الله کرم استکی: مربی تیم ملی مرا بخواهد، برمی‌گردم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال به خبرورزشی گفت: اگر با وجود جوانان بااستعداد هندبال‌مان مربی حس کرد وجود من نیاز است، من حتماً به تیم ملی برمی‌گردم.

خبرورزشیمحدثه جوادی؛ الله کرم استکی کاپیتان سابق تیم ملی بعد از خداحافظی، هنوز هم به بازی در تیم فکر می‌کند. بازیکن این فصل تیم بوزائو رومانی که سال قبل وقتی تیم ملی در قهرمانی آسیا به نیمه‌نهایی نرسید کنار کشید تا به قول خودش جا برای بازیکنان جوان باز شود اما بدش نمی‌آید باز هم با پیراهن تیم ملی به زمین برود. البته اگر سرمربی جدید تیم ملی او را بخواهد. 

رفتم تا به بقیه میدان بدهم
او می‌خواهد بقیه هم به چشم بیایند که می‌گوید: «من از تیم ملی رفتم تا جایم را به جوانان بدهم، من خودخواه نیستم و به همین خاطر پستم را رها کردم که انحصاری برای من نباشد و به دیگران میدان بدهم که خودشان را نشان بدهند، چند نفر دیگر بتوانند در تیم بدرخشند اما اگر با وجود جوانان بااستعداد هندبال‌مان مربی حس کرد وجود من نیاز است، من حتماً به تیم ملی برمی‌گردم. هدف من کمک به رشد و بالا رفتن تیم ملی است و هر کاری از دستم بربیاید برای آن می‌کنم.»

همه معتقدند هندبال ایران می‌تواند بهترین باشد
استکی عقیده دارد هندبال ایران پتانسیل قهرمانی دارد: «من با مربی درجه یک کار کردم و می‌دانم یک مربی چقدر می‌تواند به بهتر شدن یک تیم کمک کند. در هر تیمی که کار کردم، مربی‌هایم درباره هندبال ایران نظر دادند و همه آنها عقیده داشتند هندبال ایران می‌تواند بهترین باشد، چراکه پتانسیل قهرمانی را دارد اما برای رشد هندبال یک مربی یک درجه نیاز است.»

هندبال ایران مربی درجه یک می‌خواهد
به نظر کاپیتان سابق تیم ملی هندبال، تیم ملی مربی بزرگ می‌خواهد: «من عقیده دارم مربی درجه یک خارجی برای ما نیاز است، چراکه مربی خوب یک نظم خاصی به تیم می‌دهد و به کل مسیر تیم را عوض می‌کند. تیم هندبال ژاپن ۴ سال است با مربی درجه یک آلمانی کار می‌کند و امسال سوم آسیا شد، چراکه این مربی سبک بازی هندبال بازی ژاپن‌ها را تغییر داد یا قطر که مربی اسپانیایی برای تیم ملی خود آورده است. مربی می‌تواند راه رشد برای هندبال باشد. والیبال ما به خاطر حضور ولاسکو رشد کرد، ما نیز یک ولاسکو برای هندبال نیاز داریم.»

همه مربیان ایرانی عالی هستند
لژیونر هندبال نمی‌تواند از بین مربیان داخلی، کسی را انتخاب کند: «اما اگر این امکان فراهم نشد تا یک مربی خارجی به ایران بیاید، نمی‌توانم از مربیان داخلی کسی را انتخاب کنم، چراکه همه مربیان تیم‌های لیگ برتر عالی هستند و واقعاً در تیم‌های خود خوب عمل کردند. امیدوارم هرچه سریع‌تر یک مربی چه خارجی، چه ایرانی هدایت تیم ملی هندبال را برعهده بگیرد تا هندبال ما به سرعت رشد کند و از این وضعیت دربیاید.»

تیم‌های لیگ برتری ایران رشد کرده‌اند
استکی در رومانی نیز لیگ برتر ایران را دنبال می‌کند: «امسال لیگ برتر هندبال با سال‌های دیگر متفاوت بود، به نظرم همه تیم‌ها خوب هستند، تیم‌های قوی که مثل همیشه در بازی‌ها درخشیدند اما امسال ما شاهد رشد تیم‌های متوسط و ضعیف بودیم. پخش زنده و لایو اینستاگرام نیز تدبیر بسیار خوبی بود تا هندبال دیده شود.»

حمایت رسانه‌ای مهم است
او حمایت رسانه‌ای را برای به چشم آمدن مهم می‌داند: «حمایت رسانه‌ای برای هر ورزشی خیلی مهم است، یک ورزشکار اگر مدال المپیک بگیرد تا رسانه‌ها نام او را ننویسند و حمایتش نکنند، هیچ‌کس متوجه نمی‌شود چه کسی مدال گرفته است. اگر هندبال هم حمایت رسانه‌ای نشود، دیده نمی‌شود، رشد نمی‌کند به همین خاطر ما نیاز داریم تا رسانه‌ها از ما حمایت کنند.»

دستم یک ماه در آتل است 
لژیونر هندبال که دستش در لیگ رومانی آسیب‌دیده، فعلاً استراحت می‌کند: «مچ دستم در بازی آسیب دید و دکتر به من گفت تا یک ماه باید در آتل باشد، سه هفته دیگر دستم خوب می‌شود و به مسابقات برمی‌گردم. حالا هم با تعطیلات کریسمس فرصت خوبی است تا استراحت کنم و آماده به تیم برگردم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی