فنونی‌زاده: کمک‌داور ویدیویی نه، به خودمان باختیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مرتضی فنونی‌زاده مدافع اسبق پرسپولیس در دهه ۶۰ معتقد است یحیی گل‌محمدی در فینال لیگ قهرمانان آسیا در ارنج تیم اشتباه کرده است.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ فینال لیگ قهرمانان آسیا برخلاف بازی‌های منطقه غرب این قاره‌ کهن با شکستی تلخ برای پرسپولیسی‌ها به پایان رسید. هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس خودشان را برای یک جشن تاریخی آماده کرده بودند اما... 

سیستم کمک‌داور ویدئویی، اشتباهات عجیب و غریب فردی یا کمبود بازیکن و... دست به دست هم داد تا تیم حرفه‌ای‌تر اولسان به قهرمانی برسد. در همین راستا بد ندیدیم دقایقی با مرتضی فنونی‌زاده مدافع بلندقامت دهه ۶۰ پرسپولیس گفت‌وگو کنیم‌.

نشد که بشه! درست است آقا مرتضی؟
فوتبال همین است. به هر حال بچه‌ها زحمت خود را کشیدند و من به همه اعضای تیم پرسپولیس خسته‌نباشید می‌گویم.

چرا تیم باخت؟ شما سیستم VAR را مقصر می‌دانید؟
من نمی‌خواهم از این واژه استفاده کنم اما به نظرم همه روی ابرها بودند. شاید فکر می‌کردند کار تمام شده است و به نظرم نه تقصیر کمک‌داور ویدئویی بود و نه داور مسابقه و ما به خودمان باختیم!

بیشتر توضیح می‌دهید؟
ما اگر حرفی می‌زنیم از سر دلسوزی است. نه دنبال گرفتن جای کسی هستیم و نه من مرتضی فنونی‌زاده ادعایی دارم. به عنوان یک هوادار پرسپولیس آنچه می‌بینم را می‌گویم. این سؤال برای من پیش آمده که چرا سیامک نعمتی دفاع راست بازی نکرد؟

یعنی مقصر باخت مهدی شیری بود؟
نه، این طفلکی تلاش خودش را کرد اما سیامک بهترین دفاع راست بازی‌های غرب آسیا بود و می‌توانست راحت‌تر جلوی بازیکنان اولسان بازی کند.

تکلیف هافبک راست چه می‌شد؟ به هر حال دست یحیی گل‌محمدی خالی بود.
احمد نوراللهی در زمان برانکو در سمت راست خط میانی بازی می‌کرد خوب هم بازی می‌کرد. کاش سیامک دفاع راست بازی می‌کرد و احمد نوراللهی هم هافبک راست می‌شد. این‌طوری کمال کامیابی‌نیا هم در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد و کمربند خط میانی محکم‌تر می‌شد.

شاید این صحبت‌ها بعد از بازی باشد که نتیجه معلوم شده است؟
بله، به هر حال گفتم که ما به عنوان یک پرسپولیسی این حرف‌ها را می‌زنیم و امیدوارم به کسی برنخورد. امید عالیشاه هم خوب بازی کرد اما خسته شد و باید دقیقه ۶۰ تعویض می‌شد. علی شجاعی زودتر به زمین می‌آمد می‌توانست بیشتر کمک کند.

بهترین بازیکن پرسپولیس چه کسی بود؟
سعید آقایی فوق‌العاده بازی کرد. واقعاً این بازیکن سمت چپ را احیا کرده است.

به نظر شما تیم پرسپولیس درآرامش به قطر سفر کرد؟
دیگر چه کاری باید انجام می‌شد که نشد؟ بازی نساجی را لغو کردند، قبل از سفر پول به حساب همه واریز شد و یک هفته هم که زودتر به دوحه رفتند. من فکر نمی‌کنم این مسائل بهانه خوبی باشد. باید بپذیریم که به تیم کره‌ای باختیم و باید خودمان را برای آینده آماده کنیم.

در پایان صحبت خاصی ندارید؟
من در مورد دفاع راست صحبت کردم اما خواهش می‌کنم از شما رسانه‌ها و همین‌طور همه پرسپولیسی‌ها که اشتباه مهدی شیری را فراموش کنید. این یک اتفاق فوتبالی بود که پیش آمد و باید به این بازیکن خوب کمک کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    باختیم ولی داداشیت بجاش خوشحال شد.
  • شمسعلی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    تو عمرت یک حرف خوب زدی همین بود عین مطلب رو کپی کردم بخونید: دیگر چه کاری باید انجام می‌شد که نشد؟ بازی نساجی را لغو کردند، قبل از سفر پول به حساب همه واریز شد و یک هفته هم که زودتر به دوحه رفتند. من فکر نمی‌کنم این مسائل بهانه خوبی باشد. باید بپذیریم که به تیم کره‌ای باختیم و باید خودمان را برای آینده آماده کنیم. خیلی جالبه که لنگی ها با وی ای ار رفتن بالا ولی وقتی به ضررشونه گله میکنن از داور بدبخت و پیج طرفو هک میکنن.انقد نمیفهمن که اون اصلا هیچکدوم رو پنالت نگرفت در وهله اول داوران وی ای ار که مورو از ماست میکشن بیرون بهش گفتن اونم دید ولی باز این لنگی ها با فحاشی ابرویه ایران رو بردن
    • مانی IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      ابروی ایران وقتی رفت که شما رفتید تو پیج الاهلی و التماس میکردید با ذخیره هاش باهتون بازی کنه
    • کیستعلی IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      ابروی ایران موقعی رفت که تیم پاختاکور با کیسه وطنی خرس وسط بازی کرد!خخخ خخخ
  • کانتونا IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    یه بار حرف حساب زد البته این بار از پروین حرف نزد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی