لاتزیو – رم‌؛ گرگ یا عقاب؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امشب نبرد همیشه حیثیتی پایتخت ایتالیا برگزار می‌شود که در آن یکی در پی احیا و دیگری در پی بازگشت به جمع بالانشینان هستند.

خبرورزشی/ سری آ ایتالیا؛ جمعه شب حساس‌ترین و حیثیتی‌ترین بازی هفته هجدهم سری A ایتالیا در پایتخت برگزار خواهد شد. لاتزیو و رم، رقبای دیرینه پایتخت ایتالیا از ساعت ۲۳:۱۵ در دربی دلاکاپیتاله به مصاف هم خواهند رفت. 

لاتزیو؛ احیا شو
اوضاع لاتزیو مثل فصل پیش نبوده و در سری A تا رده هشتم هم پایین رفته‌اند. تیم سیمونه اینزاگی ناامید نیست، ولی از بالانشینان خیلی عقب مانده. دربی می‌تواند فرصت خوبی باشد تا حداقل مدعی حضور بین ۴ تیم بالای جدول شوند. فراموش نکنید لاتزیو یک بازی معوقه هم دارد و اگر رم را ببرد با توجه به ۳ امتیاز فاصله، حتی می‌توانند از جالوروسی جلو هم بزنند. پس در آستانه پایان نیم‌فصل نخست سری A چیزی هنوز برای لاتزیو از دست نرفته است. 

رم‌؛ مدعی جدید
جالوروسی شاید مدعی جدید قهرمانی باشد. رم با میلان صدرنشین ۶ امتیاز فاصله دارد، ولی می‌تواند با برتری در دیدار مقابل تیم‌های بالانشین خودش را حداقل در همین رده سوم حفظ کند. پائولو فونسکا اعتماد مدیران باشگاه را جلب کرده و از طرفی هواداران راضی هستند. البته هرازگاهی رم همه را غافلگیر کرده و شکست‌های عجیبی داشته. ۳ باخت در این فصل داشته‌اند که یکی با ۳ گل بوده و دوتای دیگر با ۴ گل. اگر دربی را از لاتزیو ببرند، حداقل همشهری را از خودشان دور نگه می‌دارند. 

آخرین جدال
حدود یک سال از آخرین دربی دلاکاپیتاله می‌گذرد. ژانویه ۲۰۲۰ در بازی برگشت فصل پیش سری A دیدار دو تیم با تساوی یک-یک تمام شد. ژکو برای رم و آچربی برای لاتزیو گل زدند. 

آمار بازی
۱۹۰) به صورت رسمی و غیررسمی ۱۹۰ دربی برگزار شده که لاتزیو ۵۳ مرتبه و رم ۷۱ مرتبه برنده شده‌اند. ۶۶ بازی هم مساوی شده است. 
۱۷۴) تعداد بازی‌های رسمی دو تیم عدد ۱۷۴ را نشان می‌دهد. ۴۷ برد برای لاتزیو، ۶۵ برد برای رم و ۶۳ تساوی به ثبت رسیده است. 
۱۵۲) در تاریخ سری A ایتالیا، ۱۵۲ مرتبه دربی دلاکاپیتاله برگزار شده. ۳۸ بازی را لاتزیو برده و ۵۴ بازی را رم. ۶۰ بازی هم برنده نداشته است. 
۷) در ۷ بازی آخر در سری A همه‌چیز مساوی بوده، هر تیم ۲ برد داشته و ۳ بازی هم مساوی شده است. 
۲۷) در صورتی که اولین بازی این فصل مساوی شود، بعد از ۲۷ سال و ۳ ماه، ۳ بازی متوالی پایتخت‌نشین‌ها برنده نداشته. بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳ لاتزیو و رم در ۷ بازی به تساوی رسیدند. 
صفر) رم این فصل در پایتخت شکست نداشته. ۶ برد و ۳ تساوی حاصل کار جالوروسی بوده. البته میزبان دربی رفت لاتزیو است. 
۴) لاتزیو در ۴ دربی آخری که به عنوان میزبان گام به میدان گذاشته بازنده نبوده. آخرین باخت‌شان به‌عنوان میزبان دسامبر ۲۰۱۶ به ثبت رسیده. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی