نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
صفی‌الله فغان‌پور: برای اعتراض به مبلغ کارشناسی ساختمان فدراسیون، پول می خواهیم!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: براساس توافق شفاهی با شستا پول آنها را به صورت ریالی دادیم و چون پول‌مان را پس ندادند یعنی توافق را قبول کردند.

خبرورزشیمدیریت فوتبال؛ صفی‌الله فغان‌پور در پاسخ به این سوال که فدراسیون فوتبال چقدر در فیفا پول دارد، گفت: بیش از ۷ میلیون یورو در فیفا پول داریم. پولی که نزد فیفا هست مربوط به باشگاه‌ها نیست. تعهدات باشگاه‌ها را سازمان لیگ انجام می‌دهد و فدراسیون فوتبال تعهدی به باشگاه‌ها ندارد. 

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که دلیل تناقض‌گویی‌ها درباره مبلغ پول فدراسیون فوتبال نزد فیفا چیست؟ عنوان کرد: فیفا در هر مقطع زمانی مبلغی را به تناسب زمان و موقعیت‌ به فدراسیون‌ها تخصیص می‌دهد و این تناقض‌گویی‌ها به این دلیل است. تناقض نیست بلکه هر بار ممکن است به مبلغ طلب ما اضافه شود. 

فغان‌پور ادامه داد: بارها صحبت از تحریم‌ها به وجود آمده و این سوال برای مردم مطرح شده که تحریم چیز جدیدی نیست و در ۴۰ سال گذشته کشور ما تحریم بوده و چه شده که یک دفعه فدراسیون فوتبال صحبت از تحریم می‌کند. در گذشته پرداختی‌های مربیان خارجی را از طریق فیفا انجام می‌دادیم. دبیرکل AFC و فیفا در نامه‌هایی جداگانه در سال گذشته به ما اعلام کردند که طبق قوانین جدید تحریم‌ها بانک‌های ما امکان انتقال هیچگونه پرداختی جدیدی را به حساب‌ ایران ندارند.

وی گفت: وقتی از تحریم صحبت می‌کنیم، موارد جدید است که بانک‌های دنیا مراودات‌شان را با ایران قطع کرده‌اند، مثل زمانی که باید مطالبات ویلموتس را پرداخت می‌کردیم. بیش از ۱۰ نامه به فیفا زدیم که مطالبات‌مان را دریافت کنیم. الان برای پرداخت مطالبات اسکوچیچ هم مشکل داریم  و برای پرداخت به او هم نامه زده‌ایم. آنها در نامه‌شان اشاره کرده‌اند که نقدی نمی‌توانیم پرداخت کنیم. با توجه به نامه‌های رسمی فیفا و AFC‌ نتوانستند در این مدت پول‌های ما را پرداخت کنند. ۵ ماه حقوق ویلموتس را پرداخت نکردیم و او هم اصرار بر این داشت که وقتی حقوقش پرداخت نمی‌شود قراردادش را فسخ کند.

فغان‌پور اظهار داشت: برای دریافت پول‌مان از فیفا و پرداخت طلب ویلموتس، فدراسیون فوتبال به وزیر ورزش نامه زد و وزیر ورزش هم از وزیر تعاون تقاضای کمک کرد و پس از مصوبه ستاد مبارزه با تحریم‌ها توانستیم این پول را از شستا قرض بگیریم. بعد از اینکه آقای جهانگیری معاون رئیس‌جمهور دخالت کردند این مقررات ایجاد شد که بتوانیم پول را به حساب بانک زراعت ترکیه، بانکی که ویلموتس در آن حساب باز کرده بود، واریز کنیم. ویلموتس هم هنوز نتوانسته این پول را دریافت کند. ویلموتس ۱۷۵ هزار یورو از این پول را برداشت کرده و بقیه آن را نتوانسته برداشت کند و کار متوقف شده است. 

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون فوتبال باید ۲ میلیون یورو به شستا را ریالی پرداخت کند یا ارزی، خاطرنشان کرد: در نامه‌نگاری بین وزیر ورزش و وزیر تعاون مقرر شده بود بعد از اینکه از فیفا پولمان را بگیریم، بدهی‌مان را پرداخت کنیم. در کنار این موضوع قرار شد یک چک تضمینی برای پرداخت‌مان علی‌الحساب در اختیار شرکت شستا قرار بگیرد. چک‌های فدراسیون فوتبال با امضای رئیس و خزانه‌دار و مُهر فدراسیون صادر می‌شود ولی چکی که در اختیار شرکت شستا قرار گرفته فقط با امضای خزانه‌دار فدراسیون است و امضای رئیس و مهر فدراسیون فوتبال را ندارد. بارها از مدیران شستا تشکر کردیم که در آن زمان به فدراسیون فوتبال کمک کردند، منظور ما این نیست که به شستا بدهی نداریم اما زمان پرداخت تعهدات ما تاریخ آن چک نبود. در آن زمان توافقاتی داشتیم که به مرور زمان به صورت اقساط پرداخت کنیم. ۲ ماه بعد از اینکه از شستا پول گرفتیم، در چند مرحله به صورت اقساط ۱۶ میلیارد تومان به شستا پرداخت کردیم و با اطلاع شرکت شستا به حساب‌شان واریز شد. 

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در همان زمان دو توافق شفاهی با شرکت شستا داشتیم که این مسائل مکتوب نیست؛ ابتدا اینکه تعهدات‌مان را پس از دریافت طلب‌مان از فیفا پرداخت کنیم. این موضوع در تمام مکاتبات ما وجود دارد. مسئله دوم این بود که بدهی‌مان را به صورت ریالی پرداخت کنیم، به همین دلیل بود که بدهی‌مان را دو ماه پس از دریافت پول به صورت اقساط پرداخت کردیم. وقتی شرکت شستا این اقساط را پذیرفت یعنی اینکه براساس همان توافق شفاهی که داشتیم پول را به صورت ریالی پرداخت کردیم و آنها هم قبول کردند. در واقع شستا چون پول‌مان را پس نداد یعنی توافق را پذیرفت. بحث ما با ویلموتس هم همین است، او می‌گوید قبل از بازی با عراق تقاضای فسخ قرارداد کردم. ما هم می‌گوییم که بعد از تقاضای فسخ با سرمربی تیم ملی مذاکره کردیم و ویلموتس هم قبول کرد که در بازی با عراق روی نیمکت تیم ملی بنشیند. 

فغان‌پور در پاسخ به این سوال که تکلیف ساختمان فدراسیون فوتبال چه شد؟ گفت: وقتی که حکم صادر شد، ساختمان به مبلغ ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کارشناسی شد و ما به نظر کارشناسی اعتراض کردیم. حدود ۱۰۰ میلیون تومان باید بابت اعتراض‌مان پرداخت می‌کردیم که این کار انجام نشد و همان مبلغ کارشناسی باقی ماند. تقاضای فرجام‌خواهی کردیم و الان در این مرحله هستیم و باید هزینه دادرسی ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت کنیم که معلوم نیست می‌توانیم پرداخت کنیم یا نه. اگر بتوانیم پرداخت کنیم به مرحله فرجام‌خواهی می‌رویم و اگر هم نتوانیم پرداخت کنیم موضوع در همین مرحله باقی می‌ماند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی