عادل غلامی: پلی‌آف عیار بازیکنان را مشخص می‌کند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

عادل غلامی سرعتی‌زن باتجربه والیبال به خبرورزشی گفت: فرق بازیکنان بزرگ و معمولی و تیم‌های بزرگ و معمولی در شرایط سخت مشخص می‌شود.

خبرورزشیمهری رنجبر؛ عادل غلامی، سرعتی‌زن باتجربه والیبال، با بهبودی مصدومیت کمرش از دیروز تمرین را شروع کرد. به نظر او لیگ میدانی برای رقابت بازیکنان باتجربه و جوان است اما در پلی‌آف عیار آنها مشخص می‌شود. 

چطور مصدوم شدی؟
ورزش بدون مصدومیت نیست. من در بازی آخر دور رفت با درد بازی کردم، با برگشت به خانه کمرم و پایم درد می‌کرد، هرچند خیلی جدی نبود. برای اینکه مصدومیتم حاد نشود، درمان را شروع کردم و خدا را شکر حالا خیلی بهتر هستم و تمرین پرش را شروع کرده‌ام و از دیروز هم تمرین با تیم را استارت زده‌ام. 

مصدومیت کمرت‌چی هست؟
مهره کمرم چند سالی است که مشکل دارد و دور رفت اذیتم کرد که خدا را شکر با استراحت، تمرین و فیزیوتراپی تقریباً خوب شده. البته نمی‌دانم شرایطم برای کدام بازی عالی می‌شود و می‌توانم بازی کنم. 

دور برگشت لیگ رو چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
بازی‌ها خیلی فشرده شده و تیم‌ها فرصت زیادی برای ریکاوری ندارند، از طرفی بازی‌ها روی دور تند برگزار می‌شود و در سه هفته ‌اول دور برگشت، هنوز تیم‌های بالای جدولی به‌هم‌ نخورده‌اند اما فکر می‌کنم از هفته آینده بازی‌ها جذاب‌تر می‌شود. 

تیم شما پس با مصدومیت تو، فرهاد قائمی و عبدالرضا علیزاده اذیت شد؟
نبود ما برای بازیکنان جوان خوب بود. در تیم چند جوان فوق‌العاده داریم که به‌جای ما بازی می‌کردند. 

بازیکنان جوان در نیم‌فصل اول بهتر از باتجربه‌ها بودند. 
جوانان خیلی خوب کار کردند. البته بازیکنان باتجربه خیلی خوبی در لیگ داریم، حتی بعضی بازیکنان بالای ۴۰ سال هم پا به پای جوانان، با انگیزه و خوب بازی می‌کنند. اصلاً نمی‌شود گفت فقط جوانان خوب بودند. خوشبختانه ما لیگ پویایی داریم و همه بازیکنان باانگیزه کار می‌کنند. 

اما در آمار صابر کاظمی امتیازآورترین بازیکن نیم‌فصل شد و خیلی از جوانان در پست‌های مختلف جلوتر از باتجربه‌ها هستند. 
به هر حال بازیکنانی که از جوانان بالا می‌آیند معمولاً در ۲۵، ۲۶ سال خود را نشان می‌دهند، البته بگذریم از موارد استثنا که بازیکن از ۲۰ سالگی متمایز نشان می‌دهد و با پختگی متفاوت می‌شود. ولی در مجموع والیبال بازی تجربی است ‌که بازیکنان جوان هرچه تجربه‌شان بیشتر شود، پخته‌تر و بهتر کار می‌کنند. در واقع پلی‌آف مشخص می‌کند، بازیکنان چند مرده حلاج هستند. به نظرم که لیگ برتر نوید روزهای خیلی خوبی برای والیبال دارد، آن هم حالا که خیلی از بازیکنان تاپ در لیگ بازی نمی‌کنند و میدان برای جوان‌ها باز است. 

پس تیم ملی والیبال با خداحافظی ستاره‌ها بابت پشتوانه مشکل ندارد؟
ما پشتوانه خیلی خوبی داریم اما تا به پختگی برسند باید صبوری کنند. سال بعد از المپیک که بازیکنان با تجربه با تیم ملی خداحافظی می‌کنند، جوانان تحت فشار قرار می‌گیرند. چراکه آنها باید در نبود باتجربه‌ها جور آنها را هم بکشند. البته ورزش همین است و نسل‌ها تغییر می‌کند. این چرخه ادامه دارد، همان‌طور که نسل قبل از ما رفتند و ما آمدیم، ورزش ما هم تمام می‌شود. ذات ورزش همین است اما نباید فشار زیادی به نسل جوان آورد. با پتانسیل خوبی که داریم، باید کسی بالای سر تیم ملی باشد تا هم به توانمندی آنها اضافه کند و هم نکات جدید یاد دهد. 

شما در مصاحبه‌ای گفته بودی، آلکنو بیاید و بخواهد به تیم ملی برمی‌گردی، واقعاً برمی‌گردی؟
من این حرف را نزدم، من گفتم باید شرایطم را ببینم، اگر ایده‌آل باشد و تیم به من احتیاج داشته باشد، می‌توانم کمک کنم اما فعلاً به این موضوع نمی‌خواهم فکر کنم. 

با برگزاری دور برگشت لیگ به صورت متمرکز موافقی؟
بهتر که بازی‌ها متمرکز برگزار می‌شود. مطمئناً در دور رفت این روش خیلی برای تیم‌ها بهتر بود، چراکه در شرایط کرونایی سفر تیم‌ها کمتر بود و بازیکنان بدون دغدغه و بهتر در خدمت تیم‌ها هستند. 

راه‌اندازی ویدئوچک در دور برگشت خیال همه را راحت کرد!
استفاده از ویدئوچک در بازی‌های دور برگشت، تنش‌ها و اعتراضات را کمتر کرد. چراکه ویدئوچک به داوران کمک می‌کند تا رأی درست‌تری در بازی‌ها داشته باشند. 

به نظرت تیم لبنیات هراز در نیم‌فصل دوم چه نتیجه‌ای بگیرد؟
باید جلوتر برویم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد؟ شرایط تیم ما خیلی خوب است، چراکه این مدت ما سه بازی اصلی در ترکیب تیم نبودیم و جوان‌ها جایگزین ما شدند که عملکرد خوبی هم داشتند. در واقع دست کادر فنی بازتر است اما نکته مهم این است که تیم ما به معنای واقعی تیم است و رفاقت در آن حرف اول را می‌زند، ما با برنامه و سخت کار می‌کنیم و وقتی با برنامه کار می‌کنی نتیجه بهتری می‌گیری. 

پلی‌آف جنگ اصلی بین تیم‌هاست یا دور برگشت؟
شرایط پلی‌آف خیلی فرق می‌کند. فرق بازیکنان بزرگ و معمولی و تیم‌های بزرگ و معمولی در شرایط سخت مشخص می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی