نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
مجتبی عابدینی: می‌ترسم عضله کتفم خوب نشده باشد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان به خبرورزشی گفت: بعد از کرونا فقط آلودگی هوای تهران را کم داشتیم. امیدوارم زودتر از بین برود. هنوز کرونا از بین نرفته، آلودگی هوا آمده، امیدوارم شرایط بهتر شود.

خبرورزشیمهری رنجبر؛ مجتبی عابدینی وقتی به شورمست کوچ کرد، گفته بود تا سال آینده  به تهران نمی‌آید اما نشد. او یک سال نشده به تهران آمد تا هم با بقیه شمشیربازان در اردو تمرین کند و هم کتف مصدومش را درمان. اما این روزها همه دغدغه او کتفش است و دردی که خبر از خوب نشدن عضله‌اش می‌دهد. همین قضیه او را نگران کرده.

وضعیت مصدومیت کتفت چطور است؟
برای مصدومیت فیزیوتراپی می‌کنم  و یک‌سری تمرینات فیزیوتراپی. در اردوی قبل هم همپای بچه‌ها تمرین کرده‌ام تا ببینم چه می‌شود.

مصدومیتت بهتر شده یانه؟
کتفم بهتر از قبل شده اما هنوز کمی درد دارم. می‌ترسم پارگی عضله‌ام خوب نشده باشد.

پزشک معالجت چه مدت طول درمان داده بود؟
دکتر گفته بود بعد از دو هفته می‌توانی تمرین کنی، من هم دو هفته درمان را انجام دادم و به اردو برگشتم اما هنوز دردش ادامه دارد. دوباره فیزیوتراپی می‌کنم و بعد هم پزشک جدیدی معرفی کردند که کارهای سوزنی  انجام می‌دهد. حالا بهتر شده اما دردش اذیتم می‌کند.

دردش به حدی است که نگران شده‌ای؟
دقیقاً. من حالا هیچ دغدغه‌ای جز این مسئله ندارم.

اردوی قبلی با همین شرایط تمرین کردی، چطور بود؟
من بعد از مدت‌ها در اردوی قبلی حاضر شدم، بچه‌ها خوب تمرین می‌کنند و من هم کار را شروع کردم و با دیدن آنها روحیه‌ام هم عوض شد اما حالا همه دغدغه‌ام کتفم است. با این حال عزمم را جزم کرده‌ام تا تمرینات فشرده  و جدی‌تری از قبل انجام دهم.

ممکن است پارگی عضله‌ات خوب نشده باشد؟
دقیقاً همین برایم نگران‌کننده است. البته باید ببینم امروز با شروع اردو برنامه چطور می‌شود و پیمان فخری سرمربی تیم چه برنامه‌ای را برایم می‌گذارد. فعلاً با این شرایط باید کج‌دار و مریز طی کنم تا وضعیتش بدتر نشود.

تو با شیوع کرونا وقتی رفتی شورمست، گفتی تا یک سال دیگر تهران نمی‌آیم. چطور شد برگشتی؟
به خاطر تمرین و درمان کتفم حالا مجبورم بیایم. این روزها برایم خیلی روزهای سختی است چراکه در شورمست هوای خوبی داشتم و حالا در تهران و این هوای آلوده به سختی نفس می‌کشم.

پس بابت آلودگی هوا هم مشکل پیدا کردی؟
من واقعاً بعد از چند ماه زندگی در شورمست عادت به هوای تهران ندارم تا حدی که دو روز پیش حالم بد شده و نه فقط خودم که دختر کوچکم هم حالش بد بود و  تهوع داشت. بالاجبار دارو گرفتم تا خیلی اذیت نشود.

آلودگی هوای تهران هم با وجود کرونا قوز بالای قوز شد. نه؟
واقعاً. ما بعد از کرونا فقط آلودگی هوای تهران را کم داشتیم. امیدوارم  زودتر از بین برود. هنوز کرونا از بین نرفته، آلودگی هوا آمده، امیدوارم شرایط بهتر شود.

ستاد عالی بازی‌های المپیک به تازگی مصوب کرده تا شش ماه حقوق ۵ میلیونی به المپیکی ها بدهد. این تصمیم خوشحال‌کننده است؟
تصمیم خیلی خوبی است چراکه انگیزه بچه‌ها را بیشتر می‌کند، آن‌هم در این شرایط سخت اقتصادی که خرج‌ها با دخل نمی‌خواند، اگر چیزی اضافه نشود، کار برای ورزشکاران که کاری جز ورزش ندارند خیلی سخت‌تر می‌شود. البته حالا هم به جز چند رشته بقیه لیگ‌ها تعطیل است. زندگی ورزشکاران خیلی سخت شده است. برای من که خیلی سخت شده اما به هر حال با وجود همه سختی‌ها همه ما به امید زنده‌ایم.

جام جهانی مجارستان هم به تعویق افتاد.
بله، قرار بود مسابقه بهمن ماه باشد که فدراسیون جهانی آن را تا فروردین آینده به تعویق انداخت. با این حساب باید فقط تمرین کنیم و تمرین تا آماده مسابقه شویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی