کوروش باقری‌: پیشرفت بانوان شعار است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کوروش باقری سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری می گوید: رشد و پویایی وزنه‌برداری بانوان در کشور اول نیاز به استعدادیابی و بعد تحت پوشش قرار دادن آنها دارد که متأسفانه این برنامه مشاهده نشده است.

خبرورزشی/ وزنه برداری؛ کوروش باقری، سرمربی اسبق تیم ملی که هیچ ابایی از انتقاد به فدراسیون ندارد، این بار پیشرفت‌های وزنه‌برداری زنان را شعار فدراسیون می‌داند. او با اشاره به نوپایی وزنه‌برداری بانوان، برنامه‌ریزی فدراسیون را اشتباه می‌داند: «متأسفانه باید بگویم دست‌اندرکاران فدراسیون وزنه‌برداری برنامه‌ریزی اشتباهی برای رشد و پویایی وزنه‌برداری بانوان انجام داده‌اند. آنها به جای اینکه زیرساخت‌های مناسب را برای وزنه‌برداران دختر استان‌های مختلف فراهم کنند و مربی آموزش دهند، همان اول تیم‌های ملی را تشکیل دادند و با کمترین بازده. اخباری که مسئولان فدراسیون درباره بانوان می‌دهند، شعار است و بس.»

به گفته پیشکسوت وزنه‌برداری، فدراسیون ساختارهای مناسب برای زنان به وجود نیاورده: «فدراسیون با راه‌اندازی وزنه‌برداری زنان در سه، چهار سال قبل، به جای ایجاد ساختارهای مناسب مثل احداث سالن‌های اختصاصی ویژه بانوان، تأمین امکانات مناسب و آموزش مربیان زن در استان‌های مختلف، تیم ملی بانوان را تشکیل داد و به رقابت‌های مختلف اعزام کرد، آن هم با کمترین بازدهی. رشد و پویایی وزنه‌برداری بانوان در کشور اول نیاز به استعدادیابی و بعد تحت پوشش قرار دادن آنها دارد که متأسفانه این برنامه مشاهده نشده است.»

باقری به مشکلات وزنه‌برداران دختر اشاره می‌کند: «با وجود مستعدان زیاد در وزنه‌برداری بانوان، آنها مجبور هستند به دلیل نداشتن سالن اختصاصی از سانس‌های سالن‌های مردان و از امکانات آنها که اصلاً مختص‌شان نیست، استفاده کنند و یا اینکه در زیرزمین خانه‌های‌شان تمرین ‌کنند. متأسفانه حتی یک میله مخصوص وزنه‌برداری بانوان در هیچ‌یک از استان‌های کشور وجود ندارد و وزنه‌برداران دختر استان‌های مختلف، مربی زن ندارند و برنامه‌های تمرین را از مربیان مرد می‌گیرند.»

او البته معتقد است با تأمین امکانات وزنه‌برداری، زنان هم می‌توانند افتخارآفرین شوند: «زنان وزنه‌بردار ایران مثل مردان می‌توانند در آینده نزدیک با تأمین امکانات و شرایط لازم، سکوهای ترقی را طی کنند و در رویدادهای مختلف برای ایران افتخارآفرین شوند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی