نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
ستار عبدی‌پور: روحانی بودن مانعی برای ریاست فدراسیون نیست 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حجت‌الاسلام ستار عبدی‌پور به خبرورزشی گفت: در صورتی که رئیس فدراسیون فوتبال شوم ظرفیت فوتبال بانوان ایران صدها برابر آنچه امروز می‌بینیم خواهد شد.

خبرورزشیمدیریت فوتبال؛ در مهلت ثبت‌نام کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال حضور یک روحانی در فدراسیون جهت ثبت نام باعث تعجب اهالی رسانه بود و برایشان جالب و جذاب. حجت‌الاسلام ستار عبدی‌پور همان روحانی است که تأکید می‌کند هدفش از حضور در فوتبال خدمت به این رشته پرطرفدار ورزش است که میلیون‌ها علاقه‌مند به دنبال موفقیت و پاکی فوتبال هستند. با این روحانی گفت‌وگویی انجام دادیم که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

بله واقعاً ثبت‌نام کرده‌ام 
فردای روزی که من در فدراسیون فوتبال حضور داشتم برخی تصور کردند کار ثبت‌نام من انجام نشده است در حالی که واقعاً ثبت‌نام کرده‌ام و انشاءا... به مرور زمان مشخص می‌شود که می‌توانم برای فوتبال کشورم گره‌گشا باشم. بنده از سال‌های نوجوانی به این رشته ورزشی علاقه‌مند بوده و در سطح غیرحرفه‌ای فوتبال بازی کرده‌ام و در این سال‌هایی که توفیق پوشیدن لباس روحانیت را داشته‌ام هرگاه فرصتی باشد با دوستان فوتبال بازی می‌کنیم و اتفاقاً تعدادی از دوستان و همبازیان در هیئت فوتبال استان تهران فعالیت دارند. و صدالبته به خاطر علاقه‌ام به فوتبال پیگیر اخبار و مسائل بوده و هستم و به زیر و بم آن اشراف دارم. فوتبالیست‌های آسمانی، اخلاق و انسانیت در ورزش و دیپلماسی فوتبال از کتاب‌هایی هستند که در سال‌های گذشته منتشر کرده‌ام و کتاب دیگری هم در همین زمینه در مراحل پایانی چاپ و انتشار قرار دارد. 

برای پرداخت بدهی‌های کلان فوتبال برنامه فوری دارم 
متأسفانه فدراسیون فوتبال بدهی کلانی به شرکت شستا و همچنین پرونده بدهی چند میلیون یورویی به مارک ویلموتس دارد. البته اعتقاد دارم بدهی‌های داخلی هم بسیار بالاست در صورتی که توفیق باشد به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال به کشورم خدمت کنم یک برنامه مناسب و فوری دارم تا این پرونده‌های مالی بسته شود و فدراسیون فوتبال در تأمین نیازهای مالی خود مشکلات سال‌های گذشته و حال حاضر را نداشته باشد. البته باید تأکید کنم تأمین بودجه برای حل مشکلات موجود بدون کمک دولت خواهد بود. در واقع یک تیم اقتصادی قدرتمند خیال فوتبال را بابت هزینه‌هایش راحت می‌کند. 

مبارزه با فساد و رانت بسیار اهمیت دارد 
اهالی فوتبال و حتی هواداران این رشته ورزشی از فساد و رانت موجود در فوتبال آگاهی دارند. ورزش جولانگاه دلالیسم، فساد، پلیدی، رانت و... نیست. ورزش مجمعی برای صلح و دوستی برای رقابت جوانمردانه برای خوبی‌ها و گسترش دوستی‌هاست. در فوتبالی که میلیون‌ها هوادار دارد باید شاهد پاکی و درستکاری باشیم. آیا هم‌اکنون یا در سال‌های گذشته صرفاً پاکی و درستکاری در فوتبال ما وجود داشته است؟ در این راستا نیازمند کمک و همراهی همه دلسوزان و به ویژه رسانه‌ها هستم از همه آنها استدعا می‌کنم اگر صاحب مسئولیت شدم به شدت عملکرد من و سیستم تحت مسئولیتم را بررسی و انتقاد کنند. 

ظرفیت فوتبال بانوان ایران صدها برابر خواهد شد 
در دین هم به ورزش تأکید زیادی شده و می‌بینیم در رویدادهای بزرگ ورزشی دنیا یعنی المپیک سهم بانوان در قهرمانی کشورشان چقدر پررنگ است. درباره فوتبال باید عرض کنم در صورتی که رئیس فدراسیون فوتبال شوم ظرفیت فوتبال بانوان ایران صدها برابر آنچه امروز می‌بینیم خواهد شد. بانوان ایرانی نشان داده‌اند با رعایت حجاب و پایبندی به قوانین کشور پتانسیل بالایی برای موفقیت دارند و بزرگ‌ترین مشکل ورزش بانوان کشورمان کمبود شدید امکانات است. 

اگر امید به برنده شدن نداشتم ثبت‌نام نمی‌کردم
اصالتاً اهل شهر سوق از استان کهگیلویه و بویراحمد هستم. به دیارم عشق می‌ورزم و افتخار می‌کنم اهل کهگیلویه و بویراحمد هستم. البته سال‌هاست در استان البرز سکونت دارم. مسلماً اگر امید به برنده شدن نداشتم برای انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام نمی‌کردم. من هم در فضایی به دور از حواشی پیگیر برنامه‌ها و کارهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هستم. در عین حال معتقدم خدماتی که می‌توانم برای فوتبال کشورم انجام دهم با کمال احترام بیشتر از رؤسای قبلی فدراسیون خواهد بود. روحانی بودنم مانعی برای ریاست فدراسیون یا فوتبالی بودنم نبوده و نخواهد بود و کمک می‌کند بتوانم در بحث سلامت و پاکی فوتبال به کشورم خدمت کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اردیا DE ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    منظورش البته اینه که صدبرابر برمیگردیم عقب مثل تمام امور دیگه ی مملکت
  • MGH IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    نه تنها مانع نیست بلکه مزیت به شمار می آید. نه تنها در فوتبال بلکه در تمام امور.
  • محمود IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    برادر من شما اصلا آدم شریف،چقدر سواد فوتبالی داری؟اصلا چقدر سواد مدیریت ورزشی داری.گرفتن حقوق بابت کاری که بلد نیستی حلاله.حیف و میل کردن بیت المال حلاله؟رسیدن به پست و مقامی که تواناییشو نداری حلاله؟این چیزارو که من نباید به شما بگم
  • آریهان DE ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    اخه صندلی های دیگر برای ریاست پر بودند.برای همین خودشون رو کاندید کردند که مثل همه جاهایی که امثال ایشان تشریف دارند به عقب برگردیم.
  • هادی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    امثال تاج و ساکت و کفاشیان جز فساد چه آورده و امتیازی برای فوتبال این مملکت داشتند،،ایشون با اینکه سابقه ی مدیریت کلان ورزشی ندارد حداقل خوب حرف میزند و برنامه های خوبی دارد امیدوارم فقط سیستم بهاروند و تاج و اسلامی با فشار به هیئت فوتبال استان ها انتخابات رو خراب نکنند و اجازه دهند فرد مستحق رئیس شود تا بلکه ازین منجلاب و فساد نجات پیدا کنیم
  • کامل پرسپولیسی IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    شاید ایشون بخواد به فساد نظم و ترتیب بده همین طور شلم شوربایی و هر کی به هر کی نباشه بالاخره همانند تمام اموراتی که دست گرفتند و آباد کردند همین یک مورد مونده بود که دخالت کنند برادر عزیز حاج آقا درسته امورات دیگه حداقل 1% جای سخنرانی و وعظ و خطابه شاید داشته باشه ولی اینجا میدان ورزش هست یعنی میدان فعالیت و عمل کردن میدان وعظ و خطابه و منبر نیست ((( سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی به عمل کار برآید به سخندانی نیست)))) حاجی جان اگه شما هم برای آبادی اینجا رفتی کلید از جناب روحانی گرفتی ببرید بهش پس بدهید و بگوئید که این کلید به این درب نخورد چون قبلا بعضی با شاه کلید اومدن اینجا و چیزی برای کسی نذاشتند و فعلا ویرانه ای بیش نیست بذارید همین 2 رکعت نمازی که برامون مونده رو از دست ندیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی