نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
بهترین دروازه‌بان‌های لالیگا تا اینجای فصل؛ یان اوبلاک بالاتر از تیبو کورتوا و مارک‌آندره تراشتگن
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

همیشه در لالیگای اسپانیا تیمی که در فاز دفاعی خوب عمل کرده و دروازه‌بانش در اوج قرار داشته، در پایان فصل هم در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

خبرورزشی/ لالیگا اسپانیا؛ تقریباً نیمی از راه رقابت‌های لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ طی شده است. لیگی که مثل همه کشورها با کرونا دست و پنجه نرم کرد و هنوز تعداد بازی‌های تیم‌ها در جدولش یکسان نشده است. در این مدت چندین دروازه‌بان طبق آمار و ارقام عملکرد تحسین‌برانگیزی از خود به نمایش گذاشتند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شوید. نکته جالب جایی است که نفرات اول تا سوم عین جدول لالیگا نماینده تیم‌های خود هستند.

بونو
تردیدی وجود ندارد که سویا زیرنظر جولن لوپتگی تحت تأثیر قرار گرفته است. مدافعان میانی همچون کنده و دیگو کارلوس و مهاجمانی مانند یوسف النصیری و لوکاس اوکامپوس زمان مربیگری او شکوفا شدند. با این حال دروازه‌بان سویا یعنی یاسین بونو بی‌سر و صدا به یکی از بازیکنان اصلی تیم تبدیل شده است. در ابتدا از خیرونا قرض گرفته شد. ملی‌پوش مراکشی به عنوان گزینه دوم توماس واکلیک گلر ملی‌پوش جمهوری چک در جام‌حذفی و لیگ اروپا مورد استفاده قرار گرفت. همان‌طور که فصل گذشته سویا قهرمان لیگ اروپا شد، عملکرد بونو مقابل ولورهمپتون، منچستریونایتد و اینترمیلان چشمگیر بود. در این فصل گلر ۲۹ ساله سویا در لیگ اسپانیا ۵ کلین‌شیت در ۱۲ بازی داشته است. تیم آندلسی هم در مکان ششم جدول قرار گرفته است. آنها ۵ امتیاز با ویارئال رده سومی فاصله دارند و با درخشش بونو به این جایگاه رسیده‌اند. 

الکس رامیرو
رئال سوسیداد در این فصل بسیار موفق بوده و حتی مدتی در رده‌های بالای جدول لالیگا قرار داشت. در حالی که مصدومیت‌ها و نتایج ضعیف باعث شده تیم ایمانول آلگواسیل از بالای جدول کمی سقوط کند، بازیکنانی مانند الکس رامیرو، میکل اویارسابال و میکل مرینو کیفیت خود را به همگان ثابت کردند. رامیرو دروازه‌بان تیم که فوق‌العاده ظاهر شده در سال ۲۰۱۹ با انتقال آزاد از اتلتیک بیلبائو به تیم رقیب یعنی رئال سوسیه‌داد پیوست. رامیرو ۲۵ ساله این فصل در لیگ برای رئال سوسیه‌داد به عنوان گلر اول شروع به کار کرده و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. در این فصل دروازه‌بان سابق لوانته در ۱۸ بازی ۸ کلین‌شیت داشته که نشان می‌دهد در موفقیت تیمش حسابی تأثیرگذار بوده است. 

مارک آندره تراشتگن
بارسلونا در حال حاضر هنوز در بهترین فرم خودش نیست و هواداران از جایگاه این تیم لذت نمی‌برند. ولی اگر دروازه‌بان تیم مارک آندره تراشتگن و کاپیتان تیم لیونل مسی نبودند، اوضاع می‌توانست خیلی بدتر شود. تراشتگن در سال ۲۰۱۴ از مونشن گلادباخ به بارسلونا پیوست و در ابتدا به عنوان گلر پشتیبان کلودیو براوو بازی می‌کرد. با این حال ملی‌پوش آلمانی خیلی زود خود را به عنوان شماره یک در این باشگاه معرفی کرد و اکنون به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان فوتبال جهان شناخته می‌شود. این گلر ۲۸ ساله توانسته رقابت خوبی را برای مانوئل نویر گلر بایرن‌مونیخ در تیم ملی آلمان ایجاد کند. تاکنون در ۱۱ بازی در لالیگا تراشتگن ۴ کلین‌شیت ثبت کرده است. البته او در یک سال اخیر کم اشتباه نداشته اما حضورش کاملاً نقطه قوت بارسایی‌ها بوده است. او اخیراً به رکورد ۲۵۰ مسابقه برای بارسلونا نیز رسید. 

تیبو کورتوا
هنگامی که تیبو کورتوا در سال ۲۰۱۸ از چلسی به رئال‌مادرید نقل مکان کرد، با توجه به حضور بسیار موفق او در اتلتیکومادرید، می‌شد این پیش فرض را ارائه کرد که کاملاً به شرایط پایتخت اسپانیا آشنا است. منصفانه است که بگوییم رئال‌مادرید برای گرفتن این گلر بلژیکی خوب عمل کرد و او را از چنگ رقبا و همچنین چلسی که هنوز با مشکل دروازه‌بانی روبه‌روست، درآورد. حالا رئالی‌ها از اینکه کورتوا را به جای داوید دخئا جذب کردند خوشحال هستند. فرم دخئا برای منچستریونایتد افت کرده است، در حالی که کپا جایگزین کورتوا در چلسی ضعیف بوده و مندی هم کامل خودش را ثابت نکرده است. در مقابل اما دروازه‌بان بلژیکی یک بازیکن حیاتی برای رئال‌مادرید بوده است. این گلر ۲۸ ساله یک حضور ثابت در دروازه رئال‌مادرید داشته است. در این فصل او در ۱۷ بازی لیگ ۷ کلین‌شیت ثبت کرده و به تیمش کمک کرده در دو رقابت قهرمانی همچون لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا حضوری جدی داشته باشد. 

یان اوبلاک
۲۷۸ بازی و ۱۵۱ کلین‌شیت! این آمار یان اوبلاک درون دروازه اتلتیکومادرید است. یان اوبلاک یکی از بهترین دروازه‌بان فوتبال جهان در حال حاضر به حساب می‌آید که از حضور در تیمش رضایت کامل دارد و بدون حاشیه وظایفش را انجام می‌دهد. اتلتیکومادرید همیشه به دلیل ثبات دفاعی تحت مدیریت دیگو سیمئونه مشهور بوده و اوبلاک هم یکی از عوامل حیاتی برای موفقیت تیم بوده است. ملی‌پوش اسلوونی در سال ۲۰۱۴ از بنفیکا به اتلتیکومادرید پیوست و جانشین خوبی برای داوید دخئا و تیبو کورتوا در این تیم شد. او تاکنون در این فصل ۱۰ کلین‌شیت داشته که هم تیمش را در صدرنشین شدن کمک کرده و هم اینکه بهترین گلر لالیگای تا اینجای فصل است. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی