پاری‌سن‌ژرمن سیاست را در فوتبال دخالت داد؛ اخراج توماس توخل، یک تصمیم غیرفوتبالی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در حالی که هنوز بازی‌های زیادی باقی ‌مانده و پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان هم از گروه خود صعود کرده و فصل قبل را نیز به عنوان نایب ‌قهرمان این رقابت‌ها به پایان برد، مربی تیم اخراج شد.

خبرورزشی/ لیگ ۱ فرانسه؛ «من هنوز یک مربی هستم یا یک سیاستمدار در ورزش؟ یا وزیر ورزش؟» اینها حرف‌های توماس توخل سرمربی اخراجی پاری‌سن‌ژرمن چند ساعت قبل از شنیدن خبر اخراجش است: «من عاشق فوتبال هستم و می‌توانم این رضایت را در راه‌های مختلفی به عنوان مربی پیدا کنم. من فقط عاشق فوتبال هستم. در باشگاهی مثل پاری‌سن‌ژرمن اما همه چیز فقط به فوتبال مربوط نمی‌شود.»

تطبیق دادن توماس مربی و توماس سیاستمدار هرگز برای توخل کار آسانی نبود. همیشه یکی از این دو مانع دیگری می‌شد. بعد از یک جدایی تلخ و پرحاشیه از دورتموند در سال ۲۰۱۷، مربی آلمانی این بار با پاری‌سن‌ژرمن هم پایان خوشی نداشت و گویا زور سیاستمداران به او چربید.

در مورد اونای امری و لوران بلان سرمربیان قبلی پاری‌سن‌ژرمن این‌طور بود که آنها در میان فصل اخراج نشدند و مالکان قطری باشگاه پاریسی تا تابستان منتظر ماندند و بعد از به پایان رسیدن فصل و کسب جام‌های هر فصل، اقدام به تعویض مربی می‌کردند اما این فصل، در حالی که هنوز بازی‌های زیادی باقی ‌مانده است و پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان هم از گروه خود صعود کرده و فصل قبل را نیز به عنوان نایب ‌قهرمان این رقابت‌ها به پایان برد، مربی تیم اخراج شد.

آنها در لیگ فرانسه صدرنشین نیستند و شاید این موضوع ناخوشایندی برای طرفداران باشگاه باشد اما وقتی اونای امری در فصل اول حضورش در پاریس همین رتبه سوم را هنگام تعطیلات کریسمس داشت، از پی‌اس‌جی اخراج نشد. در این فصل با در نظر گرفتن اینکه آنها تابستان امسال خرید مهم و گرانقیمتی نداشتند، تقویم بازی‌ها به شدت فشرده بود، مصدوم‌های زیادی داشتند و تیم‌های لیون و لیل هم درخشش فوق‌العاده‌ای داشته‌اند، اینکه پاریس با یک امتیاز اختلاف نسبت به این دو تیم در رتبه سوم باشد، خیلی هم عملکرد بدی برای توخل به حساب نمی‌آید.

حالا این تیم دنبال جام است و اینکه مربی خود را اخراج کند و به دنبال مربی‌ای چون مائوریسیو پوچتینو باشد غافلگیرکننده است، چرا که پوچتینو با وجود همه توانایی‌هایی که از خود نشان داده در کسب جام و مدال مربی موفقی نبوده است. او البته در پیشرفت بازیکنان، ارتقای کیفیت بازی تیم و ارائه فوتبالی هوشمندانه توانایی‌های خود را ثابت کرده است. او به عنوان بازیکن دو فصل و نیم در پارک دوپرنس بازی کرده است و همواره از علاقه خود به شهر پاریس و زندگی در آن گفته است.

اما شاید توخل به پوچتینو بتواند بگوید که هیچ تضمینی برای ماندگار شدن در پاری‌سن‌ژرمن وجود ندارد. رابطه او با لئوناردو مدیر ورزشی باشگاه خوب نبود. او متوجه شد که عوامل غیر فوتبالی باعث اخراجش از پاریس شدند و حالا شاید همین مسیر در انتظار پوچتینو نیز باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی