مارکوس رشفورد: مادرم همه‌چیز من است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مارکوس رشفورد در سال ۲۰۲۰ قهرمان انگلیس بود و نشریه «گاردین» هم بعد از اهدای جایزه ویژه بهترین بازیکن سال، با او درباره کارهای خیرخواهانه‌اش صحبت کرده است.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ نشریه «گاردین» آمار و ارقام را کنار گذاشت و جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۲۰ را به مارکوس رشفورد اهدا کرد، چرا که ستاره منچستریونایتد با کارهای خیرخواهانه‌اش و کمک به کودکان فقیر و آسیب‌پذیر تبدیل به یک الگوی ورزشی شده است. بخش‌هایی از گفت‌وگوی این نشریه با ستاره شیاطین‌سرخ درباره اتفاق‌های سال ۲۰۲۰ را می‌خوانیم.

مادر
مارکوس بیش از هر کس دیگری تلاش کرده از کودکان فقیر و آسیب‌پذیر در انگلیس مراقبت کند. او در مورد تأثیر مادرش «مل» در این باره می‌گوید: «او همه‌چیز من است. هر ویژگی مثبتی که در من می‌بینید، اثر اوست. اگر بتوانم او را با سه کلمه توصیف کنم، باید بگویم قدرتمند، محافظ و شکست‌ناپذیر است.» مادر مارکوس با وجود این که یک مادر تنها بود، با عشق از او و ۴ خواهر و برادرش حمایت کرد. ساعت‌های طولانی در ۳ شغل فعال بود تا در منطقه «وایتن‌شاو» خوشبخت باشند و راحت زندگی کنند.

غذا
مارکوس در بچگی به دلیل کمبود غذا در خانه برخی اوقات به وعده‌های غذایی رایگان در مدرسه بسنده می‌کرد. او می‌دانست گرسنگی چگونه است، بنابراین وقتی ویروس کرونا همه‌گیر شد، فکرش به سمت خانواده‌هایی رفت که شرایط مشابه با خودش داشتند. او می‌گوید: «در بخشی از قرنطینه کشور، من نگران بچه‌هایی مثل خودم در مدرسه بودم که بدون غذاهای رایگان مدرسه می‌مانند. من و مادر چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم؟ در ژانویه گذشته که کمرم آسیب دیده بود و مدتی را کنار خانواده و مؤسسه FareShare (خیریه‌ای برای جمع‌آوری غذاهای اضافی) گذراندم، برایم روشن شد که برخی خانواده‌ها به کوپن‌های غذایی وابسته هستند. می‌دانستم ترس در مادرم چگونه است. من این را برای هیچ پدر یا مادری نمی‌خواهم.» مارکوس در این مدت ۱۰۰ هزار پوند به FareShare کمک کرده تا برای ۴۰۰ هزار کودک غذا فراهم کنند.

مارکوس رشفورد و مادرش

کمپین
اما نگرانی اصلی رشفورد در تعطیلات تابستان شروع شد. او از طریق نشریه «گاردین» متوجه شده بود که طرح غذای کوپنی رو به پایان است. او برای اینکه کاری در این مورد انجام دهد با بوریس جانسون و دولت لابی کرد. مارکوس تا حدودی مدیون تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی هم هست، چرا که سعی کرده در اینستاگرام، توییتر و فیسبوک بی‌عدالتی اجتماعی را برجسته کند. رشفورد از چند سال پیش تلاش کرده تا در رابطه با فقر کودکان چاره‌ای بیندیشد.

تابستان وقتی دولت درخواست برای ادامه رد کردن کوپن‌های ۱۵ پوندی برای فقیرترین خانواده‌ها را رد کرد، یک کمپین بزرگ برپا شد. مارکوس با ارسال نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان مجلس خواستار تجدیدنظر در این باره شد. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس با رشفورد تماس گرفت تا جزئیات صندوق غذای تابستانی کووید با ۱۲۰ میلیون پوند برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را ارائه کند. همان شب بنری در «وایتن‌شیو» به چشم خورد: رشفورد یک- بوریس صفر. طرح بعدی هم مربوط شد به تمدید کوپن برای مدارس. رشفورد ۲- بوریس صفر! رشفورد نشان شوالیه گرفت و کمک کرد تا ۲۰ میلیون پوند برای FareShare جمع‌آوری شود.

مارکوس رشفورد 1 - بوریس جانسون 0

مارکوس در این باره می‌گوید: «فکر نمی‌کنم کسی بتواند این اتفاق‌ها را پیش‌بینی کند، اما من احساس می‌کنم بسیاری از مردم در سال ۲۰۲۰ چیزهای زیادی در مورد خودشان یاد گرفتند، به ویژه درباره قدرتی که دارند. سالی عجیب و غریب برای همه ما بوده، اما یک چیز که واقعاً می‌توانیم مبنا قرار دهیم این است که هیچ‌چیز را مسلم نپذیریم. ما صحبت‌های زیادی کردیم و نابرابری‌ها را کشف کردیم. دلسوزی و همدلی نشان دادیم. دیدنش واقعاً دوست‌داشتنی بود. موارد مثبت زیادی وجود دارد که افراد می‌توانند از سال ۲۰۲۰ داشته باشند.»

منچستریونایتد
مارکوس رشفورد از لحاظ فوتبالی هم سال خوبی داشت. او ۲۰ گل در ۴۲ بازی زد و تمرکزش روی موفقیت در فوتبال است. شماره ۱۰ شیاطین‌سرخ می‌خواهد تیمش را در سال جدید به سمت جام ببرد. ستاره منچستریونایتد درباره مستطیل سبز هم می‌گوید: «از نظر فوتبالی، فقط دوست دارم هواداران حاضر در ورزشگاه‌ها سالم باشند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ستاره IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    مرحبا درود برشرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی