دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
۱۷ |
۴
مهدی عبدی: بهترین گل جهان هم بدون قهرمانی فایده‌ای ندارد!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهاجم جوان پرسپولیس به خبرورزشی گفت: در فوتبال حرفه‌ای قول نمی‌دهند اما تمام تلاش خودم را به خرج می‌دهم که بازیکن مفید و مؤثری برای پرسپولیس باشم.

خبرورزشیمهدی یکتا؛ با پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با قهرمانی تیم اولسان هیوندای کره‌جنوبی، حالا وبسایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری یک نظرسنجی می‌خواهد بهترین گل این رقابت‌ها را انتخاب کند. AFC از ۲۳۶ گلی که در این رقابت‌ها به ثمر رسیده ۲۰ گل برتر را به عنوان نامزد بهترین گل انتخاب کرده است. در مرحله اول ۱۰ گل نامزد در دور اول این نظرسنجی معرفی شدند که گل عبدی، مهاجم پرسپولیس به النصر در نیمه‌نهایی و گل شیخ دیاباته، مهاجم استقلال مقابل الاهلی عربستان نامزد شدند. ضمن اینکه آندرس اینیستا، ستاره اسپانیایی تیم ویسل‌کوبه ژاپن هم در این نظرسنجی حضور دارد. البته مهدی عبدی در فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز یک گل تماشایی به ثمر رساند اما ۲ گلی که تیمش روی ۲ اشتباه فردی و پنالتی خورد اجازه قهرمانی به پرسپولیس نداد. برخی‌ به شوخی یا جدی عنوان می‌کنند که «مهدی عبدی در آسیا راحت‌تر از لیگ برتر خودمان گل می‌زند!» با همین سؤال مصاحبه با این مهاجم جوان اهل روستای قراخیل قائمشهر را شروع کردیم و...  

(‌به شوخی) گل زدن در لیگ قهرمانان آسیا راحت‌تر از لیگ برتر ایران است؟
(‌می‌خندد) خودم هم خیلی این حرف را شنیدم اما واقعاً این‌طور نیست. گل زدن در آسیا آسان‌تر از لیگ برتر نیست. 

اما تو خیلی راحت‌تر در آسیا گل می‌زنی. گل زدن در نیمه‌نهایی و فینال آسیا از آن اتفاقاتی است که برای هر فوتبالیستی نمی‌افتد. کار بسیار بزرگی انجام دادی؟
شما لطف دارید اما این اتفاق با کمک همبازیانم و البته اعتماد آقایحیی و کادر فنی رخ داد. من یک مهاجم جوان هستم و شاید هر مربی دیگری بود به مهدی عبدی اعتماد نمی‌کرد اما کادر فنی پرسپولیس با وجود خیلی مسائل این فرصت را در اختیار من گذاشت. امیدوارم بتوانم باز هم به اعتماد مربیان پاسخ مثبت بدهم. 

غیرفعال کردن صفحه شخصی‌ات چقدر به گلی که در فینال زدی کمک کرد؟
من مخالف اینستاگرام نیستم اما احساس می‌کنم حالا تمرکز بیشتری روی فوتبالم دارم. 

اتفاقاً تصمیم درستی گرفتی در حالی که خیلی‌ها فقط تصمیمش را می‌گیرند اما دل‌شان نمی‌آید از اینستاگرام جدا شوند!
هرکس در زندگی تصمیمی براساس شرایط خودش می‌گیرد و قابل احترام است. من هم پس از مشورت با بزرگترها و مشاوران خوبی که دارم این تصمیم را در حال حاضر گرفتم. 

گل تو در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان نامزد عنوان بهترین گل قاره آسیا شده است. نظری نداری؟
بهترین گل آسیا؟ خوشحالم به این گل که با کمک همبازیانم زده شد توجه شده است اما دیگر بهترین گل جهان هم شود، فایده‌ای ندارد. البته از لطف و محبت هواداران پرسپولیس تشکر می‌کنم که به من رأی دادند ولی این عنوان بدون قهرمانی لذتی ندارد. 

شادی گل مهدی عبدی در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020

شیخ دیاباته و آندرس اینیستا هم رقبای تو در این نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای گل برتر هستند؟
هر دو بازیکنان باکیفیت و خوبی محسوب می‌شوند اما همان‌طور که گفتم دوست داشتم لیگ قهرمانان آسیا با قهرمانی پرسپولیس به پایان می‌رسید. البته باید آن بازی را فراموش کرد چون مسابقات سختی پیش‌ روی ماست. 

یکی از این بازی‌های سخت را در زادگاه خودت و در ورزشگاه شهید وطنی تجربه کردی. اغلب همبازیانت به شرایط زمین مسابقه اعتراض کردند. نظر تو چست؟
من یک مازندرانی هستم و به زادگاهم روستای قراخیل افتخار می‌کنم. این استان می‌تواند به راحتی ۳ تیم در لیگ برتر داشته باشد چون همین الان هم بازیکنان مازندرانی زیاد و باکیفیتی در تیم‌های بزرگ و مطرح توپ می‌زنند. متأسفانه آن‌طور که باید و شاید به این استان توجه نمی‌شود و لیاقت نساجی و فوتبال مازندران استادیوم مجهز و شیک‌تری است. من می‌دانم تیم نساجی توسط بخش خصوصی و آقای رضا حدادیان به عنوان یک مازندرانی از جیب شخصی اداره می‌شود و وظیفه مسئولان استانی است ورزشگاهی درخور لیگ برتر بسازند. 

مشابه همین حرف‌ها را یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی زد و حتی گفت کلنگ تخریب و بازسازی استادیوم وطنی را همین امروز بزنند؟
آقایحیی درست گفته است. آقای گل‌محمدی خودش در استان مازندران بازی و در تیم نساجی مربیگری کرده است. می‌داند چه استعدادهایی در این استان هستند و واقعاً آب‌گرفتگی و چمن مصنوعی جلوی یک بازی زیبا را از هر دو تیم گرفته بود. 

یکی، دو باری هم می‌توانستی گل بزنی که با بدشانسی مواجه شدی. اگر گل می‌زدی شادی می‌کردی؟
نه، به احترام مردم قائمشهر و هواداران نساجی در مازندران مطمئن باشید شادی نمی‌کردم. البته زمین و شرایط بازی هم اجازه نمی‌داد راحت بتوانید بازی کنید یا گل بزنید. 

مهدی عبدی در دیدار نساجی و پرسپولیس

گلزنی در لیگ برتر برای مهدی عبدی چقدر اهمیت دارد؟
گلزنی در هر بازی برای یک مهاجم خیلی خیلی اهمیت دارد. شغل و وظیفه ما گلزنی است ولی ۳ امتیاز پرسپولیس از گلزنی من مهم‌تراست. این یک شعار نیست و با تمام وجود می‌گویم. 

بازی بعدی شما برابر ذوب‌آهن برگزار می‌شود. قول گلزنی می‌دهی؟
در فوتبال حرفه‌ای قول نمی‌دهند اما تمام تلاش خودم را به خرج می‌دهم که بازیکن مفید و مؤثری برای پرسپولیس باشم. اینکه گل بزنم یا نزنم در درجه دوم قرار می‌گیرد. مهم بردن و کسب ۳ امتیاز برابر ذوب‌آهن است. البته می‌دانم حریف بسیار سرسختی است و به راحتی تسلیم نمی‌شود. 

بعد از آن هم باید به مصاف سپاهان دیگر تیم اصفهانی بروید. کدام‌یک سخت‌تر است؟
در لیگ ۱۶ تیمی اصلاً حریف آسانی وجود ندارد. همه تیم‌ها برای امتیاز و نتیجه‌گیری بازی می‌کنند و جلوی پرسپولیس انگیزه دارند. ما هم مدافع عنوان قهرمانی هستیم و برای رسیدن به پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس با تمام انرژی و وجود خودمان خواهیم جنگید. 

به عنوان سؤال آخر فکر می‌کنی در دربی پیش‌رو هم موفق به گلزنی شوی؟
هنوز دو بازی دیگر داریم و زود است بخواهم درباره دربی حرف بزنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Retired IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    طرفداران عزيز پرسپوليس ، با ثبت 5 قلب قرمز حمايت خودتون از ارتش سرخ اعلام كنيد . ❤️❤️❤️❤️ ❤️.
    • رفیق امیر پرسپولیسی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      من از این به بعد این کار انجام می دهم ❤❤❤❤ ❤
    • استقلال عشق IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      خدایا شفا بده
  • شمسعلی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    راست میگه درست مثل افتخارات داخلی که هزار تا هم بیاری و یک قهرمانی اسیایی نداشته باشی همونقدر بی ارزشه تو فینالی ک باختی یک گل بزنی.دوستان لنگی میگن 4 جانبه من میگم دو جانبه ولی تیمی ک یک 4 جانبه رو نتونسته بیاره باید...................................................باشگاهش
    • در جواب به شمسعلی IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      خبرورزشی این که اینجور کامنت ها رو تایید می کنی ولی کامنت های ساده پرسپولیسی ها رو تایید نمی کنی ثابت می کنه طرفدار چه تیمی هستی شما که یک سایت بی طرف زدی موقع تایید کامنت هم بی طرف باش الانم اگر بی طرفی کامنت منو تایید کن
    • علی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      اکثر پرسپولیسی ها خیلی بی منطق هستند، باخته اند ولی قبول نمی کنند که نتوانسته اند جام آسیا رو بگیرند. به جای استفاده از عقلشان برای اظهار نظر ، حرف های وزیر {...} را تَکرار می کنند.
  • حسین IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    خخخخ ارتش سرخ/زلزله آسیا بدون عنوان بدون رتبه بدون ستاره/واقعا خجالتت بکشین اخه
  • حسین IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    به خدا اگه ترابیتون یا امیریتون یا علی پوریتون حرفی می زد آدم حالش بد نمی شد/آخه بچه کی تورو حساب می کنه واسه خودت نوشابه باز می کنی
    • mohsen IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      انشالله دربی همین گل پسر یه گل خوشکل میزنه به الکیسه
    • پیام US ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      حسین عزیز، عبدی بازیکن جوانی است و جز سرمایه ی این کشور حساب میشه. اتفاقا خیلی درست حرف زد و جواب بچه گانه یا غیر حرفه ای نداد. امیدوارم که تمام جوانان وطنم بتوانند در زندگیشون موفق باشند.
  • رفیق امیر پرسپولیسی IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    ❤❤❤❤ ❤
  • ستارگان لنگ ایران و آسیا IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    قبل قهرمانی استقلال تو آسیا لنگ هم تو جدول مسابقات بود اوت شد مثلا تو گروه ۳تیمی از محمدان بنگلادش باخت اوت شد _حقیقت تلخه
    • امیرحسین IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      عمو جون شاید یادت نیاد ولی کیسه تو مرحله گروهی چهارم شد ......))
  • Retired IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    فعلا كه پنج ساله كه پرسپوليس اقايى ميكنه ، يكى سرور همه و بقيه عليه سرور . ❤️❤️❤️❤️ ❤️
  • shahin IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    بعنوان یه استقلالی ازحرف منطقی اقای عبدی حمایت میکنم...واقعیت رو گفته مثل گل سیروس دین محمدی به جوبیلو ایواتا ولی خوب فایده ای نداشت یا گل یحیی به ایرلند تو مقدماتی جام جهانی خوب واقعیتو گفته...دوستا نپرسپولیسی هم انقدر متعصب وغیر منطقی نباشید...مثل کنعانی زادگان مصاحبه کنه خوبه....که همش باعث تنش بشه...واقعیتو گفته ولی بعضی از طرفداری بی منطق پرسپولیس حرفهایی میزنن که اصلا ربطی به مصاحبه نداره وبه حاشیه میرن...
  • ققنوس IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    یکی به اینا بگه اسیا تموم شد... لطفا به لیگ و گل زدن فکر کنید
  • ناشناس NL ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    ❤️❤️❤️❤️ ❤️.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی