واکنش ورزشکاران به آشوب و درگیری‌های عجیب کنگره آمریکا
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی‌های سازمان NBA و چندین ورزشکار شاخص آمریکایی به اتفاقات این کشور در کنگره آمریکا واکنش نشان دادند.

خبرورزشی/ در حاشیه؛ دنیای ورزش و اهالی ورزش در کشور آمریکا به اتفاقات پیش آمده در حمله به کنگره این کشور و حمله اوباش و طرفداران ترامپ واکنش نشان دادند.

استیو کر، مربی گلدن استیت واریورز منتقد دیرین ترامپ، گفت حمله به پایتخت یک یادآوری کاملاً واضح است که نشان دهنده حقیقت مهم است. یک انتخابات قانونی به طور ناگهانی توسط میلیون ها نفر، از جمله بسیاری از افرادی که کشور ما را هدایت می‌کنند، زیر سوال می‌رود زیرا ما تصمیم گرفته‌ایم - طی چند سال گذشته - اجازه دهیم دروغ گفته شود. بنابراین، این همان چیزی است که ما هستیم. آنچه می‌کارید، درو می‌کنید.

اوباش در واشنگتن دی سی کنگره را از تأیید نتایج انتخابات نوامبر و هموار کردن سوگند رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در اواخر این ماه به تأخیر انداختند.

استن ون گوندی، مربی نیو اورلئان پلیکانز گفت: این روز شرم آوری در کشور ماست.

آشوب طرفداران دونالد ترامپ در کنگره آمریکا

برد استیونز مربی بوستون سلتیکس نیز منتقد دولت ترامپ بود. وی گفت: آنها با نگرش برد به هر قیمت عمل کرده اند. نمی‌دانم، بدیهی است که دنیای ورزش ما از اهمیت کمتری برخوردار است اما من همیشه فکر می‌کردم اگر شما با نگرش بردن به هر قیمتی عمل می‌کنید، یک پایان کاملاً تحقق ناپذیر خواهید داشت و در این وضعیت، یک پایان ننگین. بنابراین، من منتظر دو هفته دیگر هستم، همانطور که می‌دانم افراد زیادی نیز منتظر هستند.

داک ریورز، مربی تیم فیلادلفیا که سیاه پوست است از تفاوت شدید تجمعات در سراسر آمریکا در تابستان گذشته - که اغلب شامل درگیری های شدید بین معترضان و پلیس و آنچه او روز چهارشنبه در پایتخت تماشا می‌کرد - صحبت کرد.

ریورز گفت: اگر این افراد سیاه پوست بودند قطعا برخورد پلیس خیلی متفاوت بود و قطعاً شما را با روشی متفاوت لمس می‌کردند. این یک مدل آمریکایی است.

ستاره های دیگر ورزش با ریورز موافقت کردند. ریچارد شرمان از سانفرانسیسکو نوشت: هرگز تصور نمی‌کردیم آمریکایی‌ها بدون جنگ و درگیری تروریست ها را به داخل پایتخت بیاورند ... روز ناراحت کننده.

آشوب طرفداران دونالد ترامپ در کنگره آمریکا

دویان وید ستاره سابق میامی، عکسی از جمعیت در پایتخت را که عموماً بدون مزاحمت در حال قدم زدن بودند، همراه با این عنوان نوشت: ما نمی‌توانیم بدون کشته شدن آهسته قدم بزنیم. ما نمی‌توانیم بدون کشته شدن با کلاه های بالا در خیابان راه برویم اما سفیدپوستان می‌توانند این کار را انجام دهند؟؟؟

در همین حال سیمون بیلز، ژیمناست قهرمان المپیک، شاید بهترین ورزشکار در آمریکا، احساسات خود را در چند خط خلاصه کرد: خجالت کشیدم اما تعجب نکردم. منزجر شده ام اما تعجب نکردم. غمگین هستم اما تعجب نکردم، عصبانی هستم اما تعجب نکردم.

تنها دو هفته مانده به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ در ایالات متحده وی با فراخوان حامیانش در واشنگتن و با ارائه یک سخنرانی در رد انتخابات برگزار شده ریاست جمهوری، زمینه ساز یورش طرفدارانش به کنگره آمریکا شد که در آن ساعات در حال بررسی تایید ریاست جمهوری جو بایدن بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی