سعید محمدپور: باتجربه‌ها همچنان امید مدال هستند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن به خبرورزشی گفت: زمانی بیش از ۵۰ درصد ترکیب تیم‌های ملی وزنه‌برداری رده‌های سنی را اردبیلی‌ها تشکیل می‌دادند ولی حالا وزنه‌بردارانش جایی در تیم‌های ملی ندارند.

خبرورزشی/ وزنه برداری؛ سعید محمدپور، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن به عدم پشتوانه‌سازی در وزنه‌برداری انتقاد دارد. او حتی معتقد است تیم ملی وزنه‌برداری با ترکیب باتجربه‌ها در قهرمانی آسیا، نشان می‌دهد پشتوانه‌سازی نشده است. محمدپور می‌گوید: «اسامی وزنه‌برداران اردونشین نشان می‌دهد شاکله اصلی تیم ملی را وزنه‌برداران باتجربه تشکیل می‌دهند. وزنه‌بردارانی مثل سهراب مرادی، کیانوش رستمی، کیا قدمی و علی هاشمی باسابقه‌ای طولانی همچنان امیدهای اول مدال تیم ملی هستند. این مسئله نشان می‌دهد در سال‌های اخیر پشتوانه‌سازی لازم در وزنه‌برداری ایران نشده است.»

قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن از سرمربیگری سعید علی‌حسینی در تیم جوانان ایران حمایت می‌کند: «فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب خوبی انجام داد و امیدوارم علی‌حسینی با تیم جوانان نتایج خوبی بگیرد. او تحصیلات عالیه دارد و زیر نظر تعدادی از بهترین مربیان وزنه‌برداری جهان آموزش دیده و حالا می‌تواند تجربیاتش را به شاگردانش منتقل کند.»

محمدپور انتقاد بعضی‌ها از علی‌حسینی به دلیل نگذراندن دوره‌های مربیگری را قبول دارد: «نه تنها علی‌حسینی بلکه همه آنهایی که می‌خواهند مربی باشند نیاز به دوره‌های مربیگری زیر نظر مدرسان ایرانی و خارجی دارند. ازجمله این مدرسان کوروش باقری است که به نظرم یکی از بهترین مربیان وزنه‌برداری جهان است. من با اینکه دوران قهرمانی‌ام تمام شده، هنوز هم در موارد مختلف با او مشورت می‌کنم. باقری در زمانی که من وزنه می‌زدم الگویم بود و حالا هم هست.» 

او شرایط وزنه‌برداری در زادگاهش اردبیل را مطلوب نمی‌داند: «زمانی بیش از ۵۰ درصد ترکیب تیم‌های ملی وزنه‌برداری رده‌های سنی را اردبیلی‌ها تشکیل می‌دادند. وزنه‌بردارانی مثل حسین رضازاده، سجاد انوشیروانی و... که سال‌ها برای ایران افتخارآفرینی کردند ولی حالا وزنه‌بردارانش جایی در تیم‌های ملی ندارند. حالا و با حضور سجاد انوشیروانی در رأس ورزش استان امیدوارم وزنه‌برداری به جایگاه قبلش برگردد.»

ملی‌پوش سابق به حضور بعضی ملی‌پوشانی در کراسفیت اشاره می‌کند: «کراسفیت ازجمله رشته‌های جدیدی است که در ایران فعال شده و تعدادی از ملی‌پوشان سابق وزنه‌برداری مثل نواب نصیرشلال هم در آن فعالیت می‌کنند و به مستعدان آن آموزش می‌دهند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی