حسین توکلی: نگران مهره‌سوزی هستم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری کشورمان به خبرورزشی گفت: نکته منفی علی‌حسینی در مربیگری، عدم تجربه کافی است. علی‌حسینی باید به این موضوع توجه داشته باشد که کار در تیم‌های نوجوانان و جوانان خیلی سخت‌تر از تیم ملی است

خبرورزشی/ خسرو کفیلی؛ حسین توکلی، قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک ۲۰۰۰ سیدنی به روش انتخاب سرمربی تیم جوانان انتقاد دارد. به نظر او مهره‌سوزی قهرمانان سابق نگران‌کننده است‌: «اینکه قهرمانی جوانان جهان جده، در زمان مقرر برگزار می‌شود و یا تیم ایران در آن شرکت می‌کند یا نه مشخص نیست، من تنها نگرانم که اگر قهرمانانی مثل علی‌حسینی در یک رویداد مهم نتیجه نگیرند، مغضوب فدراسیون و رسانه‌ها قرار گیرند و در واقع خیلی راحت مهره‌سوزی کنیم.»

توکلی انتخاب علی‌حسینی را از روی برنامه نمی‌داند: «انتخاب سعید علی‌حسینی، ملی‌پوشی که تا یک سال پیش وزنه می‌زد به‌عنوان سرمربی تیم وزنه‌برداری جوانان به دلیل اینکه از جنس وزنه‌برداری است، خوب است ولی نباید فراموش کرد مربیگری، خیلی سخت‌تر از ورزشکار بودن است، چراکه یک مربی باید به جای چندین ورزشکار فکر کند. من چنین انتخابات غیرهوشمندانه‌ای را درک نمی‌کنم و آن را نمی‌پسندم. متأسفانه به نظر می‌رسد پستی خالی بوده و آن را به یکی از قهرمانان ملی داده‌اند.»

او به چگونگی حضورش در جرگه مربیان تیم‌های ملی وزنه‌برداری کشورمان اشاره می‌کند: «زمانی که من به جرگه مربیان پیوستم، اول دستیار مسعود قاسمی شدم و هدایت نوجوان را برعهده گرفتم، بعد برای جوانان مربیگری کردم و آخر سر هم سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری شدم. بهتر بگویم پله‌های ترقی را یکی یکی بالا رفتم‌ تا سرمربیگری تیم ملی.»

توکلی کم‌تجربگی را ضعف علی‌حسینی می‌داند: «نکته منفی علی‌حسینی در مربیگری، عدم تجربه کافی است. علی‌حسینی باید به این موضوع توجه داشته باشد که کار در تیم‌های نوجوانان و جوانان خیلی سخت‌تر از تیم ملی است، چراکه ساختار امکانات در رده پایه ایران، خیلی ضعیف است.»

سرمربی اسبق تیم ملی به علی‌حسینی توصیه می‌کند: «با این حال به علی‌حسینی به‌عنوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری پیشنهاد می‌کنم از تجارب مربیان قبلی که فاصله سنی زیادی با او ندارند و بهتر بگویم حرف همدیگر را درک می‌کنند، برای کار در این تیم استفاده کند. علی‌حسینی نباید آزمون و خطا کند، بلکه با کمک از آنها برنامه‌اش را تدوین و اجرایی کند. البته او نباید اجازه دهد بعضی‌ها در کارش دخالت کنند. کاش علی‌حسینی مربیگری‌اش را از باشگاه‌ها شروع می‌کرد و پله پله بالا می‌آمد تا به سرمربیگری تیم جوانان می‌رسید.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی