یک بام و دو هوای محمود فکری در استقلال؛ از استوری فرشید باقری تا قصه هروویه میلیچ!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اقدام گاز انبری و سختگیرانه محمود فکری برابر استوری میلیچ، نگرانی هواداران را در آستانه دربی در پی داشته و آنها را به واکنش در فضای مجازی وا داشته است.

خبرورزشی/ سیدمهدی فاطمی؛ صدرنشین جدید لیگ، سال نو میلادی را با رفتن در آغوش حاشیه آغاز کرد. سرمربی آبی‌ها در نخستین روز سال، هروویه میلیچ بازیکن کروات تیمش را به خاطر انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش بعد از بازی با گل گهر از تمرینات منع کرده و در اختیار باشگاه قرار داد! این اقدام گاز انبری و سختگیرانه در آستانه دربی نگرانی هواداران را سبب شده و آنها را به واکنش در فضای مجازی وا داشته است. طرفداران استقلال می پرسند اگر بنا به برخورد با استوری های منتشر شده و در فضای مجاری هست، چرا هیچ واکنشی را نسبت به پست اینستاگرامی فرشید باقری بازیکن دور از فرم این روز های استقلال بعد از بازی با فولاد را شاهد نبودیم؟! بازیکنی که روی گل مساوی و نهایتا شکست مقابل تیم نکونام مقصر اصلی بود اما در صفحه شخصی‌اش رفتاری حق به جانب داشته و به نوعی هواداران را مورد توهین هم قرار داد!

میلیچ و دیاباته دو بازیکن خارجی موفق دو فصل اخیر استقلال هستند که انصافا کمترین حواشی را داشته اند اما انگار در برنامه های محمود فکری جایی نداشته و فرصت چندانی برای بازی به آنها نرسیده است. در مورد دیاباته البته مصدومیت هم مزید بر علت بوده لکن آقای گل فصل گذشته لیگتا پیش از آسیب دیدگی هم هرگز به عنوان بازیکن اصلی به بازی گرفته نشد!

این اتفاقات درحالی رقم می خورد که تلاش و هزینه زیادی برای ماندن این دو بازیکن در استقلال صورت گرفته و آنها نیز در حد انتظار و حتی بیشتر ظاهر شده اند. گل زیبا و سه امتیازی میلیچ به ماشین سازی که فراتر از سطح لیگ ما به ثمر رسید نه تنها گره از مشکل گلزنی تیم فکری در آن مسابقه را باز کرد که کیفیت بالای این بازیکن را نیز به نمایش گذاشت. اما عکس العمل کادر فنی به این گل تبعید او به‌نیمکت بود.

فکری در بازی باگل گهر از دانشگر به جای نادری مصدوم و میلیچ مغضوب بهره گرفت اما این تصمیم ، دفاع چپ استقلال را تبدیل به حفره ای عمیق کرده و موقعیت های زیادی از همین منطقه روی دروازه استقلال ایجاد شد که با درخشش مظاهری و چاشنی شانس، از این حملات جان سالم بدر بردند. فراموش نکنیم پنالتی صورت گرفته روی بازیکن حریف هم در همان محدوده و توسط دانشگر صورت گرفت!

فکری شاید به‌واسطه حضور تیمش در صدر جدول خود را بری از اشکال بداند اما همه می‌دانند فوتبالی که تیم او ارائه می دهد با آنچه استانداردهای معمولی و ایده آل هواداران است فاصله زیادی دارد. او همچنان فاقد برنامه و تاکتیک مشخص برای خلق موقعیت و رسیدن به دروازه حریف است اما حضور بازیکنان خلاق توانسته تا حدودی این ضعف‌های مفرط را پوشش داده و دست‌کم در نتیجه گیری عصای دست کادر فنی باشد.

فکری با همه تجارب دوران بازی و مربیگری، در استقلال سرمربی بی تجربه‌ای نشان داده. او می‌توانست در اولین روز سال نو میلادی بازیکن خارجی تیمش را احترام کرده و انگیزه‌هایش را تلاش  تمرین و رسیدن به جایگاه اصلی را تقویت می‌کرد اما  افسوس که کنار مربیان خام و نا پخته ای مثل او مشاورین مجرب و کار کشته‌ای حضور ندارند تا مانع از افتادن تیم در بلبشوی حاشیه شوند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • خسروانی عاشق واقعی تاج IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    دستیار اول فکری صمد مرفاوی هست که ضد خارجی ها هست همریک میختاریان توسط همین مرفاوی دیپورت شد میختاریان الان در تیم رم حضور دارد پائولو رینالدو هم که وقتی آمد استقلال بهش بازی نرسیده و از استقلال رفت و همه می گفتن این بازیکن بنجل هست بعدش رفت به یک تیم ایتالیایی و از آنجا هم رفت کیه وو و شاهد پیشرفتش بودیم با حضور صمد مرفاوی بازی به میلیچ و شیخ دیاباته نمی رسد
  • مسعود IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    محمودخان فکری این ره که تو میروی به ترکستان است!! میلیچ در بدترین فرم خودش هم بهترین مدافع و وینگر چپ استقلال است. این بچه بازی هایی که شما از اول فصل با بهترین خارجی های لیگ انجام میدی در پایان حسرت فرصت های از دست رفته را خواهی خورد. این خط این نشان
  • با حقارت شرم تا... IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    این تیم از ریشه مشکل داره و بی اصالته اقای فکری هم که حرفا قبل شروع لیگ و بعدش همش تناقصه
    • لنگی جام ندیده IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      راجع اصالت حرف نزن لطفا که آسیا به نام بزرگ استقلال افتخار می کنه
  • حسن IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    فکری حیا کن استقلال راها کن
  • امامی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    فکری کار با بازیکن سطح بالا و فنی رو بلد نیست، فوتبال بزن زیرش فکری ، دانشگر رو لازم داره، تنها راه اخراج فکری است، هنوز تو هشت بازی نفهمیدیم تیم فکری رو چه برنامه ای بازی می کنه، مربیگری علم است و نیاز به هوش ، سواد و دوره های پیشرفته داره.
  • عارف IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    حالا هر چی بگیم آقای فکری می‌گوید دارند تیم را میزنند و ما را ب حاشیه میبرند بابا تو خودت داری تیم را ب حاشیه میبری و آخر هم همه کاسه کوزها را سر هوادر میشکنی چقدر خوب بود که در سال نو میلادی یک جشن کوچک برای بازیکنان خارجی میگرفتی و بهشان تبریک میگفتی و جو دوستی در تیم ایجاد میکردی نه اینکه بازی کن را در اختیار باشگاه میذاشتی و چند روز از تمرین دور میکردی و بعد از چند روز هم بخشیده بشه و فقط بازی کن را از فرمش خارج کنی و بعد سعی بشه که مجددا سر فرم بیان بابا این چه طرز فکریه لطفا برو یک مقدار مطالعه کن وگرنه باید بری تو همان لیک یک و علی اصغری مربیگری کنی
  • تاجی آسمانی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    این اولین بار در تاریخه فوتبال دنیاست که هواداران تیمی با مربی تیمشون که صدر جدوله مشکل دارن! این نشون میده که فهم فوتبال بین مردم زیاد شده و فرق بین تیم خوب با تیمی که فقط نتیجه گرفته و به آینده ش امید زیادی نیست میفهمن. آقای فکری شما در قواره یک تیم بزرگ مثل استقلال نیستی. الان نیستی شاید بعد ها شدی ولی الان اینکاره نیستی. سال‌های قبل مدیرای باشگاه و دم و دستگاه وزیر پنبه تیم رو می زدن الان خودت تیشه دست گرفتی به ریشه تیم می زنی؟؟؟؟ کجای استوری ملیچ چنین برخوردی لازم داشت؟!
  • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    انتخاب فکری برای استقلال همان پتک بی صدایی است که بر سر استقلال فرود آمد. چقدر نوشتم و نوشتیم فکری در حد استقلال نیست و پیشنهاد و انتخاب او بزرگترین اشتباه هواداران بود. تا وقتی هواداران استقلال قدر نشناس باشند از قهرمانی که هیچ از بازی زیبا هم خبری نیست. چرا نباید سراغ قلعه نوعی که قهرمانی های اخیر استقلال و سپاهان از اوست، می رفتیم. واقعا امثال فکری با کمترین کارنامه و موفقیت چرا باید در استقلال مربی می شدند؟
  • ققنوس IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    فکری قشنگ به رسم مربیای دهه شصت مربیگری میکنه ...یکم دقت کنین کادرش بجای فنی بودن شامل یه قول برا نسخ کشی بازیکنا یه ادم دهن دار که همه بترسن باش دهن ب دهن بزارن, سرمربی دوران بازیش و البته یک مربی نچندان فنی هم برا خالی نبودن عریضه و انالیز.... برخوردشم با بازیکنا مارو یاد اون موقع ها میندازه که بازیکن خارجی میگرفتن ولی بازیش نمیدادن... بازی هم میکرد بش پاس نمیدادن چون جا ممد و اصغر اومده بود نامردی بود بش پاس بدن که البته بازیکنا خوب حرفه ای هستن و این مشکلو نداره.... کلا بنظرم مفطعی نتیجه بگیره هم مربی نیس ک به استقلال سبک بده و چیزی ازش بمونه
  • با افتخار استقلالی ام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    خدایا مگه ما چیکار کردیم که باید این بلا ها سرمون بیاد؟ مربی مگه قحطی بود که فکری بشه سرمربی؟ به جای اینکه جلو اون فرشید باقری و اسماعیلی و حسینی رو بگیره روز اول سال نو مسیحی ملیچ با اخلاق و سر بزیرو اخراج می کنه؟؟؟؟ آقای فکری شما کجا درس مربیگری گرفتی که ساده ترین اصولش رو هم بلد نیستی؟
  • نراقی DE ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    متاسفانه سطح افکار فکری از منصوریان هم پایین تره این افراد فقط فکر اجرای شو هستند و فقط می خواد خودشو مطرح کنه یه جور لباس می پوشه مثل کنت های اروپایی دستش رو به کمر میزاره و همش تو تیپ و قیافه و ظاهره.تنها لباسی هم که براش اندازه نیست سرمربیگریه .فکری باید کمک مربی باشه چون ظرفیت سرمربیگری رو نداره .می خواد کارهای قلعه نوعی رو انجام بده مثلا بازیکنا ازش حساب ببرند .آقای فکری اگه راست میگی زورت به وریا غفوری برسه نه بازیکن خارجی کم حرف که فارسی هم بلد نیست .به جرات میگم حتی یه بچه ۱۰ ساله هم بازیای استفلالو دیده باشه فهمیده میلیچ سطحش فراتر از بقیه ست. حتی لنگی ها هم اینو می دونن. آقای کنت اگه الگوت قلعه نوعیه اون با مربی خارجی مخالفه نه بازیکن خارجی .همیشه خارجی ها رو حتی یک ثانیه هم تعویض نمیکنه امیرخان .چون سطح فوتبالشون از ما سرتره. الان منشا آقای گل لیگه .آقای کنت افکار عصر حجری رو از سرت خارج کن میلیچ و دیاباته مال تعویض نیستند برادر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی