نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
۰ |
۰
پیمان اکبری: هیچ دیداری یک‌طرفه نیست
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیمان اکبری، سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه عملکرد بهتر در پلی‌آف را مهم می‌داند. 

خبرورزشیمهری رنجبر؛ رؤیای قهرمانی لیگ برتر را تنها پیمان اکبری برای والیبال شهرداری ارومیه ندارد. به قول خودش ۶، ۷ تیم دیگر با این سودا سر می‌کنند، به همین خاطر با اینکه از صدرنشینی تیمش در دور برگشت خوشحال است اما به آن اکتفا نمی‌کند. سرمربی شهرداری ارومیه البته عملکرد بهتر در پلی‌آف را مهم می‌داند. 

قرار بود دور برگشت لیگ برتر والیبال به روش VNL باشد، چطور دوباره متمرکز شد؟
شرایطی پیش آمد که در جلسه‌ای تصمیم به برگزاری متمرکز دور رفت گرفته شد و دور برگشت VNL اما به درخواست خیلی از تیم‌ها دوباره دور برگشت هم متمرکز شد. شاید یکی از دلایل اصرار تیم‌ها، برای بازی‌های متمرکز این بود که بازیکنان و کادر فنی کمتر درگیر کرونا می‌شوند، اکثر تیم‌ها هم تصمیم گرفتند بازی‌ها در تهران متمرکز باشد. 

یعنی شما مخالف بودید؟
تیم ما و اصفهان که شرایط و امکانات میزبانی را داشتیم، مخالف رقابت‌های متمرکز در تهران بودیم. به هر حال ارومیه هم هتل خوب دارد و هم سالن استاندارد اما در مجموع وقتی بقیه موافق میزبانی تهران بودند، ما هم تابع جمع هستیم و موافقت کردیم. 

اما شرایط دور برگشت خیلی سخت‌تر از دور رفت است.
با تغییر شرایط قرعه به طور حتم دور برگشت سخت‌تر از دور رفت است. به هر حال تیم‌ها سعی می‌کنند اشتباهات دور رفت را جبران کنند، از طرفی حساسیت بازی‌ها هم بیشتر می‌شود، طوری که هیچ تیمی از قبل برنده یا بازنده نیست. هر تیمی که روزش باشد و با شرایط بهتر، برنده می‌شود. 

تیم شما دور برگشت را با صدرنشینی شروع کرده، این نوید خوبی برای شما دارد؟
ما همه تلاش‌مان برای بهترین عملکرد است. شاید صدرنشینی خوب است و برای پلی‌آف امتیازاتی دارد اما این‌طور نیست که نیم‌فصل در جدول تیم دوم هم شویم یا پایین‌تر هم برویم تأثیر خیلی منفی داشته باشد و حتماً باید صدرنشین باشیم، چراکه عملکرد در پلی‌آف مهمتر است. 

از حالا باید شهرداری ارومیه را یک پای فینال لیگ دانست؟
نه تنها برنامه ما که برنامه ۶، ۷ تیم برای صعود به فینال است. همین مسئله کار را برای همه مدعیان خیلی سخت می‌کند. اگر جدول را ببینیم، ۶ تیم اول جدول در تعداد برد و باخت و امتیازات خیلی نزدیک به هم هستند و مدعی صعود به فینال لیگ. البته پخش بازیکنان در تیم‌ها این قصه را رقم زده است. من معتقدم یکسری بازیکنان جوان و بی‌تجربه فصل‌های قبل حالا باتجربه و باکیفیت شده‌اند، حتی تیم بالا و پایین جدول هم ندارد، همه بازیکنان خیلی خوبی دارند. هیچ بازی یک‌طرفه نیست مگر روی کاغذ. شاید روی کاغذ تیم ضعیف و قوی داشته باشیم اما همه چیز داخل زمین مشخص می‌شود. من مربی متوجه می‌شوم که چه اتفاقی می‌افتد. همین مسئله کیفیت لیگ را بهتر کرده و تعداد تیم‌های مدعی را بیشتر. 

استفاده از ویدئوچک در دور برگشت خیال همه را راحت کرد؟
استفاده از ویدئوچک در بازی‌ها کار خوبی است که فدراسیون در دور برگشت انجام داد. باید از وقتی بازی‌ها متمرکز در تهران برگزار می‌شد، ویدئوچک هم راه می‌افتاد اما حالا هم خوب است و جای تشکر از فدراسیون هم دارد؛ چراکه حاشیه بازی‌ها کمتر می‌شود و اگر تیمی معترض باشد با دیدن تصویر ویدئوچک قانع می‌شود. در واقع این کار آرامش را به همه تیم‌ها داد. 

این فصل نقل‌وانتقالات خیلی شلوغ بود. تیم شما به جز شریفی، چه تغییراتی داشت؟
دو بازیکن ما تغییر کرده است، یکی شریفی که به لیگ ترکیه رفت و بعد هم پیروت‌پور که اردکانی شد و به جای آنها هم قاسم کارخانه و احد رضایی را گرفتیم. حالا هم شرایط خوبی داریم. خیلی سخت است تیم همیشه در اوج باشد، به هر حال لیگ بالا و پایین دارد و ۵ و ۶ ماه درگیر مسابقه هستیم و نمی‌توانیم تیم را همیشه در اوج نگه داریم اما سعی می‌کنیم طبق برنامه حتی جاهایی که تیم افت می‌کند، برای مراحل بعدی در اوج آمادگی قرار بگیرد. 

هیئت تهران معتقد است که با زدن لاک لیزی کفپوش خانه والیبال را درست کرده اما پوریا فیاضی گفته بود از ترس لیزی کفپوش هنوز اسپک درست و حسابی نزده. به نظر شما کف‌پوش هنوز مشکل دارد؟
من از رئیس هیئت تهران تشکر می‌کنم، هفته قبل نور سالن را درست کرد و برای کفپوش هم تلاش کرده‌اند تا شرایط بهتر شود اما متأسفانه هنوز مشکل قطعی حل نشده است. کاش فدراسیون کفپوش استاندارد دیگری را تا آخر مسابقات لیگ در خانه والیبال پهن کند و بعد از لیگ جمع تا حرفی نماند. به هر حال خانه والیبال زیرساخت خوبی دارد و تنها باید مشکلاتش رفع شود. مثل راه‌اندازی ویدئوچک که راه اعتراض تیم‌ها به داوری را بست. امیدوارم سازمان لیگ مسئله را حل کند تا بازیکنان هم دغدغه نداشته باشند. حتی اصفهانی‌ها معتقدند درصدی کف‌پوش خانه والیبال باعث شد تا میرزاجان‌پور مصدوم شود. به هر حال خیلی از بازیکنان ملی‌پوش در خانه بازی می‌کنند و حتی یکسری بازیکنان سطح بالا که ملی‌پوش نیستند اما ارزش دارد شرایط ایده‌آل را برای آنها فراهم شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی