نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
سپاهان و پیکان‌؛ جنگ با اوت‌های بلند!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ادامه هفته یازدهم لیگ برتر فردا با برگزاری سه دیدار ادامه پیدا می‌کند و در حساس‌ترین بازی، سپاهان میزبان پیکان است.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ لیگ برتر فردا با برگزاری سه دیدار از هفته یازدهم و دیدار معوقه نساجی- ماشین‌سازی از هفته نهم دنبال می‌شود. رفته رفته به پایان نیم‌فصل نخست نزدیک می‌شویم و آنچه که مسلم است صنعت نفت با مربیگری سیروس پورموسوی می‌تواند یکی از گزینه‌های قهرمانی نیم‌فصل باشد. رقابت در نیمه پایین جدول نیز همانند بالای جدول سخت و فشرده است و در هفته‌های باقی‌مانده تا پایان دور رفت تیم‌ها تلاش می‌کنند با ارائه بازی تهاجمی و کسب پیروزی موقعیت خود را در جدول رده‌بندی بهبود ببخشند. به واقع امروز تنها تیم‌های نیمه بالای جدول نیستند که تهاجمی بازی می‌کنند. این سبک از بازی در فوتبال تیم‌های نیمه پایین جدول هم دیده می‌شوند. با این توضیحات می‌پردازیم به دیدارهایی که قرار است فردا برگزار شود.

سپاهان – پیکان
شاگردان محرم علیه اوت‌های بلند
 
سپاهان این فصل امتیازات حساسی را از دست داده است. هم در مصاف با تیم‌های مدعی و هم در دیدار با تیم‌هایی که مدعی نیستند. با این روند قهرمان شدن در لیگ برتر سخت است. سپاهان باید کمی سخت‌گیرانه‌تر عمل کند. هم در کسب امتیاز و هم در استفاده از موقعیت‌ها. در غیر این صورت ممکن است یکی از تیم‌های نیمه بالای جدول باشد اما به طور حتم قهرمان لیگ برتر نخواهد شد. سپاهان این هفته با پیکان بازی خواهد کرد. تیمی که در ابتدای فصل مهدی تارتار می‌خواست هدایت آن را به خاطر مسائل فنی رها کند اما اکنون به همراه تیمش خوب نتیجه گرفته و در بالای جدول قرار دارد. طبیعی است در چنین شرایطی پیکان هم به دنبال کسب امتیاز از بازی با سپاهان باشد. اوت‌های بلند نادر محمدی در این بازی حتماً سپاهان را اذیت خواهد کرد و بازی مستقیم تیم تهرانی‌؛ در چنین شرایطی سپاهان قادر به تغییر به سبک بازی پیکان نخواهد بود و برای کسب سه امتیاز باید راه‌های مقابله با این شیوه از بازی را به خوبی طی کند. پیکان از جمله تیم‌هایی است در موقعیت‌های محدودی که به دست می‌آورد گل می‌زند. ضمن اینکه پیکان یک تیم سختکوش در فاز دفاعی است و سخت گل می‌خورد. سپاهان به خوبی می‌داند پیکان تیم از پیش بازنده این دیدار نیست.

سایپا – ذوب‌آهن
 لیگ برتر از نو
 
در دیدار تیم‌های نیمه پایین جدول کسب سه امتیاز برای هر دو تیم مهم است. سایپا از ۱۰ بازی ۱۰ امتیاز کسب کرده و تیم سیزدهم جدول به شمار می‌رود و ذوب‌آهن هم در همین تعداد بازی ۷ امتیاز به دست‌ آورده و یکی از گزینه‌های سقوط است. به نوعی می‌شود گفت ذوب‌آهن بیش از مهمان خود به سه امتیاز این بازی نیاز دارد. این اگر منجر به ارائه بازی تهاجمی از سوی دو تیم شود فوتبال خوبی را در استادیوم پاس شاهد خواهیم بود. ذوب‌آهن تاکنون در بازی‌هایی که ارائه داده پیروز نشده و این فشار روحی و روانی زیادی را روی تیم ایجاد کرده است. سایپا به نسبت فصل گذشته بازی‌های تهاجمی‌تری ارائه می‌دهد و این خیلی خوب است و می‌تواند آینده سایپا را تغییر دهد. صرف بکارگیری از جوان‌ها در ترکیب تیم نباید موجب عدم ارائه بازی تهاجمی و از دست دادن امتیازات شود به خصوص که شاهد هستیم تیم‌هایی چون صنعت نفت با وجود استفاده از جوان‌ها امتیازات خوبی به دست می‌آورند. و اما ذوب‌آهن باید برای کسب اولین پیروزی به این بازی به چشم یک بازی نو نگاه کند و بی‌توجه به امتیازاتی که از دست داده راحت فوتبال کند. در این صورت است که می‌توانیم به تغییر وضعیت تیم ذوب‌آهن خوشبین باشیم.

آلومینیوم اراک  گل‌گهر سیرجان
نقشه‌های تیم امیر برای کسب ۳ امتیاز

آلومینیوم اراک در دیدار با گل‌گهر سیرجان ۹۰ دقیقه سخت را پیش‌رو خواهد داشت. به این خاطر که تیم امیر قلعه‌نویی در برابر حریفان و با وجود در اختیار داشتن منشا تهاجمی بازی می‌کند. این تیم یکی از بهترین تیم‌ها در فاز تهاجمی است و در ۹ بازی انجام داده ۱۴ گل زده است و بعد از سپاهانی که ۱۵ گل زده بهترین تیم در فاز تهاجمی است. بازی رو به جلوی گل‌گهر این تیم را در فاز دفاعی هم آسیب‌پذیر نشان داده است‌؛ هر چند علیرضا حقیقی درون دروازه گل‌گهر خوب کار کرده است. آلومینیوم اراک در برابر تیم‌های بزرگ تیم بی‌باکی نشان داده است و حتی دیدیم که در بازی با استقلال هم به دنبال ارائه بازی تهاجمی بود. این روحیه خیلی خوب است اما باید با استفاده از موقعیت‌ها توأم باشد. از سویی کسب امتیاز مهمتر از سبک بازی است به این خاطر که فوتبال در نتیجه خلاصه می‌شود. به خصوص برای آلومینیوم اراک که اولین فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند. می‌شود یک بازی زیبا را در اراک پیش‌بینی کرد. با توجه به روحیه تهاجمی آلومینیوم اراک و نقشه‌هایی که تیم امیر قلعه‌نویی برای کسب سه امتیاز کشیده است، حتی شاید یک بازی پر گل. چنین بازی‌هایی قطعاً به فوتبال باشگاهی برای زیباتر شدن کمک می‌کند.

نساجی – ماشین‌سازی
 فینال ته جدولی‌ها

نساجی در ۶ بازی اخیر تنها یک امتیاز کسب کرده است و به این خاطر تحت فشار هواداران است. حتی بعد از باخت در برابر صنعت نفت تماشاگران نساجی خواهان برکناری مدیرعامل و وحید فاضلی شده بودند که علی امیری از سمت خود استعفا کرد اما وحید فاضلی هم چنان به کار ادامه می‌دهد. باشگاه هم هنوز تصمیمی برای برکناری او ندارد به این خاطر که فاصله بین دیدار صنعت نفت و ماشین‌سازی کم بود و از سویی نساجی در برابر حریفان خوب بازی می‌کند و اگر امتیاز نمی‌گیرد به خاطر از دست دادن موقعیت‌هاست نه ارائه بازی بد در برابر حریفان. این بازی به نوعی آخرین فرصت برای وحید فاضلی است که شرایط تیم را تغییر دهد. در غیر این صورت اگر باشگاه هم حامی مربی‌اش باشد بدون شک  تماشاگران عرصه را برای او سخت خواهند کرد. از سویی باید به این نکته مهم اشاره کرد ماشین‌سازی دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و در قائمشهر به دنبال ارائه بازی انتحاری خواهد بود. این تیم در بازی با مس هم فوتبال خوبی کرد و به زعم سرمربی حریف حتی شایسته پیروزی بود. نساجی اگر تصور کند قطعاً این بازی را خواهد برد شاید با باخت میدان را ترک کند. به همان اندازه که نساجی به سه امتیاز این بازی نیازمند است ماشین‌سازی هم به آن نیاز مبرم دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی