ستارگانی که با ورود به ۲۰۲۱ قراردادشان تمام می‌شود؛ سال آزادی!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سال جاری میلادی سال آزادی برخی ستاره‌های جهان فوتبال از قرارداد با تیم‌های باشگاهی‌شان است.

خبرورزشی/ فوتبال جهان؛ چند روزی از آغاز سال جدید میلادی می‌گذرد و پرونده ۲۰۲۰ نحس کرونایی بسته شده است. سالی که فوتبال را حسابی تحت تأثیر خود قرار داد. با ورود به دنیای ۲۰۲۱ بعضی بازیکنان بیش از حد تصور خوشحال شده‌اند. بازیکنانی که مسرور از اتمام قراردادشان حالا می‌توانند به راحتی بدون اینکه درصدی از قرارداد خود را به باشگاه ببخشند از تیم جدا شوند و کل پول را با مدیربرنامه خود به جیب بزنند.

داوید آلابا

داوید آلابا، مسلماً یکی از بازیکنان اسمی است که تابستان به بازیکن آزاد تبدیل می‌شود. مدافع ۲۸ ساله اتریشی که با بایرن‌مونیخ به افتخارات داخلی و اروپایی دست یافته، در آخرین سال قرارداد خود با باواریایی‌هاست. پس از طولانی شدن مذاکرات قرارداد بین هر دو طرف که به بن‌بست خورد، بایرن‌مونیخ گزارش داده پیشنهاد تمدید قرارداد خود را برای آلابا پس گرفته است. خبری که رادار بسیاری از باشگاه‌های اروپایی را فعال کرده است. هربرت هاینر رئیس باشگاه بایرن در این خصوص شفاف‌سازی کرد: «مدیر ورزشی ما حسن صالح حمیدزیچ با نماینده آلابا تماس گرفت و پاسخ این بود که پیشنهاد ما هنوز رضایت‌بخش نیست و باید بیشتر فکر کنند. سپس تصمیم گرفتیم پیشنهاد را کاملاً از روی میز برداریم. این یعنی که دیگر پیشنهادی وجود ندارد!» آلابا همچنان بازیکن اصلی بایرن‌مونیخ می‌باشد اما بعید است بعد از تابستان برای این تیم به میدان برود.

سرخیو راموس

جدایی سرخیو از رئال‌مادرید برای طرفداران کاملاً غیرقابل هضم و غیرمنتظره خواهد بود، چراکه هر دو طرف از یکدیگر رضایت دارند. راموس به‌تازگی موفق شده رکورد گل‌های خود برای رئال را به عدد ۱۰۰ برساند که ۵۵ تای آن با ضربه سر بوده است. سرخیو راموس بدون شک یکی از بهترین مدافعان فوتبال در دوران معاصر است که این فرصت را دارد در تابستان به‌عنوان بازیکن آزاد از باشگاه خود جدا شود. کاپیتان رئال‌مادرید که بیش از یک دهه و نیم با این باشگاه بوده، از زمان جدایی کریس رونالدو نقش پررنگ‌تری در تیم ایفا می‌کند. این مدافع میانی با رکورد ۱۰۰ گل خود به عنوان دومین مدافع در تاریخ درخشان باشگاه شناخته شده است. گفته بازیکن ۳۴ ساله رئال با تمدید قرارداد دو ساله موافقت کرده است. با این حال بدون اعلام رسمی هیچ‌یک از طرفین، راموس می‌تواند از ژانویه به بعد با هر باشگاهی مذاکره کند. راموس با رئالی‌ها به اصطلاح دلی توافق کرده و هنوز چیزی رسمی نیست و احتمال خروج وجود دارد.

لیونل مسی

بعد از گذشت سالیان سال درخشش در لباس بارسلونا این ‌اولین سالی بود که لیونل مسی بدون جام یک فصل را به اتمام می‌رساند. ماجرای اختلاف با کیکه ستین، سیاست‌های غلط بارتومئو و عدم درک متقابل تاکتیکی با رونالد کومان باعث شد در تابستان عزم جدایی کند. اگرچه مسی اخیراً مصاحبه کرد و گفت اگر می‌خواست جدا شود، راحت با شکایت به هدفش می‌رسید اما همه می‌دانند بند ۷۰۰ میلیون یورویی رضایتنامه‌اش اگر در صورت جدایی در دادگاه تأیید می‌شد، اعتبار و تعصب سالانه‌اش به بارسا بین همه از دست می‌رفت. بنابراین مسی صبر کرد تا سال ۲۰۲۱ فرا برسد و راحت از باشگاه جدا شود. مسی این روزها در میامی خانه خریده و می‌گویند قرار است به تیم دیوید بکام برود اما کیست که نداند گواردیولا برای انتقالش به سیتی حسابی در تکاپو است. این بازیکن ۳۳ ساله اخیراً به رکورد ۷۰۰ گل رسید که ۶۳۰ تای آن متعلق به بارسا و ۷۰ گل سهم آرژانتین بود.

مسوت اوزیل

با ۳۲ سال سن در آرسنال نیمکت‌نشین است. نه آرتتا اعتقادی به او دارد و نه باشگاه دیگر از پس هزینه‌های سنگین قرارداد او برای زندگی در لندن برمی‌آید. مسوت اوزیل از ماه مارس در ترکیب آرسنال دیده نشده است. اگرچه درست است که این پلی‌میکر آلمانی از اوج خود فاصله گرفته اما هنوز چند سال دیگر می‌تواند در بهترین تیم‌ها فوتبال بازی کند. بازیکنی که برنده جام جهانی‌ ۲۰۱۴ شد، با وجود تمام کمبودهای و ناسازگاری‌ها در آرسنال مانده تا پولش را بگیرد. آرسنال هم با سیاست بازی ندادن به اوزیل نتوانست او را به جدایی راضی کند تا برنده جدال بین اوزیل و باشگاه قطعاً پسرک ترک‌تبار باشد.

سرخیو آگوئرو

هیچ‌کس گل قهرمانی دراماتیک سیتی توسط او را فراموش نمی‌کند اما بهترین بازیکنان هم گاهی باید به سمت درب خروج هدایت شوند. سرخیو آگوئرو در یک دهه حضور در منچسترسیتی گل‌های زیادی همراه با رکوردهای مختلف را ثبت کرده است. با این حال مصدومیت‌ها، مهاجم همه‌فن‌حریف سیتی را عاصی کرده و صبر باشگاه را لبریز. انتظار می‌رود بازیکن ۳۲ ساله آرژانتینی که قرارداد خود را در تابستان جاری تمام شده می‌بیند، به‌راحتی از تیم جدا شود. این بازیکن هنوز در مورد تمدید قرارداد با باشگاه توافق نکرده و می‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد بدون پرداخت پول به سیتی از منچستر خلاص شود. سیتی هم به دنبال جذب ارلینگ هالاند از دورتموند برای جانشینی داماد سابق مارادونا می‌باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    اوزیل فکر نکنم باشگاه مهمی بخواد
  • ققنوس IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    بین همه اوزیل جالبه که یه فصل فوتبالشو در ازای گرفتن قراردادش یجورایی فروخت.... خوب ایمای اونا مث مال ما نیستن بازیکنه رو کنار بزارن پولشو ندن.... داستان اوزیل دقیقا مثل جهانبخش شد که چون انتظارا رو براورده نکرد بازیش نمیدن تا بره... ولی موند تا کل مبلغ قراردشو ک یکی از گرونترینای باشگاهم هست بگیره.... داستانه پول.
  • ابراهیم پنجه کوبی US ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    موفق باشی مسوت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی