نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
۰ |
۰
انواع بلبرینگ و بال اسکرو Ball screw
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در صنایع از انواع مختلفی شافت ها و محور های دوار استفاده می شود. در اصل با توجه به مشکلاتی که سیستم های مکانیکی رفت و برگشتی به همراه دارند در اغلب ماشین الات صنعتی شامل انواع دستگاه های تراش و CNC ، انواع همزن های صنعتی، اتصالات ماشین آلات صنعتی و غیره از شافت های دوار استفاده می شود. شافت های دوار در محل اتصال خود در صورت نداشتن اتصالات لازم بر روی یکدیگر سایش پیدا کرده نه تنها با اصکاک بالا همراته می شوند بلکه حرارت بسیار بالایی را نیز به همراه دارند.

انواع برینگ و بال اسکرو در دسته اتصالات کاربردی صنعتی برای اتصال و قرار گیری شافت ها بر روی سطح تکیه گاه هستند. برینگ ها Bearing که دسته ای بسیار وسیع از این اتصالات را به خود اختصاص می دهند شامل انواع بلبرینگ، انواع رولبرینگ، انواع یاتاقان بلبرینگ ها می شوند که از ساچمه های دوار برای تبدیل لغزش به غلطش استفاده می کنند. در این فرایند با غلطش ساچمه های برینگ ها از ایجاد اصطکاک و سایش و به دنبال آن ایجاد حرارت مضائف جلوگیری به عمل می آید. دسته بندی برینگ ها هم بر حسب نوع رولر و ساچمه درگیری در آنها و هم بر حسب نوع بار اعمالی صورت می گیرد که به این لحاظ انواع برینگ شعاعی Radial bearing و برینگ های محوری Axial bearing را می توان بر شمرد. البته برخی از برینگ ها نیز مانند رولبرینگ مخروطی و بلبرینگ های تماس زاویه ای قابلیت بکارگیری در بار های ترکیبی را نیز دارند.

بال اسکرو Ball screw و کاربری آن

بال اسکرو یک محرک خطی مکانیکی است که حرکت چرخشی را با اصطکاک کمی به حرکت خطی تبدیل می کند. یک شافت رزوه ای یک مسیر مارپیچ را برای بلبرینگ هایی که به عنوان یک پیچ دقیق عمل می کنند ، فراهم می کند. بر خلاف بلبرینگ ها و رولبرینگ ها که بر روی شافت های دورانی بصورت ثابت اتصال پیدا می کنند بال اسکرو ها متصل و در بر گیرنده شافت ها و یا پیچ های دنده شده طولی می باشند. پیچ های بال اسکرو اغلب دارای دنده های کبریتی می باشند بدین معنا که مانند پیچ و مهره های معمولی در نقطه پیک دنده پیچ بصورت نقطه ای نبوده و دارای یک لبه تخت بر روی دنده ها هستند.

بال اسکرو ها علاوه بر اینکه می توانند بارهای رانش زیاد را اعمال یا تحمل کنند ، می توانند با حداقل اصطکاک داخلی این کار را انجام دهند. بال اسکرو ها با تلورانس حرکتی اندکی ساخته شده اند و بنابراین برای استفاده در شرایطی که دقت بالا لازم است مناسب هستند. در حالی که شافت عبوری دنده دار می باشد ، مجموعه ساچمه های بال اسکرو به عنوان مهره عمل می کند.

برند های معتبر تولید کننده انواع بلبرینگ و رولبرینگ

بلبرینگ ها و رولبرینگ ها با برند های مختلفی تولید می شوند که این برند ها بر سر تولید محصولاتی با دوام بالاتر و کاربری مناسب تر در رقابت بوده و همین امر موجب نوآوری های بسیاری مانند تولید رولبرینگ بشکه ای توسط برند SKF و یا رو.لبرینگ مخروطی توسط برند تیمکن TIMKEN شده است. در زیر برخی از بزرگترین تولید کنندگان بلبرینگ و رولبرینگ در دنیا را معرفی می کنیم. اغلب تولید کنندگان در حال حاضر به جز بلبرینگ های فولادی که همچنان به سبب مقاومت تنسایل بالا و چکش خواری بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص می دهند به تولید انواع بلبرینگ ها و رولبرینگ های سرامیکی نیز که در برابر تماس با آب ضد زنگ هستند مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. SKF Bearing که یک برند سوئدی بوده که اغلب تولیدات آن در کارخانجات آلمانی تولید می شوند. بلبرینگ و رولبرینگ SKF یکی از محبوب ترین برند ها بالاخص در بلبرینگ های سایز بزرگ و معدنی می باشد.
  2. TIMKEN تیمکن : یک برند امریکایی تولید کننده انواع بلبرینگ و رولبرینگ می باشد که محصولات خود را با استاندارد های اینچی و طبق استاندارد ASTM عرضه می کند.
  3. FAG اف آ گ : برند بین المملی و تولیدی کشور آلمان در زمینه انواع برینگ ها فعال بوده و اغلب بلبرینگ های مصرفی صنایع نظامی کشور آلمان نیز از این برند می باشند.
  4. NTN برندی ژاپنی و تولید کننده انواع بلبرینگ و رولبرینگ با وسعت بسیار بالای محصولات می باشد و انواع یاتاقان بلبرینگ ها بصورت روان کاری شده با گریس با مقاومت سایشی بسیار بالا از محصولات آن می باشد.
  5. یاتاقان بلبرینگ ناچی NACHI یکی دیگر از برند های معتبر ژاپنی تولید کننده انواع بلبرینگ و رولبرینگ می باشد که تنسایل مقاومتی بالالی ۱۶۰۰ نیوتن بر میلیمتر مربع از مشخصات مکانیکی آن محسوب می شود.

برند های معتبر تولید کننده انواع Bearing ها شامل بلبرینگ و رولبرینگ و یاتاقان ها در دنیا برند اروپایی SKF سوئد، برند آمریکایی TIMKEN ، برند های ژاپنی با دوام کاری بسیار بالا شامل NTN , NACHI , KOYO , NSF و یکی از معتبرترین برند های بین المملی تولید کننده انواع برینگ صنعتی برند FAG آلمان می باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی