نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پرسپولیس – سپاهان‌؛ فینال زودهنگام 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازی‌های لیگ برتر امروز با برگزاری دو دیدار از هفته دهم و یک بازی معوقه از هفته هفتم پیگیری می‌شود.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ یکی از چالش‌های بزرگ این روزهای لیگ برتر، برهم خوردن نظم بازی‌هاست و بهتر بود سازمان لیگ ابتدا دیدارهای معوقه لیگ برتر را برگزار می‌کرد و بعد بازی‌ها را از سر می‌گرفت. با این حال رفته‌رفته به پایان نیم‌فصل نخست لیگ برتر نزدیک می‌شویم و جدول شکل بهتری به خود می‌گیرد. تیم‌های بالای جدول هم می‌توانند داعیه قهرمانی نیم‌فصل داشته باشند. پرسپولیس با دو تساوی برابر تیم‌های نیمه پایین جدول در هفته‌های اخیر نشان داده می‌تواند سایر مدعیان را به کسب قهرمانی امیدوار کند. نگاهی خواهیم داشت به بازی‌هایی که قرار است امروز برگزار شود. 

پیکان - نساجی 
تیم تارتار و ادامه ماجراجویی 

مهدی تارتار فصل گذشته به همراه نفت مسجدسلیمان تا مرحله نیمه‌نهایی جام‌ حذفی پیش رفت و در لیگ برتر هم همراه این تیم به رتبه تک‌رقمی دست یافت اما به نظر می‌رسد این فصل همراه پیکان به دنبال دستیابی به جایگاه بالاتری است. پیکان اگر 3 امتیاز بازی با نساجی را به دست بیاورد 16 امتیازی و مدعی قهرمانی می‌شود. این انگیزه خوبی برای شاگردان مهدی تارتار است که با نیت پیروزی دیدار با نساجی را آغاز کنند. از سویی 3 امتیاز این بازی برای تیم نساجی از نان شب واجب‌تر است به این خاطر که این تیم در 4 بازی اخیر تنها یک امتیاز کسب کرده و شرایط جالبی در جدول رده‌بندی ندارد. نساجی با این حال در دو بازی اخیر ارائه‌گر بازی خوبی برابر پرسپولیس و فولاد بوده و اگر امتیاز از دست داده، به خاطر از دست دادن موقعیت‌ها بوده است. نساجی اگر در دیدار با پیکان تیم موقعیت‌طلبی نشان دهد، شانس خوبی برای پیروزی خواهد داشت. 

ذوب‌آهن - تراکتور 
هم میزبان به دنبال پیروزی است، هم مهمان 
ذوب‌آهن اگرچه یکی از تیم‌های نیمه پایین جدول است اما در بازی با پرسپولیس نشان داد تیم خوبی است و می‌تواند در جدول رده‌بندی پیشرفت داشته باشد. با این حال بازی با تراکتور یکی از بازی‌های سخت برای ذوب‌آهن در دور رفت خواهد بود به این خاطر که تراکتور هم جزو مدعیان صعود است. می‌توان به موفقیت ذوب‌آهن در این دیدار خوشبین بود به شرط اینکه ذوب‌آهن در مصاف با تراکتور همان نمایشی داشته باشد که در دیدار با پرسپولیس داشت. برخی تیم‌های شهرستانی نمایشی که برابر تیم‌های استقلال و پرسپولیس دارند را در سایر بازی‌ها تکرار نمی‌کنند. تراکتور علاقه‌مند است با مسعود شجاعی به کار ادامه دهد. امتیازاتی که این تیم در هفته‌های گذشته از دست داد، شرایط را برای صعود این تیم به صدر جدول سخت کرده است‌؛ تداوم این روند کار را برای قهرمانی پرسپولیس سخت‌تر خواهد کرد. این بازی برای هر دو تیم سخت است و می‌توان به این نکته اشاره کرد که هم ذوب‌آهن به دنبال کسب 3 امتیاز این دیدار است، هم تراکتور. 

پرسپولیس - سپاهان 
بدون بشار رسن‌؛ برای پنجمین قهرمانی متوالی 
پرسپولیس در دو بازی اخیر و در بازی با نساجی و ذوب‌آهن 4 امتیاز از دست داد و تنها 3 امتیاز بازی با سپاهان است که می‌تواند این دو نتیجه را توجیه کند. پرسپولیس اگر 3 امتیاز این دیدار را نگیرد، از نظر روحی و روانی افت شدیدی می‌کند و متوجه این موضوع مهم خواهد شد که قهرمانی در فصل جدید لیگ برتر سخت‌تر از حد تصور است. در آن‌سوی میدان سپاهان در نیمه بالای جدول است و برای قهرمانی در لیگ برتر تلاش می‌کند اما مشکل اینجاست که سپاهان در فاز دفاعی به اندازه فاز حمله قوی نیست و سومین خط دفاعی ضعیف بازی‌ها به حساب می‌آید. اگر سپاهان به دفاع در فوتبال به اندازه حمله اهمیت بدهد، شانس زیادی برای کسب 3 امتیاز از این دیدار خواهد داشت. نتیجه‌گیری نساجی و ذوب‌آهن برابر پرسپولیس، سپاهان را به کسب امتیاز از این دیدار امیدوار کرده است. پرسپولیس بدون شک اگر به بازی بدون بشار رسن عادت کند و این بازیکن را فراموش کند، دوباره تبدیل به یک تیم خوب خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی