نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
۱۴ |
۰
پاداش آسیایی پرسپولیس خرج شد؟
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در ماه‌های اخیر مدیران پرسپولیس به پشتوانه پاداش آسیایی قرض‌هایی گرفتند تا مشکلات مالی را حل کنند اما حالا باید این پول‌ها پس داده شوند.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان آسیا؛ در روزهایی که پرسپولیس خودش را برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کرد، سایه تهدید برانکو روی سر این باشگاه سنگین‌تر می‌شد و از این رو مدیران وقت باشگاه تلاش زیادی انجام دادند تا با تامین پول حتی به صورت قرض، مطالبات مربی کروات را بپردازند.

در همین حال پس از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا و بازگشت به تهران، مهدی رسول‌پناه، به پشتوانه پاداش حداقل ۲ میلیون دلاری AFC، مبلغ ۱۳ میلیاد تومان قرض گرفت تا با تبدیل ریال به یورو، تمام مطالبات باقی‌مانده برانکو را پرداخت کند. پس از جدایی او، مدیران جدید هم به پشتوانه پاداش آسیایی، ۱۵ میلیارد تومان از یکی از اپراتورهای تلفن همراه قرض گرفتند تا پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا، مطالبات فصل گذشته بازیکنان را بپردازند. آنها به امید اینکه با قهرمانی در لیگ قهرمانان، درآمد حدود ۷ میلیون دلاری نصیب باشگاه می‌شود، منابعی را تامین و به بازیکنان پرداخت کردند تا تیم با روحیه مضاعف راهی بازی فینال شود اما حالا که دست پرسپولیس از جام کوتاه مانده، باید گفت پرسپولس درگیر یک بحران مالی بزرگ شده است.

درحال حاضر پاداش آسیایی پرسپولیس چیزی حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار است اما هزینه‌ها و قرض‌های این باشگاه آنقدر زیاد است که به نظر می‌سد پولی در عمل به باشگاه نرسد. تا همین امروز ۲۸ میلیارد تومان بدهی نقدی وجود دارد که باید پرداخت شود. در کنار این مبلغ سرخ‌ها پرونده ۷۸۰ هزار دلاری کالدرون و ۵۰۰ هزار یورویی ماریو بودیمیر را در پیش دارند که به این مبالغ هزینه‌های سود سالیانه و رسیدگی در CAS هم اضافه خواهد شد. یعنی در واقع باید گفت اگر در خوشبینانه ترین حالت، با توجه تحریم‌های موجود، پرسپولیس بتواند جایزه آسیایی خود را دریافت کند، بخشی از آن پیشاپیش خرج شده و بخشی هم باید به بدهی‌های خارجی اختصاص یابد و در عمل از جایزه آسیایی عایدی نصیب باشگاه نخواهد شد.

بر اساس اسناد الحاقیه کارگزار و پرسپولیس، کارگزار تا پایان فصل تعهد پرداخت ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دیگر را دارد که بر اساس یکی از بندهای همان الحاقیه، ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بابت بدهی باشگاه به کارگزار کسر خواهد شد یعنی سرخ‌ها تا پایان فصل از تنها منبع درآمدی خود، فقط ۲۸ میلیارد تومان درآمد خواهند داشت. این درحالی است که پرسپولیس تا امروز فقط ۱۰ درصد مطالبات بازیکنان و کادر فنی را در فصل جدید پرداخت کرده و در کنار طلب ۹۰ درصدی تیم، هزینه‌هایی همچون جذب بازیکنان جدید را نیز در پیش دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    آقا انصافا باشگاه‌هایی که واقعا اسمشون باشگاهه توی ایرانه ایناین :۱. سپاهان ۲.گل گهر ۳.فولاد ۴.مس رفسنجان ۵.مس کرمان ۶.فولاد ۷. ذوب آهن ۸.شهرخودرو ۹. تراکتور !!!! واقعا استقلال و پرسپولیس اگه بازیکن ها و هواداران عاشقش نبودن خیلی وقت پیش باید منحل می شدن مسئولان نظام نمی دونم به کی بگم به رهبری باید بگیم استقلال و پرسپولیس رو یا خصوصی کنید بدین دست مردم یا منحل کنید تا خیال همه راحت شه یعنی چی دوبار می ریم فینال آسیا دوبار پاداش می گیریم و نمی تونیم صرف پیشرفت باشگاه کنیم یا صرف بدهی باید کنیم یا گم‌میشه ! بعدهم یکجای این مطلب نوشته بود مسئولین امید داشتن پرسپولیس قهرمان آسیا شه تا بره جام باشگاه های جهان هفت میلیون دلار درآمد داشته باشه شوخی نکنید شما اگه دوست داشتین پرسپولیس قهرمان آسیا شه حق عیسی رو می گرفتین ، شجاع و نادری و علیپور و ترابی رو در پرسپولیس نگه می داشتین تا جام در تهران الان بود نه که همه رو فراری بدین حالا هم که بشار رفت دیگه غیرت و تعصب یکجایی جواب می ده توی فینال البته بگم حقمون باخت نبود ولی از بس ما رو‌تضعیف کردین وقتی مقابل اولسان قرار گرفتیم ترسو بودیم و باختیم
    • امیر IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      با قسمت اول کامنتتون تقریبا موافقم(سپاهان، فولاد و ... زیرمجموعه وزارتخانه های حکومت هستند وفقط قدرت مالی بیشتری دارند نه مدیریتی) اما در مورد بخش بعدی باید بهتن متذکر بشوم که بعد از شاهکار #دست_خدا اسطوره پرسپولیس محمدخانی گفت"شیری فکر کرده اونجام ایرانه که با دست توپو زده" پس مشخصه ریشه مشکل شیری، آل کثیر و ... مستقیما به نحوه برخورد داوران و آموزش بازیکنان در لیگ ایرانه نه آسیا! رفتن بازیکنانتون را با استقلال مقایسه کنید، متوسط حضور خروجی های موثر استقلال و پرسپولیس چند فصل بوده؟ کل بازیکنان خارجی استقلال اندازه بشار و رادوشویچ در لیگ ایران بودن؟ از طرف دیگه ماههای آخر دولت است و حسین هدایتی ها در زندانن و افشین خان هم در تیم ملی نیست که بتونه براتون بازیکن بیاره لابی هتل
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      درسته خروجی های استقلال بازیکنان خارجی باکیفیت بودن ولی یادتون باشه استقلال بازیکنان سرآیی جذب کرده ولی پرسپولیس بهترین خارجیش بشار رسنه با سابقه بازی با الشرطه عراق !!! واقعا بهترین مهره های کلیدی ما مثلا ترابی بود اینم در نظر بگیرید فکر نکن بهت حق نمی دم از رفتن تیام‌ ناراحت نباشی ولی پرسپولیس هیمنم نداشت در مجموع تا دوتیم خصوصی نشن همینه اوضاع
    • پاپا مسووودددددددددد IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      خودم میدم از پول فروش قائدی و دوستان
  • Parazit IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    از همون جا که با با مسعود واسه تیم بی افتخار کیسه داره خرج میکنه باید واسه پرسپولیس هم بده
    • آقا ارسلان IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      لنگی متوهم برو ببین این پولها کجا داره میره برو ببین اونایی که ازتون سنگر ساختن و همه جوره حمایتتون میکن (با پول مردم و خودتون !!) چه بلایی سر این پولها میارن
    • 58سال عقده و حسرت IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      درست میگی خریدن سبحان خاقانی و فردین رابط و بابک مرادی و احمدموسوی واقعا خیلی هزینه داشته چون همه اینها ملی پوش و فیکس تیم ملی هستن اون کمپ لاکچری که برا استقلال ساختن هم که هزینه اش برابری میکنه با دوبرابر پاداش آسیایی شما ... خجالتم خوبه
  • پاک IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    چطور استقلال بدون پاداش آسیایی بدهی های شفر واسترا ووووووو را پرداخت می کند از همان خزانه بدهی های پرسپولیس را هم پرداخت کنند.خبرورزشی لازم نیست شما دغدغه داشته باشید.شما فقط بدانید چرا شما را کیسه ورزشی خطاب می کنند.
  • محسن IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    یعنی چی که خرج شد ؟ پس درامد پرسپولیس از اسپانسرش تو فصل قبل چی شد که مطالبات بازیکنا و کادر فنی سه فصل قبلش باید از این پول پرداخت شه ؟ رک بنویسید دو فصل قبل درامد اسیایی پرسپولیس رو خرج نادی الکیسه آل اولسان کردن و پول اسپانسر رو خرج تیم اما تو این غصل به خاطر حساس شدن هوادارا درامد اسپانسری پرسپولیس رو خرج بچه لوس ایران کردن و پول اسیایی رو میخوان خرج تیم کنن ، فرض کنید اصلا پرسپولیس مثل نادی الکیسه فینالیست نشده از کجا این مطالبات رو پرداخت میکردید ؟ با اینکه کیسه تو این ۵ فصل چه تو لیگ وچه تو اسیا هیچ نتیجه ای نگرفته و از طرفی قرارداد بازیکناش ام دو تا سه برابر پرسپولیسه اما بازم پرسپولیس مشکل پرداختی داره و اونا همچنان میلیاردی هزینه میکنن ، این پول ها از کجا میاد ؟
    • لنگیون IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      دادن به استوکس اوساگونا کفتربازبرزیلی بششششششششششششششارررررر رادوی باتعصبببببببببببببببببببببببببببب
  • شاهین DE ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    یک سوال پیش می اید . بر فرض پرسپولیس به فینال نمی رسید. و این پول وجود نداشت. ایا انوقت هم نباید برای این تیم باید از جای پول می اوردند. پس کجا رفته!! الان استقلال این همه پول را از کجا می اورد. این اسپانسر های مشترک برای تیم ها جای سوال دارند . پارسال هم این جوری اون پول را گم گور کردند. چون به پرسپولیس پاداش اسیایی رسیده دیگه نباید از جای دیگر در امد زایی کند تا موازنه برقرار باشد .!! حلا وزیر پرسپولیسی هست!!!!
  • امیرحسین IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    آره خرج کیسه و استراماچونی و میلیچ و دیاباته شد تا قوم هوچی گر اعتراضی نکنن
    • امیرحسین IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      و همینطور خرج طلبکار های کیسه)))
  • MGH IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    غیر از دو تای آخر که ظاهرا خصوصی اداره میشن 7تای دیگه دولتی هستند، مثل پرسپولیس و استقلال! بجای اینکه مثل پرسپولیس و استقلال دولت مستقیما بهشون بودجه بده، بودجه شونو از یکی از صنایع دولتی میگیرن!! در اصل چیزی به اسم باشگاه واقعی در ایران نداریم. حداقل در لیگ برتر. چندتا تیم داریم (نه باشگاه) که اونا هم دستشون جلوی دولت درازه. تا وقتی خصوصی نشن همینه. بدهی پشت بدهی. بخور بخور از مال مفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی