گرفته شد. انصافاً وقتی گل عبدی را دیدیم اصلاً انتظار نداشتیم او این چنین با اعتماد به نفس بالا و دقیق پا به توپ حرکت و سپس گلزنی کند اما عبدی جوان بازهم در یک دیدار مهم آسیایی برای پرسپولیس گل زد تا ارزش‌های خود را نشان دهد، اما حیف که این گل سوخت.

گل مهدی عبدی در فینال لیگ قهرمانان آسیا

برنامه اولسان بعد از زدن گل دوم
اما تیم اولسان برنامه‌اش بعد از زدن گل کاملاً تغییر کرد و آنها تمرکز و توان خود را به درستی بر روی دفاع کردن با بیشترین نفرات و سپس استفاده از ضد حملات سریع گذاشتند. در این لحظات وقتی صحنه‌های بازی در این شرایط را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که تمام بازیکنان این تیم بعد از زدن گل دوم به خوبی در زمین خودی تجمع پیدا می‌کردند و بلافاصله بعد از به دست آوردن توپ به نیمه زمین پرسپولیس با سرعت حرکت می‌کردند تا در این زمینه آن‌ها را یک تیم حرفه‌ای و قابل احترام ببینیم. 

رابطه فشار روانی بالا با دو پنالتی که پرسپولیس مرتکب شد
بدون شک این بازی از نظر روانی فشار بسیار بسیار زیادی را به تک تک بازیکنان هر دو تیم و به خصوص پرسپولیسی‌ها به خاطر اینکه تا به حال تیمی از ایران قهرمان لیگ قهرمانان آسیا (علیرغم چهار دوره شرکت در بازی فینال) نشده است وارد کرده بود این فشار به قدری زیاد بود که حتی بازیکنی با تجربه مثل نوراللهی آنگونه مرتکب پنالتی می‌شود و در ادامه هم مهدی شیری چنین اشتباهی را مرتکب شد تا پرسپولیس فینال لیگ قهرمانان را با شکست به پایان برساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • با حقارت شرم استقلالی هستم IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    افسوس ک بعد از گل دوم ک خوردیم باید با تمام توان حمله میکردیم ک نکردیم باخت با اختلاف یک گل یا سه گل ج تفاوتی داره ارمان ک اومد داخل ده نفره شدیم من نمیفهمم واقعا ارمان چرا باید تو لیست یحیی باشه. افسوس صد افسوس. شیری ک بدرد لیک دسته سه هم نمیخوره حیف پول پول ب این بدن . این پولا خورد.....
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    از خبر ورزشی می خوام دیگه درباره فینال خواهشا مطلب نزنین اعصاب ملت خرد شد واقعا آخه چی این اولسان داشت نبردیم دو تا پنالتی دادیم بدون هیچ توجیه خاصی !!! آخه بگی تیمه قدر بود یک چیزی ولی با دو پنالتی نمی دونم بگم مصنوعی برد رو با باخت عوض کردیم حیف گل عبدی ، حیف گل عبدی ، حیف گل عبدی !!! اگه می خواستیم اینجوری فینال بازی کنیم ای کاش همون پنالتی ها به النصر می باختیم چون اون موقع خیلی به این تیم افتخار می کردیم تیمه هیچی نداشت‌ هیچی مفت جام رو دادیم کره ای ها مفت !!! یعنی کاشیما و اولسان اصلا در حد السد۲۰۱۸ و النصر امسال نبودن !!! حالا باید دوباره انتظار بکشیم که آیا سال بعد دوباره فینالیست می شیم یا نه !!! خدا کنه پرسپولیس جبران کنه واقعا مفت جام رو دادیم به رقیب یعنی فکر کنم خود اولسانی ها می گن چه طوری پرسپولیس رو بردیم !!!!!
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    شیری منفورترین و ضعیف ترین بازیکن‌ دنیا
  • صادق IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    لطفا با تحلیل های کشکی بازی فینال رو لوث نکنید واقعیت اینه که دشمن قهرمانی پرسپولیس درACL در قلب پایتخت هستش همونایی که از شادی و ریختن پنجاه و پنج میلیون هوادار به خیابان هراسناک بودند سناریوی شکست پرسپولیس رو در تهران به اجرا در آوردند و لذا کار بودار شیری و حذف بازی با ذوب آهن در شب قبل از مسابقه و انجام بازی ذوب با کیسه در کمتر از یک هفته!!! ،در یک راستا معنا دار می شوند. اگه ذوب ها کرونا داشتن په چجور با کیسه ب فاصله ی کمتر از یک هفته بازی کرد؟!!!! آقا یحیی بدرستی گفتن تمرکز نداشتیم ، خب معلومه دیگه تمرکز حاصل در جریان مسابقات قرار داشتنه نه اینکه بازی با ذوب آهن رو جوری لغو کنن که بازی تدارکاتی نداشته باشید و تمرکز ایجاد نشه ، فرصت مرور تاکتیک فینال رو ازتون گرفتن ، والا اولسان حتی نمی تونست جنازه ی پرسپولیس رو شکست بده ،در واقع پرسپولیس رو در پایتخت شکستن
    • پرفسور IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      باشه داستانکی که ساخته بودی خوندیم چند جای دیگه هم گذاشته بودی حالا برو اون قرص صورتی رو بخور و راحت بخواب اینقدر بخودت فشار نیار اینقدر غرق سیاست و سیاست زدگی نشو پاپا مسعود اینا خودشون بیدارن فشار هیوندا مگه چند اتمسفر بوده ؟!!!!!
  • سعید IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    یه چیزی که اکثردقت نکردن توپی که به تیرخوردقبلش به دفاع خورد اگرنه صددرصدگل بودضمنابه اشتباه کرنرهم گرفته نشد،شانسی به دفاع خوردوگل نشدلطفا این صحنه روببینید،نمیدونم اون دفاع کی بود ولی یه گل خرید البته شانسی
  • farid US ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    kamelan eshtebah mikonid, kadreh fany perspolis eshtebah kard, nabayd az Sheiri estefadeh mikard, Sheiri gahy vaghtha dar kenareh Aghayee samteh chap bazy mikard, perspolis bayad az Nemati darv raste estefadeh mikard va Kmaleh Kamyabi Nia ra bazy midad ba Nourolahi aghab va Sar Lack ra jelou miboard, hamintour bayad haman avayeleh bazy perspolis golash ra mizad na inkeh defaey be zamin biayad va delkhosh be zedeh hamleh bashad? Goel Mohamady eshtebah kard haman kareh Keyrosh ra khast emtehan konad ke khord, perspolis be kadreh fany bakht, Sheiri modtha boud ke bazy nakardeh boud, in bazykon aslan bedardeh perspolis nemikhorad
  • صادی ایذه خوزستان IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    خداوکیلی شیری چی از جون پرسپولیس میخواد ....رمضانی کبریت بی خطر...نوراللهی شاهکار قرن
  • کیسه کش منفور US ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    ولی هواداران پرسپولیس مطمئن باشند که پرسپولیس همان طور که راه قهرمانی در لیگ برتر را پیدا کرده و اولین تیمی بود که پوکر قهرمانی کرد و اینکه طی چهار سال یک بار به نیمه نهایی آسیا و دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده در آسیا هم در سالهای آینده به همین منوال دبل قهرماتی و هتریک قهرمانی میکند ولی به شرطی که در گرفتن بازیکن و بستن قرار داد با بازیکنان راه اشتباه مدیران قبلی را تکرار نکنند ،پرسپولیس در این چهار سال در آسیا بیشتر از همه از نبود بازیکن کافی ضرر کرده و قطعا این مشکل سال آینده بر طرف خواهد شد و آغازی خواهد بود برای قهرمانیهای متوالی در آسیا
  • اس اس دوستاره IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    ترسوها به بهشت نمیروند افسوس وصد افسوس که نگذاشتند تیم رویایی استراماچونی اوج بگیره وچشم دیدن این اقتدار رانداشتند چرا که تمام ارگان مملکت بسیج شده بودند تا تیم سوگلی حداقل یک جام معتبر بین المللی کسب کنه غافل ازاینکه قهرمانی اسیا شخصیت میخواهد با این همه حمایت از وزیر ورزش ووزیر ارتباطات وخلاصه همه وهمه گرفته اگر نیمی از این حمایت به تیم قشقایی شده بود درمقابل اولسان کره وتیمی که اصلا درحدواندازه قهرمانی نیود کسب قهرمانی حتمی بود به امید خدا سال اینده این تیعیض وحق کشی ازبین بره وتیم شایسته تری بر قله اسیا افتخار افرینی کنه واینکه امیدواریم عقده این قهرمانی سر تیمهای لیگ برتر خالی نشه انشااله
  • پرسپولیس DE ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    همه عالی بازی کردن فقط اگر پنالتی ما هم گرفته میشد و داور به حق بود قطعا پرسپولیس هم به جایگاه اصلیش می‌رسید هیچکس مقصر این باخت نیست به غیر از داور پرسپولیس به خاطر بازی بد نباخت به خاطر بی عدالتی داور باخت و اولین جایی که این داور را ببینم چنان انتقامی ازش بگیرم که هیچوقت اینجوری داوری نکنه آخه اگر اولسان آنقدر قوی بود که می‌توانست مارا ببره دلم نمیسوخت آخه تیمی نبود که بهش ببازیم اما بی عدالتی شد
  • رزی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    بی عدالتی نشده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی